Perakende sektöründe reklam veriyor ve Anneler Günü öncesi satışlarınızı artırmak istiyorsanız size bazı önerilerimiz var.

Anneler Günü gibi sezonluk kampanyalarda kısa sürede en yüksek düzeyde kullanıcıya ulaşabilmeniz ve AdWords reklam kampanyalarınızdan maksimum verimi sağlamanız için Google Görüntülü Reklam Ağı’ndan yararlanmanızı öneririz.

Anneler Günü için potansiyel hedef kitlenizi Görüntülü Reklam Ağı’nda yakalayabilirsiniz.



Bunun için, eğer henüz Görüntülü Reklam Ağı’nı hedefleyen bir kampanyanız yoksa;

1. İçeriğe Dayalı Hedefleme Aracını kullanarak çok kısa sürede Görüntülü Reklam Ağı’ndaki alakalı tüm sayfaları hedefleyen bir kampanya oluşturabilirsiniz.

Bu araç size tematik reklam grupları önerileri verecektir. Her reklam grubundaki reklamlar, o reklam grubundaki anahtar kelimelerin temasıyla alakalı içeriğe sahip sayfalarda gösterilir. Detaylı bilgi için bu araç ile ilgili blog yazımıza göz atabilirsiniz.

2. Buna ek olarak, özellikle hedeflemek istediğiniz siteleri yerleşim hedefli bir kampanya oluşturarak burada hedefleyebilirsiniz. Bunun için alışveriş, haber, iş, finans, eğlence gibi çeşitli kategorilerde reklamınızın gösterilmesini istediğiniz siteleri yerleşim hedefli kampanyalarınıza ekleyebilirsiniz. Bu yerleşimleri DoubleClick Ad Planner yardımıyla veya hesabınızdaki yerleşim aracını kullanarak seçebilirsiniz.

Metin reklamlarınıza ek olarak Anneler Gününe özel hazırladığınız banner'ları bu kampanyalara ekleyebilirsiniz. Dilerseniz Görüntülü Reklam Oluşturucu ile ücretsiz ve kolayca banner oluşturabilirsiniz.

Eğer mevcut bir Görüntülü Reklam Ağı kampanyanız varsa;

1. Yeni tematik reklam grupları ekleyerek daha fazla gösterim sağlayabilirsiniz. Bunun için yine İçeriğe Dayalı Hedefleme Aracını kullanabilirsiniz. Örneğin; çiçek satıyorsanız, sadece çiçek kelimeleriyle ilgili bir reklam grubuna ek olarak haber, spor, iş, finans, seyahat, sosyal ağlar gibi çeşitli konulardaki siteleri hedeflemek için bu konulardaki kelime gruplarıyla reklam grupları oluşturabilirsiniz.

2. Yeni bir yerleşim hedefli kampanya oluşturabilirsiniz. Mevcut içerik kampanyanızın Yerleşim Performansı Raporuna (YPR) bakarak, iyi performans gösteren siteleri yerleşim hedefli bir kampanyada hedefleyerek kısa zamanda bu sitelerden daha fazla gösterim sağlayabilirsiniz.

3. Maksimum Tıklama Başı Maliyet (TBM) tekliflerinizi optimize edebilirsiniz. Kampanya istatistiklerinize göre gösterimlerinizi artırmak için tekliflerinizi artırmayı düşünebilirsiniz. İçeriğe dayalı hedefleme yaptığınız kampanyanızda reklam grubu bazında, yerleşim hedefli kampanyanızda ise yerleşim veya reklam grubu bazında tekliflerinizi artırabilirsiniz.

Tüm annelerin Anneler Günü'nü şimdiden kutlar ve tüm reklamverenlerimizin verimli bir hafta geçirmelerini dileriz.

Nilgün Bektaş, AdWords Hesap Yöneticisi