Yeni başlayanlara veya yalnızca AdWords'le ilgili temel bilgilerin üzerinden tekrar geçmeye ihtiyaç duyan reklamverenlere yönelik dizimizin onuncu bölümünde, Görüntülü Reklam Ağı'nda reklam vermenin avantajlarını ele alacağız. AdWords reklamlarının yerleştirileceği yer, aramalar veya web sitesi içeriği temel alınarak belirlenir. Dolayısıyla, Google Ağı iki bileşenden oluşmaktadır: Arama Ağı ve Görüntülü Reklam Ağı. Görüntülü Reklam Ağı'nda, Google'la (görüntülü reklam ağı iş ortakları), YouTube'la ve belirli Google mülkleriyle iş ortaklığı yapan web sitelerini hedefleyebilirsiniz.

Görüntülü Reklam Ağı'nda reklam verirken uymanız gereken genel kurallardan bazıları şunlardır:

Görüntülü Reklam Ağı için özel bir kampanya oluşturun. Anahtar kelimeler, Arama Ağı'nda mı (alaka düzeyi) yoksa Görüntülü Reklam Ağı'nda mı (bağlam/temalar) reklam verdiğinize bağlı olarak farklı şekillerde işlev görür. Dolayısıyla, kampanyaları ayrı tutarsanız Kalite Puanınızı artırabilirsiniz.
• Reklamlarınız için içeriğe dayalı hedeflemeyle başlayın. Bu, reklamlarınızın Görüntülü Reklam Ağı'nda nerelerde gösterildiğini anlamınıza yardımcı olur.
• Herhangi bir ayarlama yapmadan önce kampanyayı 2-3 hafta yayınlayın.

Görüntülü Reklam Ağı'nda reklam yayınlamanın avantajları, Arama Ağı'ndan daha ucuz olması, reklamları istediğiniz zaman duraklatabilmeniz ve daha dinamik reklamlar kullanabilmenizdir. Ayrıca, Görüntülü Reklam Ağı'nda, Arama Ağı'na kıyasla daha az rekabet olduğunu da unutmamak gerekir ve her iki ağda birden reklam vermek İnternet kullanıcıları arasında %95'lik bir erişim sağlar! Buna ek olarak, farklı ağlara yönelik kampanyaları ayrı tutmak AdWords hesabınızı uygun bir yapıya kavuşturacak ve yönetilmesini kolaylaştıracaktır. Son bir nokta olarak, Görüntülü Reklam Ağı'nda reklamlarınızın hangi web sayfalarında gösterileceğine karar vermek için yönetilen yerleşimleri kullanabilirsiniz.

AdWords'le reklam verirken bu ipuçlarından yararlanacağınızı umarız. Daha fazla bilgi ve yardım almak için AdWords Yardım Merkezi'nde yer alan AdWords Başlangıç Kılavuzu'nu incelemeyi unutmayın.

Son olarak, yeni başlayanlar için hazırlanan bu blog dizisinin sonraki gönderisini kaçırmayın.

Kristin Sarstedt – Inside AdWords Ekibi