AdWords'te, dönüşümler için optimizasyon yapmanıza olanak verecek yeni bir reklam rotasyonu ayarının kullanıma sunulduğunu bildirmekten heyecan duyuyoruz. Daha önce iki seçeneğiniz vardı:
● Tıklamalar için optimize et: Daha fazla tıklama sağlaması beklenen reklamlar daha sık gösterilir
● Dönüşümlü yayınla: Reklamlar daha dengeli bir dağılımla gösterilir
Artık üçüncü bir seçenek sayesinde, daha fazla dönüşüm sağlaması beklenen reklamları daha sık göstermeyi seçebilirsiniz.

Her reklam grubunda birden fazla reklamı test etmenizi daima teşvik ettik ve en yüksek tıklama oranlarına sahip reklamları daha fazla göstererek size yardımcı olduk. Ancak, bazılarınız bize, en yüksek tıklama oranına sahip olan reklamın her zaman en yüksek dönüşüm oranına sahip olmadığını ve tıklamalar yerine dönüşümler için optimizasyon yapabilmeyi istediğinizi söylediniz. Bugünden itibaren, bunu yapabilmenize olanak sağlıyoruz.

Yeni ayarı kullanmak için, hesabınızda Dönüşüm İzleme'nin bulunması gerekir, çünkü dönüşüm sağlama olasılığı en yüksek reklamı saptamak için bu aracın sunduğu verileri kullanıyoruz. Bir karara varmak için yeterli veriye sahip olmadığımızda, tıklama alma olasılığı en yüksek reklamı gösteririz. Hesabınızda Dönüşüm İzleme varsa, herhangi bir kampanyanın Ayarlar sekmesinde, Gelişmiş ayarlar altındaki Reklam yayını: Reklam rotasyonu, sıklık sınırı bölümünde Dönüşümler için optimize et seçeneğini bulabilirsiniz. Bu seçenek, etkinleştirildiğinde, Google'da ve arama ile görüntülü reklam ağı iş ortağı sitelerimizde görüntülenen tüm reklamlar için geçerli olur.


"En yüksek performans gösteren" reklamı farklı şekilde tanımlamanıza olanak sağlayarak, reklamlarınızla denemeler yapmanızı ve reklamcılık hedeflerinize daha kolay ulaşmanız için, hangi reklamların en başarılı olduğunu öğrenmenizi kolaylaştırdığımızı umuyoruz. Reklam rotasyonu ayarlarıyla ilgili daha fazla bilgi edinmek için Yardım Merkezimizi ziyaret edebilirsiniz.

Cemal Büyükgökçesu, Google AdWords Ekibi