Reklamlarının tıklama oranının (TO) (ve dolayısıyla Kalite Puanının) düşük olması ve sitelerini ziyaret eden müşterilerin siteden hemen ayrılması, küçük bir Google AdWords reklamvereninin kabusudur. Reklamveren mantıklı bir açıklama arar. Şüphesiz ki, reklamları rakipleri tarafından kasıtlı olarak tıklanmaktadır!

Böyle bir teori, ne kadar inanma isteği uyandırsa da, genellik tümüyle yanlıştır. Google'ın en önem verdiği konulardan biri en yüksek tıklama kalitesini sağlamak olduğundan, bu tür stratejileri saptayan ve engelleyen güncel algoritmalardan oluşan çok katmanlı bir kombinasyon kullanırız.

Kritik Yaklaşım

Komplo teorilerini devreden çıkardıktan sonra, AdWords hesabınıza ve açılış sayfanıza daha net bir bakış kazanabilirsiniz. Düşük bir TO genellikle reklam kalitesini düşük ve/veya reklamların belirli bir terimle alakasız olduğunu gösterir. Örneğin, şirketiniz futbol aksesuarları satıyorsa, sorun "top" anahtar kelimesinde olabilir. Bu kelimeyi giren kullanıcılardan bazılarının, maç yaparken tekme atılan, deriden yapılma o eşyayı aradığına şüphe yoktur. Ancak çoğu, futbolcularla ilgili magazin dedikodularını öğrenmek, geçmiş şampiyonalardaki en güzel golleri izlemek veya bir tenis topu satın almak gibi konularla ilgilenmektedir. Hatta bazıları "top" kelimesiyle, ateşli silah olan topları kastediyor bile olabilir! Aniden, "top" kelimesinin çok geniş bir anlamı olduğu ortaya çıkar.

Söz konusu sorunu gidermek için, bu tür genel anahtar kelimeleri silmenizi ve şirket profilinizi daha net bir şekilde yansıtmanızı öneririz. Ne tür toplar satıyorsunuz? Nerede satıyorsunuz? Fiyatları ne kadar? Bu tür soruları yanıtlamak, anahtar kelimelerin, reklam metinlerinin (reklam metinlerine fiyat eklemek çok işe yarayacaktır!) ve kampanya hedeflemesinin hassaslaştırılmasını sağlar. Tüm anahtar kelimeleri içeren liste, büyük olasılıkla bir dizi alana bölünebilir. Örneğin, futbol topları, ragbi topları ve sağlık topları sattığınızı varsayalım. Bu top çeşitlerinin her biri için bir reklam grubu oluşturulmalıdır. Bu yolla, TO ve Kalite Puanı optimize edilebilir. Biriktirdiğiniz tıklamalar daha değerli hale gelebilir (zira müşteriler ürünle daha çok ilgilenecektir) ve maliyetleri düşer.

Web Sitesini İyileştirme

Birçok reklamveren bu noktada, sırtlarını sahip oldukları üne yaslar. Ancak unutmayın ki, bu başarıya giden yolun sadece yarısıdır. Google web sitenize trafik yönlendirse de, bu trafiği kullanmak size kalmıştır. Web sitenize tarafsız bir gözle bakmayı denemeniz gerekir. İnternet'te, iyi web siteleri tıklayan, satın alan ve memnuniyetini diğer kullanıcılarla paylaşan iyi müşteriler kazanır. Dünyanın en iyi toplarını üretiyor olabilirsiniz, ancak siteniz güncel değilse, güven vermiyorsa veya müşterinin temel estetik duygularını tatmin etmiyorsa, sizi hiçbir Kalite Puanı veya TO kurtaramaz.

Birçok reklamveren, web sitelerini, şirket yöneticilerini derin düşüncelere dalmış veya şirket partilerinde eğlenirken gösteren resimlerin yayınlandığı bir şaheser olarak görür, ancak şirket dışı bir uzmandan yardım istemek çoğu zaman akıllıca olacaktır. Böyle bir uzman, site içeriğine ve stiline eleştirel bir bakış getirebilir. Web sitesiyle ilgili aşağıdaki soruları kendinize sormanız gerekir:
• AdWords'te reklamını yapmak istediğimiz işletme, faaliyetlerinin tüm yönleriyle ilgili doğru bir genel bakış sağlıyor mu?
• Sitede gezinmek kolay mı? Müşteriler, yapmalarını istediğimiz şeyleri kolayca yapabiliyor mu?
• Uyumsuz renkler, kötü yazı tipi seçimi veya eskimiş bir görünüm ve tarz nedeniyle görsel tema ve/veya kullanıcı arayüzü çekiciliğini kaybetmiş olabilir mi?
• Sitenin içeriği ziyaretçiyle alakalı mı (ipucu: tanınmış bir politikacının komik surat yaptığı resmi mümkün olduğu kadar derinlerde gizlemek veya tümden silmek en iyisidir!)?

Site incelenip iyileştirme planı uygulandıktan sonra, güncellenmiş sitenizi AdWords hesabınızla senkronize etmeniz gerekir. Reklam grupları, doğrudan ilişkili sayfalara götürmelidir. Reklamlarınızdan biri halen ana sayfaya götürüyorsa, büyük olasılıkla sorun henüz çözülmemiştir. Yukarıda açıklanan işlemi tamamladıktan sonra kendinizi tebrik edebilir ve hiç bitmeyecek olan üçüncü aşamaya geçebilirsiniz: izleme ve optimize etme. İstatistiksel veriler bize, web sitesinin hangi bölümlerinin müşteriler için halen çekici olmaktan uzak olduğunu söyleyebilir. Bu tür sorunları, Web Sitesi Optimize Edici gibi uygun araçların yardımıyla giderebiliriz.

Daha Geniş bir Bakış

İnternet reklamcılığında başarının, doğrudan AdWords programında harcanan paranın miktarına bağlı olmadığını unutmamanız gerekir. Çoğu zaman, reklam bütçesinin bir bölümünü web sitesinin ve AdWords hesap yapısının iyileştirilmesine yönlendirerek satışları ve yatırım getirisini (YG) artırabilirsiniz. AdWords reklamlarını değerlendirirken, daha geniş bir bakış açısı yararlı olacaktır. Reklam bütçeleri ve tıklama başına maliyet, denklemdeki birçok faktörden yalnızca ikisidir. İyi şanslar!

Inside AdWords Ekibi