Hesap verilebilirlik, AdWords'ün temel bir özelliğidir. Reklamverenlerin deneyimini iyileştirmek amacıyla, üçüncü taraf iş ortaklarıyla çalışan reklamverenlerin AdWords'ün kendileri için nasıl performans gösterdiğini anlayabilmesi ve üçüncü taraflardan ne bekleyebileceğini öğrenebilmesi adına AdWords politikalarında değişiklikler yapıyoruz. Reklamverenler için en iyi olana odaklanmanın, AdWords ile çalışan üçüncü tarafların uzun vadede izleyebileceği en iyi yol olduğuna inanıyoruz.

Temmuz (İNG) ve Aralık 2010'da, üçüncü tarafların, AdWords ile ilgili raporları ve bilgileri müşterilerine nasıl sunması gerektiğiyle ilgili bazı değişiklikleri duyurduk. Buna, reklamverenlerinin yüzde sekseni ayda 1000 ABD Doları'ndan daha az harcayan tüm üçüncü taraflarca paylaşılması gereken bir açıklama belgesi de dahildi.

Bugün, AdWords politikalarını, yukarıda belirtilen raporlama ve açıklama gereksinimlerini içeren üçüncü taraf politikası bölümüyle güncellediğimizi bildirmek istiyoruz. Yaptırımların ve ihlal durumlarının nasıl ele alınacağına açıklık getirmenin yanı sıra, reklamverenlerin üçüncü taraflarla ilgili şikayetleri olması durumunda bize nasıl ulaşabileceklerini de belirttik. Google üçüncü taraf programlarıyla ilgili genel bir açıklamaya göz atın (İNG).

Çoğu ajansın, satıcının ve AdWords'ü satan diğer üçüncü tarafların bu politikalara zaten uyduğunu ve sistemlerinde çok küçük değişikler yapması gerektiğini veya hiçbir değişiklik yapmasına gerek olmadığını düşünüyoruz. Seçilen üçüncü taraflar için proaktif denetlemeler 1 Nisan 2011'de başlayacak, ancak bu gereksinimlere uymak için bugünden harekete geçmenizi özellikle öneririz. Tüm şikayetleri incelemeye ve gerekli işlemleri yapmaya devam edeceğimizi unutmayın.

Reklamverenler için, AdWords Yardım Merkezi'ni geçerli üçüncü taraf politikaları hakkında bilgiler ve bağlantılar bulunacak şekilde güncelledik. Politikalarımızı ihlal eden bir üçüncü taraf iş ortağıyla karşılaşırsanız, burada bulunan AdWords Yardım Merkezi "Bize Ulaşın" formunu kullanarak bizi bilgilendirebilirsiniz.

Bunun, üçüncü taraflar ve reklamverenler için, AdWords üçüncü taraf iş ortaklarının uyması gereken politikalara açıklık getirdiğini ve Google üçüncü taraf gereksinimleriyle ilgili yeterli bilgiyi sunduğunu umuyoruz. Bu yeni gereksinimlerin uygulanmasıyla birlikte, üçüncü taraf iş ortaklarıyla çalışan bütün reklamverenlerin, iş ortaklarının değerini daha iyi anlayacağını ve mükemmel bir deneyim yaşayacağını düşünüyoruz.

Katherine Wasilenko, Ürün Pazarlama Müdürü