Hedefleme, optimizasyon ve ölçüm konularında bugün yaptığımız yenilikler Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarınızla daha yüksek performans elde etmenize yardımcı olabilir. Bu alanlara büyük yatırım yapıyoruz ve görüntülü reklamcılık kampanyalarınız için daha iyi ölçüm yapmanıza, daha fazla şeffaflık ve değer elde etmenize olanak veren birkaç aracın duyurusunu yapmaktan memnuniyet duyuyoruz.

Daha iyi ölçüm

1. Göreli TO: Web sayfalarındaki kullanıcı davranışı, kullanıcıların bulundukları sayfa türüne göre değişiklik gösterir. Örneğin, kullanıcıların bir ürün inceleme sayfasındaki reklamlarla etkileşimi, bir blogdaki reklamlarla etkileşiminden farklı olabilir. Tıklama oranı (TO), kullanıcıların reklamlarınızı hangi sıklıkla tıkladığı söyler. Ancak TO, reklamlarınızın performansının aynı sayfadaki diğer reklamlarla karşılaştırıldığında nasıl olduğunu söyleyemez.

Göreli TO, Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarınızın performansını daha iyi ölçmek amacıyla reklamlarınızın Görüntülü Reklam Ağı'nda aynı yerlerde yayınlanan diğer reklamlara göre performansını gösterir. Bu da, performansınızı Görüntülü Reklam Ağı'nda karşılaştırmanıza olanak verir. Örneğin, görüntülü reklamlarınızın TO'su %0,04 iken Görüntülü Reklam Ağı'nda aynı yerlerdeki başka reklamların TO'su %0,02'yse, Göreli TO'nuz (0,04)/(0,02) = 2x olur.

Aşağıdaki ekran görüntüsünde (İNG) AdWords'teki Göreli TO değerleri gösterilmiştir:


Göreli TO neden önemlidir?

İlk bakışta %0,04'lük bir TO düşük görünebilir. Ancak bu değerin rakip reklamların TO'sunun iki katı olduğunu bildiğinizde, reklamlarınızın aynı sayfadaki reklamlardan TO olarak aslında daha iyi bir performans sergilediğini öğrenmiş olursunuz. Bu, reklam içeriğinizin reklamlarınızın göründüğü web sitelerine uygun olduğu ve kitlenizin mesajınıza karşılık verdiği anlamına gelir.

Başka bir durumda, Göreli TO'nuzun 0,5x olduğunu görebilirsiniz. Bu da, reklamlarınızın ortalama tıklama oranının yalnızca yarısını elde ettiği anlamına gelir. Bu, reklamlarınızın ulaşmaya çalıştığınız kullanıcılar üzerinde etki yaratmıyor olabileceğini ve reklam içerikleriniz üzerinde değişiklik yaparak performansı yükseltebileceğinizi gösterir.

AdWords hesabınızdaki göreli TO'yu görüntülemek için "Reklam grupları" sekmesine gidin ve "Sütunlar" açılır menüsünde "Sütunları özelleştir"i tıklayın ve sonra da "Göreli TO"yu seçin. Bunu yaptığınızda kampanya veya reklam grubu düzeyinde Göreli TO görünür.

2. Gösterim Payı (GP): Açık artırma modelinde, bir web sayfasındaki aynı reklam alanları için çok sayıda reklamveren rekabet eder. Çevrimiçi ortamda ne düzeyde var olduğunuzun ölçülebilmesi için gösterim payı metriğini geliştirdik. Bu metrik, reklamlarınızın gösterilme sayısının, reklamlarınızın Görüntülü Reklam Ağı'nda gösterilmeye uygun bulunduğu toplam mevcut gösterim sayısına oranını yüzde cinsinden temsil eder. Bir başka deyişle, gösterim payı size çevrimiçi ortamda reklamlarınızın görünme oranını verir.

GP verilerini temel alıp, bütçenizi ayarlayarak veya Reklam Sıralamanızı yükselterek reklam görünme oranınızı artırabilirsiniz. Kaybedilen GP (bütçe) metriği bütçeniz nedeniyle kaybettiğiniz gösterim sayısını, Kaybedilen GP (sıralama) metriği ise Reklam Sıralaması nedeniyle kaybettiğiniz gösterim sayısını size söyler.

Örneğin, gösterim payının %25'ini bütçe sınırlamaları nedeniyle kaybettiğinizi ve daha fazla gösterim almak için ilgili kampanyanın günlük bütçesini artırmanız gerektiğini görebilirsiniz. Başka bir durumda ise, gösterim payının %35'ini Reklam Sıralaması nedeniyle kaybettiğinizi ve tekliflerinizi yükseltmeniz veya reklamlarınızı iyileştirmeniz gerekebileceğini fark edebilirsiniz.

Daha fazla şeffaflık

Reklamlarınız Görüntülü Reklam Ağı'nda milyonlarca sitede yayınlanırken, reklamlarınızın nerede yayınlandığını ve nerede yayınlanmadığını izlemek zor olabilir. Görüntülü Reklam Ağı Reklam Teşhis Aracı (GRARTA) size reklamlarınızın Görüntülü Reklam Ağı'nda neden görünmediğini söyler. Örneğin, yerleşim hedefli reklam gruplarınızın açık artırmayı kaybettikleri için yayınlanmadığını görebilirsiniz (İNG):


Ayrıca reklamınızın ne zaman ve spesifik olarak hangi yerleşimlerde yayınlandığını da görebilirsiniz (İNG):


GRARTA'yı Haziran ayının ortasında az sayıda reklamverenin kullanımına sunmaya başlayacağız, tam sürümü ise Temmuz ayının başlarında çıkaracağız.

Çevrimiçi görüntülü reklamcılık yatırımınızdan daha fazla değer elde edin

Kullanıcıların, bir web sayfasındaki reklamlarınızı görmek için genellikle sayfayı kaydırması gerekir. Bir kullanıcı sayfayı reklamınızı görüntülemeye yetecek kadar kaydırmazsa, bu görülmeyen gösterimler reklamınızın etkisini azaltır ve harcamalarınızın israf olmasına yol açar. Kısa bir süre önce, Görülmeyen Gösterim Filtresi adı verilen ve BGBM reklamverenlerinden, kullanıcıların görme olasılığı düşük gösterimler için ücret alınmamasını sağlayan bir özelliği kullanıma sunduk.

Bir kullanıcının, reklamınızın ekranın alt kısmında yayınlandığı bir yayıncı sitesine gittiğini varsayalım (İNG):


Sizden yalnızca, kullanıcının reklamınızı görmek üzere gerçekten sayfayı kaydıracağını öngördüğümüzde ücret alınır (İNG):


Bu özelliğin otomatik olarak etkin durumda olduğunu, bir denetim veya kurulum gerektirmediğini unutmayın.

Özet

Bu araçların ve özelliklerin (Göreli TO, Gösterim Payı, Görüntülü Reklam Ağı Reklam Teşhis Aracı ve Görülmeyen Gösterim Filtresi) dördü de tüm AdWords dillerinde kullanıma sunulmuştur. Daha fazla bilgi edinmek için Yardım Merkezimizi ziyaret edebilirsiniz.

Cemal Büyükgökçesu, Google AdWords Ekibi