Mayıs ayının başlarında, AdWords'teki Konum Tercihi teklif verme özelliğini kullanımdan kaldıracağız. Konum tercihi özelliğini kullanıyorsanız, teklifleriniz için geçişin sorunsuz olmasını sağlamak amacıyla belirtilen tarihten önce kampanyalarınızda bu özelliği devre dışı bırakmanızı öneririz. Konum tercihi özelliğini nasıl devre dışı bırakacağınızla ilgili talimatlar için Yardım Merkezimize bakabilirsiniz.

Daha özel olarak belirtmek gerekirse, hesabınızda aşağıdaki değişikliklerin olmasını bekleyebilirsiniz:

* 5 Nisan'dan itibaren, AdWords web arayüzünde veya API'da kampanyalar için Konum tercihi artık etkinleştirilemeyecektir. Daha önceden Konum tercihini kullanan kampanyalarda bu özellik etkin durumda kalacak, ancak, kampanyalarınızdan birinde Konum tercihi özelliğini devre dışı bırakırsanız, bu özelliği yeniden etkinleştiremeyeceksiniz.

* Mayıs ayının başlarından itibaren, Konum tercihini hala kullanan tüm kampanyalarda bu özelliği devre dışı bırakmaya başlayacağız.

* Konum tercihi özelliğini devre dışı bırakmanızdan sonra (manuel olarak veya bu özellik Mayıs ayının başlarından itibaren kullanımdan kaldırıldığında), bu kampanyalara ilişkin manuel maksimum TBM teklifleri, Konum tercihi özelliğinin en son kullandığı teklifler olacaktır. Konum tercihi, belirttiğiniz konumları hedeflemek için tekliflerinizi yükseltmeye veya düşürmeye çalışır. Bu nedenle, en son Konum tercihi teklifini manuel maksimum TBM'niz olarak kullanmak trafiğinizdeki aksamayı en aza indirmelidir.

Konum tercihi özelliğini devre dışı bırakmadan önce, bu özelliği etkinleştirme öncesinde belirlediğiniz tüm teklifleri yedeklemek için bir anahtar kelime raporu indirerek manuel tekliflerinizi dışa aktarmanızı öneririz. Bu rapor, anahtar kelime düzeyinde maksimum TBM tekliflerini içerecektir.

Konum tercihine alternatif olarak kullanabileceğim özellikler nelerdir?

Belirli reklam konumlarını hedeflemek istiyorsanız, ilk önce ortalama konumu hedeflerken karşılaşabileceğiniz sorunlardan bazılarıyla ilgili, baş ekonomistimiz Hal Varian'ın bu blog gönderisini (İNG) okumanızı öneririz.

Blog gönderisini okuduktan sonra, yine de belirli reklam konumlarını hedeflemek istiyorsanız otomatik kuralları kullanmayı denemenizi öneririz. Bu özelliği kullanarak, ortalama konumunuz hedefinizden farklılık gösterirse, kampanyanız için teklifinizi değiştirecek bir otomatik kural ayarlayabilirsiniz. Bu özelliğin nasıl kullanıldığıyla ilgili daha fazla bilgi edinmek için şu makaleyi inceleyebilirsiniz: Konum tercihi özelliğini kullanmadan ortalama konumları nasıl hedefleyebilirim?

Anlayışınız ve AdWords'e destek vermeye devam ettiğiniz için teşekkür ederiz.

Cemal Büyükgökçesu, Google AdWords Ekibi