Negatif anahtar kelimeler, anahtar kelime listelerinizi hassaslaştırmanın ve kampanyalarınızdaki istenmeyen gösterimleri filtrelemenin harika bir yoludur. Web sitenizde sunduğunuz hizmetlerle alakalı olmayan belirli terimleri hariç tutarak, reklamlarınızın alaka düzeyini ve genel yatırım getirinizi artırabilirsiniz.

Tek bir reklam grubu veya kampanya için belirli terimleri filtreleyebileceğiniz gibi, çeşitli kampanyalarda kullanmak üzere negatif anahtar kelime kümeleri de oluşturabilirsiniz. Bu tür terimlere örnek olarak "ücretsiz" ve "deneme" verilebilir. Web sitenizde ürün satmak istiyorsanız, bunlar sizin için gelecek vadeden arama terimleri değildir. Bu tür negatif anahtar kelimeleri kampanya düzeyinde ayrıntılı bir şekilde düzenlemeniz gerekmez. Ayrıca, yaygın kullanılan terim kümelerini yönetmek için daha kolay düzenlenen bir yöntem istediğinizi bize geri bildirim olarak iletmiştiniz.

Artık size negatif anahtar kelimeleri birden çok kampanyada yönetmenin yeni bir yolunu sunuyoruz: Negatif anahtar kelime listeleri. Bu listeleri kullanarak, hesabınızın Kontrol Paneli ve Kütüphane bölümünde negatif anahtar kelimeleri yönetebilir ve birden çok kampanyayla ilişkilendirebilirsiniz.


Örneğin, Arama Ağı'nda yayınlanan her kampanyaya eklediğiniz bir negatif anahtar kelime kümeniz olduğunu varsayalım. Daha önce, bu kümeyi, hesabınızda oluşturduğunuz her yeni arama ağı kampanyasına kopyalamanız gerekirdi. Şimdi, paylaşılan listelerle, tek bir negatif anahtar kelime listesi oluşturup bunu her bir arama ağı kampanyasıyla ilişkilendirebilirsiniz. Bu kampanyaların tümüne birden eklemek istediğiniz yeni bir negatif anahtar kelime olursa, bunu listenize eklemeniz yeterlidir. Liste, tüm kampanyalarda otomatik olarak güncellenecektir. Benzer şekilde, yeni bir kampanya oluşturduğunuzda, gereken terimlerin tümünü hariç tutmak için, birkaç tıklamayla negatif anahtar kelime listenizi ekleyebilirsiniz.

Negatif anahtar kelime listelerinin nasıl kullanılacağıyla ilgili daha fazla bilgi edinmek için Yardım Merkezimizi ziyaret edebilirsiniz.

Cemal Büyükgökçesu, Google AdWords Ekibi