KAYDOLMA:

Google Analytics, web sitenizi izleyen ve web sitenizin ziyaretçileriyle ilgili ayrıntılı istatistikler sunan ücretsiz bir üründür. Örneğin, Google Analytics, kullanıcıların sitenizin adresini nasıl bulduğunu, sitenizde nasıl gezindiğini ve kullanıcılara daha iyi bir ziyaretçi deneyimi yaşatmak için neler yapabileceğinizi gösterebilir. Bu bilgilerle, web sitenizin yatırım getirisini ve dönüşümleri artırabilir ve web'de daha çok para kazanabilirsiniz.
Raporlama arayüzüne ve temel özelliklere bir giriş olarak tasarladığımız bu kılavuzu yararlı bulacağınızı umuyoruz. Bu kılavuzu Analytics hesabınıza göz atarken okumak için Google Hesabınızla oturum açın.
Analytics hesabınız yok mu?
Google Hesabınız yok mu?


ANALYTICS'İ TANIMA:

Google Analytics kullanıcılarının yararlanabileceği özelliklerden bazılarını görmek için aşağıdaki diyagramı inceleyebilirsiniz.



1. Tüm Analytics hesaplarınız ve profillerinizle ilgili genel bilgi edinmek ve bu hesaplarla profilleri düzenlemek üzere Analytics Ayarları sayfanıza gitmek için bu bağlantıyı tıklayın. Bu sayfadan, Profil Ayarları sayfasına gidebilirsiniz. Profil Ayarları sayfasında izleme kodunuzu görüntüleyebilir, hedefler ve dönüşüm hunileri oluşturabilirsiniz.

2. Ayrıca, bu açılan menüyü kullanarak herhangi bir hesaba da gidebilirsiniz.

3. "Ayarlar" sayfası "Analytics Ayarları" sayfasından farklıdır. Burada, hesabınızla ilişkili e-posta adresini, hesabınızın dilini ve e-posta bildirim ayarlarınızı belirleyebilirsiniz.

4. "Hesabım" bağlantısı, sizi tüm Google Hesaplarınızı (İNG) listeleyen bir sayfaya yönlendirir.

5. Google Analytics Yardım Merkezimize gitmek için burayı tıklayın. Yardım Merkezinde, Google Analytics Yardım Grubu'nda ve web'de bulunan 30.000 sayfalık Google Analytics destek içeriğinde arama yapar.

6. İşiniz bittiğinde hesabınızdan çıkmayı unutmayın!


Google Analytics raporları

Google Analytics'te, sitenizin performansını ölçmenize yardımcı olacak 80'den fazla rapor bulunmaktadır. Sitenizin performansını kullanım metriklerine, geri dönüş ziyaretlerinin sayısına veya sayfada geçirilen süreye göre ölçebilirsiniz. Aşağıda, Ocak 2009'dan beri kullanılabilir olan raporların bir listesi yer almaktadır. Ancak, Analytics'in sürekli olarak yeni özellikleri ve raporları kullanıma sunduğunu ve bu yüzden söz konusu listenin arada sırada değişip uzayabileceğini lütfen unutmayın.

7. Ziyaretçiler
Bu bölüm, ziyaretçilerin sitenizle etkileşimi, ziyaretçilerin türü ve sitenizi nasıl görüntüledikleri ile ilgili bilgileri sunar.
○ Karşılaştırma, Harita Yerleşimi, Yenilerle Geri Gelenlerin Karşılaştırması, Diller, Ziyaretçi Eğilimi, Ziyaretçinin Siteye Bağlılığı, Tarayıcı Yetenekleri, Ağ Özellikleri, Kullanıcı Tanımlı

8. Trafik Kaynakları
Farklı çevrimdışı veya çevrimiçi kaynakların sitenize nasıl trafik gönderdiklerini öğrenin. Sitenize en çok trafik getiren kaynakların hangileri olduğunu görüntüleyin. Sağlanan grafiklerden ve çizelgelerden yararlanarak eğilimleri tespit edin.
○ Genel Bakış, Doğrudan Trafik, Yönlendiren Siteler, Arama Motorları, Tüm Trafik Kaynakları, Anahtar Kelimeler, AdWords (AdWords Kampanyaları ve Anahtar Kelime Konumları gibi AdWords'e özel bilgileri listeler), Kampanyalar, Reklam Sürümleri

9. İçerik
Bu raporlar, sitenizdeki sayfalarla ve ziyaretçilerin bu sayfaların her biriyle nasıl etkileşim kurduğuyla ilgilidir. Sayfada geçirilen süreyi, açılış ve çıkış sayfası bilgilerini ve sayfaların gezinme özetlerini edinmek için buradaki verileri kullanın. Diğer bir ücretsiz Google ürünü olan Web Sitesi Optimize Edici, içeriklerinin farklı versiyonlarını test ederek dönüşümleri artırmak isteyen reklamverenler için yararlı bir araçtır. Web Sitesi Optimize Edici ile ilgili daha fazla bilgiyi buradan edinebilirsiniz.
○ Genel Bakış, En Çok Görüntülenen İçerik, Başlığa Göre İçerik, Ayrıntılı İçerik İncelemesi, En İyi Açılış Sayfaları, En İyi Çıkış Sayfaları, Site Yerleşimi, Site Arama, Etkinlik İzleme (Beta)

