İşletmenizi yurtdışına açma konulu dizimizin üçüncü ve son gönderisi ile karşınızdayız. 1. ve 2. bölümlerden hatırlayacağınız hayali mobilya üreticimiz Katrina'nın uluslararası piyasalara açılma hedefine doğru nasıl yol aldığını incelemeye devam edelim.

Pratik şartları yerine getirdikten sonra Katrina, uluslararası AdWords kampanyalarını oluşturmaya hazırdır. Google Arama Trendleri verilerine dayanarak, ilk önce Almanya'yı hedefleyen bir kampanya oluşturmak istemektedir ve bu kampanyanın sonuçlarına bağlı olarak Hollanda'yı da hedefleyecektir. Katrina, AdWords arayüzüne gidip "+ Yeni kampanya" düğmesini tıklar. Ardından, "Yerler ve Diller" altında "Almanca"yı seçer. Birden fazla dil seçilebilir ancak yalnızca bir dili hedeflemenizi öneririz. Ürüne özel bir reklam grubu oluşturduğunuzda yüksek bir kalite puanı elde edebilirsiniz. Bir reklam grubuna farklı dillerde anahtar kelimeler eklendiğinde, reklam grubu daha heterojen hale gelir ve bu, daha düşük bir kalite puanına yol açar. Bu nedenle, en iyi uygulama her kampanya için tek bir dili hedeflemektir.

Katrina, Almanca kampanyası için "tasarım mobilya" konusuyla alakalı tüm anahtar kelimeleri bulmak istemektedir. Katrina kapsamlı bir anahtar kelime listesini nasıl elde edebilir? İlk olarak, mevcut Fince kampanyasının bir çevirisini elde etmek üzere Çevirmen Araç Seti'ne gider. Mevcut kampanyanızı başka dillere nasıl çevirebileceğiniz aşağıda gösterilmiştir.



Ancak Katrina, Alman piyasasına özgü anahtar kelimeleri atlayabileceği için tüm Fince anahtar kelimelerinin çevirisiyle yetinmek istememektedir. Katrina, Almancaya özgü anahtar kelimeleri bulmak için, dil ve yer ayarlarını Almanya olarak değiştirip Anahtar Kelime Aracı'nı kullanır.



Katrina, artık çevrilmiş anahtar kelimeleri ve reklam metinlerini içeren Almanca bir kampanyaya sahiptir ve bu kampanyaya Anahtar Kelime Aracı'ndan anahtar kelimeler eklemiştir. Bu aşamada, kampanyayı gözden geçirmek ve ince ayarlarını yapmak üzere Almanca için uzman bir çevirmen tutulabilir. Katrina'nın tek istediği çevirilerin doğru olduğundan emin olmak değildir, çevrilmiş terimlerin Almanya'da sık kullanılıp kullanılmadığını da öğrenmek istemektedir. Katrina, bir sonraki adımda, Alman piyasası için uygun TBM tekliflerini bulmak amacıyla Trafik Tahmincisi'ne bakar.

İki hafta sonra, Katrina AdWords hesabındaki Fırsatlar sekmesinden yeni anahtar kelimeler ekleyerek, Almanca kampanyasının performansını iyileştirmek istemektedir. Fırsatlar sekmesindeki Anahtar Kelime fikirleri, Google'ın arama verilerine dayanarak otomatik araçlar tarafından oluşturulur. Sistem genellikle, kampanyalarla ilgili arama verilerini analiz ederek, reklamlarınızla alakalı olan ve şu anda hesabınızda yer almayan yeni anahtar kelimeler bulabilir. Katrina, Fırsatlar sekmesinden alakalı anahtar kelimeleri seçip kampanyasına ekler. Kampanyanın performansını ölçmeye devam eder. Katrina şimdi, Almanca kampanyasının başarısına dayanarak, Flemenkçe bir kampanyayla başlayıp işletmesini daha da fazla piyasaya açmak için sabırsızlanmaktadır.

Berna Akın, Google AdWords Ekibi