Reklam Önizleme Aracı, ek gösterim veya tıklama almadan reklamlarınızın Google'da nasıl göründüğünü kontrol edebilmeniz için pratik bir yoldur. Önizlemeniz için belirli bir yer ayarladığınızda, San Francisco'da bulunuyor olsanız bile reklamlarınızın New York'taki normal bir kullanıcıya nasıl göründüğüne bakabilirsiniz.

Kısa bir süre önce Önizleme Aracı'nın görünümünü yenileyerek faydalı ve yeni birtakım özellikleri kullanıma sunduk. Artık reklamlarınızı önizlerken oturumunuz açıksa, entegre edilmiş anahtar kelime teşhis sonuçlarını görürsünüz. Aşağıdaki örnekte, girdiğimiz kırmızı güller anahtar kelimelerinin New York'taki reklamları tetikleyip tetiklemediğine baktık:


Reklam Önizleme Aracı artık arama için görüntülediği reklamların yanı sıra reklamınızın görüntülendiğini onaylıyor ve alakalı kampanya ve reklam grubuna bağlantı veriyor. Reklamınız görüntülenmiyorsa Önizleme Aracı bunun nedenini size bildirerek tekliflerinizi, yer hedeflemenizi veya günlük bütçenizi ayarlamanız ya da hesabınızı optimize etmek için incelemeniz gerekip gerekmediğini anlamanıza yardımcı oluyor.

Yeni Cihaz ayarını kullanarak ayrıca ileri teknoloji mobil cihazlar için reklamlarınızı görüntüleyebilir ve teşhis edebilirsiniz. Hatta ilgilendiğiniz belirli bir cihazı ve operatörü özelleştirebilir ve bu özellik sayesinde arkadaşlarınızın telefonlarını ödünç almadan birden çok cihazdaki reklam görünürlüğünü kontrol edebilirsiniz!


Bu özellik, özellikle mobil reklam kampanyanızı fiziksel konumunuz dışında bir alana hedeflemek için yer uzantıları kullanıyorsanız uygundur. Reklam Önizleme Aracı'na enlem ve boylam bilgilerini girerek, reklamlarınızda iş adresinizin belirli bir yerdeki mobil kullanıcılara doğru biçimde gösterildiğini hızlı bir şekilde onaylayabilirsiniz. Ayrıca reklamlarınız için bir yerel mesafe işaretleyicisinin (İNG) görünür olup olmadığını belirleyebilir ve kullanıcılarınızın işletmenizden tam olarak ne kadar uzaklıkta olduklarını bilmesini sağlayabilirsiniz.

AdWords hesabınızdaki Raporlar ve Araçlar sekmesinin altından Reklam Önizleme Aracı'na erişerek veya doğrudan Reklam Önizleme Aracı sitesini ziyaret ederek bu yeni özellikleri inceleyebilirsiniz.

Kaan Baloğlu, Mobil Reklamcılık Yazılım Mühendisi