1989'da bir İngiliz mobil telefon perakendecisi olarak yola çıkan Carphone Warehouse, şu anda, dokuz Avrupa ülkesinde binlerce mağazalık bir portföye ve bunun yanı sıra bir e-ticaret sitesine sahip.

Müşterilerinin ürünlere erişmek için kullanabileceği farklı kanallar hesaba katıldığında, bu kanalları bir mobil pazarlama stratejisiyle birbirine bağlamak akıllıca bir tercihti. "Carphone Warehouse'un gelişmekte olan mobil ürünler alanında yerleşik bir konuma sahip olduğu açık bir gerçek. Şirket olarak bu durumu verimli satışlar yapmanın ve aynı zamanda çok kanallı destek olarak andığımız işlevi yerine getirmenin temel yolu olarak görüyoruz" diyor, internet pazarlaması bölümü müdürü Gareth Jones.

Birinci adım, mobil cihazlar için optimize edilmiş bir web sitesi oluşturmaktı. "Eskiden mobil cihazınızdan "carphone" arattığınızda ".com" uzantılı siteye yönlendiriliyordunuz. Böyle de satış yapıyorduk ancak kullanıcının sayfayı yakınlaştırmak, kaydırmak ve en sonunda satın alma işlemini tamamlamak için ısrarlı ve sabırlı olması gerekiyordu." Mobil site ise, kullanıcının çağrı merkeziyle bağlantı kurup ürün satın almasını sağlayan tıkla ve ara işleviyle telefonun yeteneklerinden yararlanıyor.

İkinci adımda, anahtar kelime listelerini hassaslaştırmak üzere sık sık sonuçları analiz ederek, özel olarak mobil cihazlara yönelik bir kampanya oluşturmayı planladılar ve bunun için ajansları ile yoğun bir çalışma yürüttüler. Ayrıca, şirketin metin reklamlarına "tıkla ve ara numarası" eklediler. Gareth bu işlevle ilgili gözlemini şöyle aktarıyor: "Tıkla ve ara, bizim için son derece verimli dönüşümler sağlayan çağrıları tetiklediğinden, ödemeli pazarlama stratejimizin önemli bir öğesidir."

Sonrasında, mobil cihazlar için tasarlanmış yeni AdWords reklam biçimlerini keşfetmeye başladılar. Carphone Warehouse, ileri teknolojiye sahip mobil cihazlarda görüntülenen AdWords metin reklamında bir sitenin alt sayfalarındaki içeriğe ait iki bağlantıya yer verilmesine olanak veren Mobil Reklam Site Bağlantıları özelliğinden yararlanarak, mağaza bulma sayfasının bir bağlantısını reklama ekledi. Gareth bu durumu şöyle açıklıyor: "Bu, çok kanallı bir dinamik oluşturdu. Yolda giderken bir telefon almak istiyorsunuz, Carphone Warehouse'un nerede olduğunu öğrenmeniz gerekiyor ve bunu yapmak için mobil arama işlevini kullanıyorsunuz". Mobil Reklam Site Bağlantıları (İNG) için tıklama oranı, Site Bağlantılarının görünmediği sayfalardaki mobil arama etkinliğine göre %312 daha fazla oldu.

Carphone Warehouse örnek olay incelemesinin PDF sürümünü buradan indirebilirsiniz.

Michael Schipper, Google Mobil Reklamlar Pazarlama Ekibi