Çevrimiçi reklamcılığın sunduğu temel avantajlardan biri, kampanyalarla şehir, bölge veya ülke gibi belirli yerleri hedefleyebilme olanağıdır. Örneğin, İzmir'deki kiralık araba arayan kullanıcılara ulaşmak için, bir araba kiralama şirketi İzmir'i hedefleyen bir kampanya hazırlayabilir ve reklamlarında yalnızca İzmir'e özel indirimlere yer verebilir.

Şubat ayında, şehir hedeflemeyi 17 ülkede daha kullanıma sunduk (İNG). Amacımız yer hedeflemeyi daha isabetli, kullanımı kolay ve esnek hale getirmek. Gelecekte yapılacak geliştirmelere ilişkin planlama kapsamında, AdWords yer hedefleme özelliklerimizde birkaç değişiklik yapıyoruz. Bu değişiklikler 8 Temmuz 2011 tarihinden sonra gerçekleşmeye başlayacak ve şunları içerecektir:

Mevcut yerlerde yapılan değişiklikler: Dünya coğrafyasındaki değişiklikler veya yinelenen ya da çakışan yer hedefleri nedeniyle, Japonya, Danimarka, İspanya, Hollanda ve diğer birkaç ülkedeki bazı yer hedeflerimizi kaldırıyoruz. Örneğin, 2010'da, Finlandiya'da altı eyalet feshedildi. Bu eyaletleri AdWords'te hedefleyemeyeceksiniz, ancak Finlandiya'daki şehirleri hedeflemeye devam edebileceksiniz. Değişiklikler yürürlüğe girdikten sonra, burada listelenen yerleri (İNG) yeni kampanyalara ekleyemeyeceksiniz. Mevcut kampanyalarınızda halen bu yerlerden herhangi birini hedefliyorsanız, bunları listedeki önerilen hedeflere (İNG) taşımanız gerekir. Aksi takdirde, biz bu işlemi otomatik olarak yapacağız. Bu değişikliklerden bazıları daha büyük yerlere taşıma ile sonuçlanacağından, lütfen bu listeyi dikkatlice inceleyin.

Özel şekillerin (çok noktalı veya çokgen hedefler) kullanımdan kaldırılması: AdWords'te artık çok noktalı hedefler ekleyemeyeceksiniz. Halen devam eden kampanyalarınızdaki mevcut şekilleri görüntülemeye ve silmeye devam edebilirsiniz. Bu şekilleri 2011'in sonuna kadar kullanmaya devam edeceğiz. 2011'den sonra, AdWords kampanyalarınızda halen yer alan tüm çokgen hedefler, yakındaki bir şehir gibi kullanılabilir yerlere veya yarıçap belirtilerek daire çizilen bir harita noktasına taşınacaktır. Çokgen hedeflerinizi bu alternatiflerle değiştirmenizi öneririz. Aksi takdirde, 2011'in sonunda biz bu işlemi otomatik olarak yapacağız.

"Reklamda adres göster" özelliğinin kaldırılması: Şu anda bazı ülkelerde, bir harita noktasının çevresindeki bir alanı hedefleyen kampanyalar için "Adresin reklamımda gösterilmesine izin ver" seçeneğini işaretleyerek, reklamlarınızda bir adres gösterme olanağınız bulunmaktadır. Bu seçenek artık kullanılamayacaktır. İşletme adresinizi veya telefon numaranızı görüntülemek isterseniz, AdWords yer uzantılarını kullanmanız gerekecektir.

Bu özellikleri AdWords API ile kullanıyorsanız, orada yapılan değişikliklerle ilgili daha fazla bilgi için AdWords API Blogu'na (İNG) bakabilirsiniz.

Bu değişiklikler 8 Temmuz 2011 tarihinden sonra geçerli olacaktır. Kampanyalarınızın yer hedefleme ayarlarını, hemen mevcut alternatifleriyle değiştirmenizi öneririz.

Alexander Guibelalde, Ürün Pazarlama Müdürü