Birçok işletme için telefon aramaları ve web sitesi ziyaretlerinin değeri farklıdır. Örneğin, bir pizza restoranı müşterileriyle telefon üzerinden bağlantı kurmayı tercih edebilir, çünkü telefon aramalarının siparişle sonuçlanma olasılığı yüksektir.

Gerçekten de reklamverenler bizden sık sık, mobil kampanyalarıyla yalnızca telefon aramalarına odaklanmalarını sağlayacak kolay bir yol sağlamamızı istiyor. Bu nedenle bugün, Tıkla ve Ara Telefon Uzantılarını geliştirerek elde ettiğimiz, Yalnızca Arama Reklamı özelliğini duyurmaktan heyecan duyuyoruz. Bu özellik reklamverenlere, tek amacı işletmelerinin aranmasını sağlamak olan kampanyalar oluşturma esnekliğini kazandıracaktır.

Burada örnek olarak verilen Pizza Sarayı reklamında gösterildiği gibi, Yalnızca Arama Reklamı, tıklanabilir bir telefon numarasını öne çıkarmakta ve kullanıcının reklamda herhangi başka bir yeri tıklamasını engellemektedir. Bunun sonucunda Pizza Sarayı, mobil reklamlarını kullanarak, tümüyle müşterileriyle telefon üzerinden gerçekleştirdikleri etkileşimleri geliştirmeye odaklanabilir.


Yalnızca Arama Reklamları, tam işlevli İnternet tarayıcılarına sahip ileri teknoloji cihazlar üzerinden Google.com'da görüntülenir. Reklamverenlerin, bu özellikten yararlanabilmeleri için Telefon Uzantılarını etkinleştirmeleri ve mobil kampanyalarında, Telefon Uzantıları sekmesindeki "Yalnızca arama biçimi" kutusunu işaretlemeleri gerekir. Yalnızca Arama Reklamları, telefon araması yapamayan iPad veya iPod Touch gibi cihazlardan tıklamalar alabilir. Bu cihazlardan yapılan reklam tıklamaları, kullanıcıları reklamverenlerin açılış sayfasına götürür. Tüm Tıkla ve Ara reklam biçimlerinde olduğu gibi, sadece kullanıcılar reklamdaki telefon numarasını tıkladığı zaman ücret alınır. Mobil kampanyanızda Telefon Uzantılarını etkinleştirmeyle ilgili talimatlara buradan ulaşabilirsiniz.

Anna Khesed, Google Mobil Reklamlar Pazarlama Ekibi