Önümüzdeki iki yılda kullanıcılara ulaşması beklenen tablet cihaz sayısının 165 milyondan fazla olması (İNG), bu cihazların, meraklı ve teknoloji konusunda birikimli tüketiciler arasında popüler hale geldiğini gösteriyor. Dolayısıyla, bu kitleye daha etkili bir şekilde ulaşmanıza yardımcı olmak için yeni hedefleme seçenekleri geliştirdiğimizi bildirmekten memnuniyet duyuyoruz. AdWords reklamlarınız üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanızı sağlamak için tablet cihazları hedefleme biçiminizi değiştiriyoruz.

Önümüzdeki birkaç hafta içinde, AdWords hesabınızdaki Ayarlar sekmenizin "Ağlar ve Cihazlar" bölümüne "Tam işlevli tarayıcılara sahip tablet bilgisayarlar" başlıklı yeni bir hedefleme seçeneği eklenecek. Eskiden sadece Apple iPad cihazları hedefleyebiliyordunuz. Bu yeni seçenek sayesinde, reklamlarınızla tablet cihaz kategorisinin tamamını kolayca hedefleyebileceksiniz. Ayrıca, AdWords reklamlarınızın görüneceği cihaz türlerini ve işletim sistemlerini daha kesin bir şekilde seçebileceksiniz. Örneğin, reklamlarınızı Apple iPad cihazlarda görüntülemek için cihaz hedefleme ayarı olarak "Tam işlevli tarayıcılara sahip tablet bilgisayarlar"ı ve işletim sistemi ayarı olarak "iOS"yi seçebileceksiniz. Tablet cihaz hedefleme, başlangıçta Apple cihazlar için kullanıma sunulacak, ancak pek yakında, reklam sunumunun kapsamını diğer spesifik cihazları içine alacak şekilde genişleteceğiz.

Bu seçenek hesabınızda kullanıma sunulduktan sonra, reklamlarınız tablet cihazlarda otomatik olarak yayınlanmaya başlayacak ve sizin başka herhangi bir işlem yapmanız gerekmeyecek. Kampanyalarınız eskiden Apple iPad cihazları hedeflemekteyse, biz reklam sunma seçeneklerimiz arasına başka tablet cihazları ekledikçe gösterimler ve maliyetlerde bir artış fark edebilirsiniz. Reklamlarınızın tablet cihazlarda görüntülenmesini istemiyorsanız, bu tercihinizi, cihaz hedefleme ayarlarınızda bu adım adım talimatları izleyerek belirtebileceksiniz.

Tablet cihazlarda yalnızca standart metin ve resim reklamların gösterilebileceğini hatırlatmak isteriz. Kullanıcıların, çoğunlukla Flash içeren veya doğru bir şekilde gösterilemeyecek başka içeriğe sahip bir açılış sayfasına yönlendirildiklerini tespit edersek, sistemimiz reklamlarınızın tablet cihazlarda yayınlanmasını otomatik olarak önleyecektir. Bu nedenle açılış sayfanızın tablet cihazlarda doğru bir şekilde gösterildiğinden emin olun. Daha fazla bilgi edinmek için bu Yardım Merkezi makalesini inceleyebilirsiniz.

Reklamverenlerimize, AdWords kampanyaları için yeni hedefleme olanakları sağlamak üzere çalışmalarımıza kesintisiz devam ediyoruz. Bu hedefleme seçenekleri sayesinde, çeşitli cihazlar ve platformlar üzerinden müşterilerinize başarılı bir şekilde erişebileceğinizi umuyoruz.

Surojit Chatterjee, Google Mobil Reklamlar Ürün Müdürü