Tekliflerinizin ne durumda olduğunu düşünmekten uykunuz mu kaçıyor? Tatillerinizi, tıklama hacmindeki dalgalanmalara göre mi ayarlıyorsunuz?

Bir AdWords hesabını tüm potansiyelini kullanarak yönetmek zaman alır ve sonuçta, işinizin diğer önemli bölümlerini yönetmek için daha az zamanınız kalır. Otomatik kuralları bu nedenle geliştirdik. Bu, hesabınız 24 saat boyunca yönetilirken, size başka konulara odaklanma özgürlüğü tanıyacak yeni bir özelliktir.

Otomatik kurallar özelliğini kullanarak, hesabınızın belirli bir bölümündeki (seçilmiş anahtar kelimeler, reklam grupları, kampanyalar ve reklamlar) teklif, bütçe ve durum değişikliklerini belirli bir zamanda tetikleyecek otomatik kurallar oluşturabilirsiniz. Örneğin, aşağıdaki görevleri gerçekleştirmek için otomatik kurallar oluşturulabilir:
• Bir özel teklifi tanıtan reklamları, teklifin geçerli olacağı Pazar gecesi geç saatlerde devreye sokmak
• Bir kampanyada "indirim" kelimesini içeren tüm anahtar kelimeler için teklifinizi otomatik olarak ilk sayfa TBM'sine yükseltmek
• Günlük bütçenizi otomatik olarak Pazartesi günleri yükseltip Çarşamba günleri düşürerek, alışverişin en yüksek olduğu günlerde daha fazla trafik elde etmek

Bir örnek üzerinden gidelim. Google çalar saatleri sattığımızı ve reklamımızın "çalar saat" kelime öbeğini içeren anahtar kelimeler için üst konumlardan birinde görüntülenmesini istediğimizi varsayalım. Ortalama konum 2'nin altına düştüğünde bu önemli anahtar kelimeler için tekliflerimizi otomatik olarak yükseltecek bir kural oluşturabiliriz. İlk olarak, kampanyanın Anahtar Kelimeler sekmesine gidip "Otomatik" açılır menüsünü tıklarız ve "Maks. TBM tekliflerinin değiştirileceği durumlar:" ifadesini seçeriz.


Görüntülenen pencerede, belirli ölçütler karşılandığı zaman, maksimum teklif 3,5 TL olmak kaydıyla, teklifleri %10 oranında yükseltmek istediğimizi belirtiriz. Bu durumda şartlarımız, anahtar kelimelerin "çalar saat" terimini içermesi ve 2'nin altında bir ortalama konuma sahip olmasıdır.


Ardından, kuralın her gün saat 06:00'da, bir önceki günün verileri kullanılarak uygulanması gerektiğini belirtiriz. Kurala bir ad veririz ve değişiklikleri izlemek için, kural her çalıştırıldığında bize bir e-posta gönderilmesini seçeriz.
Önemli bir son adım olarak, kural o anda çalıştırılmış olsa yapılacak olan değişikliklerin listesini görmek için "Sonuçları önizle"yi tıklarız. Tüm ayarların doğru olduğundan emin olduğumuzda "Kaydet"i tıklarız.

Oluşturduğunuz kuralları yönetmek ve hesabınızda her gün otomatik olarak yapılan değişiklikleri izlemek için, hesabınızın "Kontrol paneli ve kütüphane" bölümüne gidip "Kurallar"ı tıklayabilirsiniz.

Hesabınızda düzenli olarak manuel görevler gerçekleştiriyorsanız, otomatik kuralları denemenizi öneririz. Otomatik kuralları denedikten sonra, sizden, bu özelliği nasıl daha da iyi hale getirebileceğimizle ilgili geri bildirim almak bizi memnun edecektir. Bu nedenle, deneyimlerinizi lütfen bizimle paylaşın!

Otomatik kurallarla ilgili daha fazla bilgi edinmek için AdWords Yardım Merkezi'ni ziyaret edebilirsiniz.

Lisa Coffey, Ürün Pazarlama Müdürü