Yeni Başlayanlar için AdWords - Bölüm 6
14 Mart 2011 Pazartesi
Yeni başlayanlara veya yalnızca AdWords'le ilgili temel bilgilerin üzerinden tekrar geçmeye ihtiyaç duyan reklamverenlere yönelik dizimizin altıncı bölümünde iyi bir hesap yapısının önemini ele alacağız.
Bildiğiniz gibi AdWords hesabınız üç düzeyden oluşmaktadır: hesap, kampanya ve reklam grubu. Aşağıda, hesabınızı yapılandırırken akılda tutmakta fayda olabilecek genel kuralları bulacaksınız.
• AdWords Hesabınızı web sitelerinize ve sunduğunuz ürünlere/hizmetlere göre yapılandırın.
• Kampanyaları ve Reklam Gruplarını web sitelerinize ve sunduğunuz ürünlere/hizmetlere göre adlandırın.
• Her bir Reklam Grubu 10-20 Pozitif Anahtar Kelime ve 5-10 Negatif Anahtar Kelime içermelidir.
Örneğin, İsveç ve Danimarka'da reklam vermek isteyen bir ikinci el otomobil satıcısı olduğunuzu varsayalım. İşe, İsveç'teki İsveççe konuşanları hedefleyen bir kampanya ve Danimarka'daki Danca konuşanları hedefleyen ayrı bir kampanya oluşturarak başlayabilirsiniz. Ayrıca, iki tür otomobil satıyorsanız (bu örnekte Volvo ve Saab) kampanya başına her biri için bir Reklam grubu oluşturacaksınız.
Kampanya A: İkinci El Otomobiller - İsveç
Reklam Grubu A.1: Volvo
Reklam Grubu A.2: Saab
Kampanya B: İkinci El Otomobiller - Danimarka
Reklam Grubu B.1: Volvo
Reklam Grubu B.2: Saab
Reklam grubu A.1 (İsveç'te ikinci el Volvo otomobiller), sattığınız Volvo otomobillerle ilgili İsveççe reklamlar yazmalısınız. Anahtar kelimeler reklam metniyle veya açılış sayfasıyla son derece alakalı olmalı ve "ikinci el Volvo otomobil", "ikinci el Volvo satın al", "ucuz Volvo otomobil" ve benzeri bir içeriğe sahip olmalıdır.
İyi bir hesap yapısına sahip olmanın bir avantajı çevrimiçi pazarlama etkinliklerinize bir genel bakış sunmasıdır. Ayrıca bu yapının, web sitelerinizle ve sunduğunuz ürünlerle/hizmetlerle uyumunu korumak, hesapta değişiklik ve optimizasyon yapmayı daha kolay hale getirir.
AdWords'le reklam verirken bu ipuçlarından yararlanacağınızı umarız. Daha fazla bilgi ve yardım almak için AdWords Yardım Merkezi'nde yer alan AdWords Başlangıç Kılavuzu'nu incelemeyi unutmayın. Son olarak, yeni başlayanlar için hazırlanan bu blog dizisinin sonraki gönderisini kaçırmayın.
Kristin Sarstedt – Inside AdWords Ekibi
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
İlginize teşekkürler!
Bu yazı ile ilgili olmayan ve uygun bulunmayan yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuyoruz.
Burada okuduğunuz yorumlar okuyucularımıza aittir.