Yeni coğrafi raporlarımız ile, sitenize AdWords trafiği gönderen ülkeler ve bölgelerdeki performansınızı analiz edebilirsiniz. Bunu daha ayrıntılı bir şekilde inceleyelim. Hayali İtalyan reklamverenimiz Angelo, dünyanın her yerine kaliteli kıyafetler satıyor. Uluslararası web sitesinin dili İngilizce olduğundan, uluslararası AdWords kampanyasının dilini İngilizce olarak ayarlamış. Angelo, İngilizce, Romence ve Slovakça gibi yirmi dört dili ve İspanya, Hollanda ve Portekiz gibi elli dört Avrupa ülkesini hedefliyor. Bunu yaparak, Avrupa'daki tüm potansiyel müşterilere ulaşmak istiyor.

Reklamverenimiz, coğrafi verileri incelemek için Hedef Kitleler sekmesinin yanındaki oku tıklıyor. Burada, isteğe bağlı "Boyutlar" kutusunu göreceksiniz. Tamam'a basın ve Boyutlar sekmesine gidin. Ardından Görünüm: Gün'ü açın ve Görünüm'ü Coğrafi olarak değiştirin. Ülke/bölge, metropol alanı ve şehir metriklerini artık kullanabilirsiniz. Angelo uluslararası kampanyasının coğrafi verilerini inceledikten sonra, Dönş. oranına (tıklama başına 1) filtre uygulamaya karar veriyor. En yüksek dönüşüm oranına sahip ülkeler en üstte görünürken, bunları hiç dönüşümü olmayan birçok ülke izliyor. Angelo, iyi performans gösteren ülkeler için daha fazla bütçe harcamanın ve ürünlerinin diğer ülkelerde satmamasının nedenini araştırmanın mantıklı olduğunu fark ediyor. Farklı ülkeler için 182 satırdan oluşan bilgilere göz attıktan sonra, en iyi ülkeler için ayrı kampanyalar oluşturursa, gelecekte bu ülkeleri izlemenin daha kolay olacağını anlıyor.


Ardından, Angelo hedeflediği yirmi dört dili gözden geçirmeye karar veriyor. Başlangıçta, hiçbir fırsatı kaçırmamak için mümkün olduğunca çok dili kapsamanın iyi bir fikir olduğunu düşünmüştü. Şimdi, hedeflemenin gerçekte nasıl çalıştığını öğrenmek istiyor ve AdWords Yardım Merkezi'ni inceliyor. Angelo, dil hedefleme ile ilgili bir makalede, AdWords sisteminin, kampanyanızın hedeflediği dillerden biriyle eşleşip eşleşmediğini görmek için kullanıcının Google arayüzü dil ayarına baktığını okuyor. Angelo yirmi dört dili hedeflediğinden, reklamları çok kez, diğer bir deyişle yirmi dört farklı Google arayüzünde gösteriliyor. Ancak, Angelo'nun tüm reklamları İngilizce ve bu, İngilizce reklamlarının Romence, İzlandaca, Fransızca ve benzeri bir dildeki arayüzün sağ tarafında gösterildiği anlamına geliyor. Angelo'nun uluslararası web sitesinin dili İngilizce olduğundan, uluslararası müşterilerinin İngilizce bildiğini ve reklamını tıklayacağını varsayıyor. Angelo, coğrafi raporları temel alarak dönüşüm sağlamayan belirli ülkeleri tespit edebilir. Yapılacak en iyi şey, bu ülkelerde konuşulan dilleri hedeflemenin haricinde tutmaktır. Böylece Angelo, bütçesinin tamamını, satışa dönüşme olasılığının en yüksek olduğu ülkelere ve dillere ayırabilir.

Angelo, artık uluslararası perakende kampanyasında bazı önemli değişiklikler yapabilir. İlk olarak, en çok satış yaptığı ülkeler için ayrı AdWords kampanyaları oluşturur. Ardından, İngilizce'yi ve bu ülkede konuşulan dili hedeflemeye ekler. Son olarak, bütçeyi birkaç kampanya arasında yeniden dağıtır. Bu kurulumun izlenmesi çok daha kolay olacak ve Angelo'nun bütçesi çok daha akıllıca harcanacaktır. Sonraki günlerde, kampanyalarının nasıl ilerlediğini daha yakından izlemek için AdWords raporlarını kullanmaya devam edecektir.

Hile Cremers, Google AdWords Ekibi