10. Hedefler
Analytics hesabınız için hedefler oluşturduysanız, bu raporlarda veri görmeniz gerekir. Hedefleri ve dönüşüm hunilerini nasıl oluşturacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.
○ Genel Bakış, Toplam Dönüşümler, Dönüşüm Oranı, Hedef Doğrulama, Ters Hedef Yolu, Hedef için Tamamlanmayan Dönüşüm Hunileri, Dönüşüm Hunisi Görselleştirme

11. E-ticaret
Bu raporlar, E-ticaret sitesi sahiplerine gelir, işlem ve sitedeki e-ticaret etkinlikleri konusunda son derece yararlı bilgiler sunar. Raporlarda ürün performansına ayrılmış bir bölüm bulunmaktadır. Burada, SKU numarası da dahil olmak üzere, en çok satan ürününüzle ilgili bilgileri görüntüleyebilirsiniz.
○ Genel Bakış, Toplam Gelir, Dönüşüm Oranı, Ortalama Sipariş Değeri, Ürün Performansı (Ürüne Genel Bakış, Ürün SKU'ları, Kategoriler), İşlemler, Dönüşüm Sağlayan Ziyaretler, Dönüşüm Süresi

12. Görmek istediğiniz metrikleri ve boyutları kullanarak özel bir rapor tasarlayın. Daha fazla bilgi edinmek için Hızlı Başlangıç Kılavuzumuzu okuyabilirsiniz.

13. Ayarlar - Gelişmiş Segmentler ve E-Posta

Gelişmiş Segmentasyon: Verilerinizi, görmek istediğiniz şekilde bölümlere ayırın. Bu segmentleri oluşturmak ve raporlarınıza uygulamak için "Gelişmiş Segmentler"i tıklayın. Bu güçlü özellikle ilgili eğiticimize ve videomuza buradan (İNG) ulaşabilirsiniz.
E-posta: Planlanmış e-posta raporlarını yönetin. Bu raporları nasıl değiştirebileceğinizi öğrenmek için bu makaleyi okuyabilirsiniz.


14. Görüntülediğiniz raporla ilgili bilgi edinmek, kampanyanıza ilişkin bilgileri nasıl yorumlayıp kullanacağınıza yönelik ipuçlarını (İNG) görmek veya diğer kullanıcılar tarafından sıkça sorulan soruların neler olduğunu öğrenmek için bu yardım kaynaklarından birini tıklayın.

15. Başka bir Analytics hesabına geçmek için bu açılan menüden seçim yapın.

16. Oluşturduğunuz gelişmiş segmenti bir rapora uygulayın ve diğer grafiklerle yan yana karşılaştırın. Gelişmiş segmentlerle ilgili daha fazla bilgi edinmek için 13. maddeyi inceleyebilirsiniz.

17. Rapor verilerinizin grafiğini oluşturmak için, oku tıkladıktan sonra takvimi kullanarak veya zaman çizelgesi kaydırıcısı ile bir tarih aralığı seçin. Bu bölümde, geçmiş verileri ile karşılaştırma seçeneği de bulunmaktadır. Bu özelliği nasıl kullanacağınızla ilgili talimatları burada bulabilirsiniz.

18. Raporunuzun günlük, haftalık, aylık veya saatlik (varsa) grafiklerini görüntüleyin. Daha fazla bilgi edinin.

19. Seçilen tarih aralığı, grafik ölçütü görünümü, gelişmiş segment veya metrik burada bir grafik olarak görüntülenir.

20. Burada hesabınızın temel metriklerini hızlıca gözden geçirin.

21. Gösterge tablonuza rapor anlık görüntü modülleri ekleyin veya tablonuzdaki modülleri silin. Modül eklemek için, istediğiniz rapora gidin ve raporun üst kısmındaki "Gösterge tablosuna ekle"yi tıklayın. Modül silmek için, Gösterge Tablosu raporunuzdaki her modülün sağ üst köşesinde bulunan "X" işaretini tıklayın.


ANALYTICS'İ KURMA:


1. Kişiselleştirilmiş Google Analytics İzleme Kodunuzu bulma

İzleme kodu profile özgüdür. Dolayısıyla, bu koda yalnızca belirli bir profile ait Profil Ayarları sayfasından erişilebilir. Talimatların tamamı için İzleme kodumu nerede bulabilirim? başlıklı makaleyi okuyabilirsiniz.


2. Kodu uygulama

Kod snippet'ini bulduktan sonra, kopyalayıp içeriğinizin altına, izlemeyi planladığınız her sayfadaki etiketinin hemen önüne yapıştırın. Genel bir ekleme veya şablon kullanıyorsanız, kodu oraya girebilirsiniz. İzleme kodunu güvenli sayfalara uygulamak için (ör. https://) Güvenli sayfalar için izleme kodunu nasıl elde ederim? başlıklı makaleyi okuyabilirsiniz.


3. Kodu farklı sayfalarda uygulama

İzleme kodunu veriye dayalı sayfalarda veya çerçeveli sayfalarda nasıl uygulayacağınızla ilgili daha fazla bilgi edinmek için Google Analytics Kurulum Kılavuzu'nun ilgili bölümünde bulunan talimatları izleyebilirsiniz.


4. Sorun Giderme

Sayfalarınız için izleme kodunuzu yükleyip kaydettiğinizde işlemi tamamlamış olursunuz. 24 saat geçmesine rağmen hiçbir veri görmüyorsanız, lütfen Google Analytics web sitemi neden izlemiyor? başlıklı bölümü okuyun.

Kodu sitenizdeki sayfalara nasıl ekleyeceğinizi bilmiyorsanız, lütfen web yöneticinize başvurun ve yukarıdaki adımları izlemesini isteyin.

Shlomit Revach, Inside AdWords Ekibi