Yılbaşının yaklaşmasıyla birlikte, kullanıcı davranışlarında ve yapılan aramalarda bazı farklılıklar gözlemleriz. Bu yazımızda yılbaşına yaklaşırken aramalarda görülen bu değişiklikleri paylaşacağız ve kampanyalarınızı yılbaşına hazırlama konusunda ip uçları vermeye çalışacağız.

Öncelikle, yılbaşının, hangi reklam verenler için önemli olduğunu sorgulamakla başlayalım. Yılbaşı programı sunan oteller, mekanlar ve eğlence yerleri, İlk akla gelen reklam verenlerdir. Bununla birlikte, senenin sonuna doğru “hediye” kelimesinde yaşanan arama artışını göz önünde bulundurursak (bkz: aşağıdaki grafik), hediye edilebilecek herhangi bir ürün veya hizmet satan her reklam verene, yılbaşı içi ayrı reklam kampanyaları oluşturmasını tavsiye edebiliriz. Takı, tekstill, kitap, seyahat bunlardan sadece birkaçı.


Yılbaşı için ayrı bir bütçe ayırmaya karar veren reklam verenlere öncelikli tavsiyemiz, ayrı arama ve görüntülü reklam ağı kampanyaları ve reklam grupları oluşturmaları olacaktır. Arama kampanyaları ile sunduğunuz ürünü veya hizmeti zaten talep eden kitleye ve ilgili kişilere ulaşırsınız. Ayrıca, resim ve video reklamlar gibi diğer reklam biçimlerini kullanabileceğiniz Görüntülü Reklam Ağı'nda da yayınlayarak, markanızı öne çıkarabilir, kullanıcıların aklında markanızı ve yılbaşı teklifinizi pekiştirebilirsiniz. Görüntülü reklamcılık kampanyalarınızdan nasıl daha iyi bir performans elde edebileceğinize buradan bakabilirsiniz.

Kampanyanızı Oluştururken Dikkat Etmeniz Gerekenler:

Reklam kampanyalarınızı oluştururken, birkaç noktaya dikkat etmenizi tavsiye ediyoruz. Eğer bütçeniz yeterliyse, ilk önce hem arama hem de görüntülü reklam ağı reklamlarınıza bütçenizi hemen hemen eşit şekilde paylaştırın. Böylece hem arandığınızda reklamınız görüntülenecek, hem de hedef kitleniz internet sitelerinde dolanırken, sizin görsel reklamlarınızla karşılaşacak. Aralık ayının sonlarına doğru ise daha fazla dönüşüm elde etmek için, bütçenizin büyük kısmını arama kampanyalarına kaydırmalısınız. Eğer yeterli bütçeniz yoksa, en baştan arama kampanyalarına ağırlık vermeyi tercih edin.

Yılbaşı Programları Sunan Reklam Verenler:

Yılbaşına özel program hazırlayan mekanlar (otel, bar, restoran vs.) için, kampanyalarını coğrafi bölge hedefleme seçeneklerine göre hedeflemenizi tavsiye ediyoruz. Program mekanının bulunduğu şehri ve civar şehirleri hedeflemek, sadece o şehirdeki yılbaşı programı ile ilgilenen kişilerin arama sonuçlarında çıkmanıza olanak sağlar, böylece daha alakalı reklamlar sunarsınız. Bu sayede tıklama oranınızın yanı sıra, dönüşüm oranınız da olumlu etkilenir. Buna ilave olarak, mekanın bulunduğu şehri anahtar kelimeleriniz arasına eklemek de faydalı olabilir.

Nasıl bir Kampanya, Ne Tür bir Reklam Metni:

Hediye edilebilecek bir ürün ya da hizmet sunuyorsanız, reklam kampanyanızı oluştururken, her ürün grubunuz için ayrı bir reklam grubu oluşturmanızı öneririz. Ayrıca, en popüler anahtar kelimelerinize reklam başlığınızda yer vermeniz, arama sonuçlarında reklam metninde bu anahtar kelimenin kalın görünmesini sağlayacak ve sizin reklamınız rakiplerinize göre daha çok dikkat çekecek. Yılbaşı öncesindeki dönemde yaşanan arama hacmindeki artışı göz önünde bulundurduğumuzda, “hediye” ya da “yılbaşı hediyesi”nin, anahtar kelimeleriniz arasında yer almasını tavsiye ediyoruz.

Bunun yanı sıra, teklifinizi net bir şekilde reklam metninizde belirtin. Sunduğunuz ücretsiz kargo ya da hızlı teslimat gibi faydalar varsa, bunlara reklam metninde mutlaka yer verin. Ayrıca, sattığınız ürünün ya da sağladığınız servisin fiyatına / ücretine reklam metninizde yer vermek, rakiplerinize karşı avantaj sağlayacaktır. Ayrıca, “Yılbaşına özel fırsat” ya da “Yılbaşı teklifi” gibi ifadeler kullanırsanız, reklamlarınızın daha çok dikkat çeker.

Berna Akın & Sezer Değirmenbaşı
Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.