Bize sık sık Kalite Puanınızı nasıl yükseltebileceğinizi soruyorsunuz. Sanırız, sizden sakladığımız gizli ve çok ilginç bilgilere sahip olduğumuzu düşünüyorsunuz. İtiraf edelim ki, yüzyıllardır kullanılmakta olan basit bir yöntemimiz var. Önce, AdWords hesabınızda, Kalite Puanını yükseltmek istediğiniz reklam grubunun "Anahtar kelimeler" sekmesini açın. Ardından, elinize bir kurbağa alıp anahtar kelimeleri bununla ovuşturmanız gerekiyor. Bunu yaptıktan sonra, yıldızlı bir gecede bir yol kavşağına gidip "yüksel puan yüksel" büyülü sözcüklerini üç defa tekrarlamanız yeterli.

Bir Sahtekarın Kalite Puanı ile ne İlgisi Olabilir?

Yukarıda anlattığımız yöntem işe yaramazsa, deneyebileceğiniz başka bir yaklaşım daha var. Bu yaklaşım, Kalite Puanı kavramını anlamakla ilgili. Kiraya vermek istediğiniz bir daireniz olduğunu varsayalım. Dairenizi tutmak isteyen iki kişi var. Bunlardan biri çok parası olmayan ama çok dürüst bir öğrenci, diğeri ise bol paralı bir sahtekar. Öğrenci size 800 TL teklif ediyor, sahtekar ise 2500 TL'lik bir teklifte bulunuyor. Öğrencinin kirasını ödeyeceğinden %95 eminsiniz ve sahtekarın kirayı ödemesinin yalnızca %25'lik bir olasılık olduğunu biliyorsunuz. Basit bir hesaplamayla, öğrenciden elde edeceğiniz kira geliri 760 TL iken, sahtekardan elde edeceğiniz gelir 625 TL olacaktır. Mantıklı bir karar vererek dairenizi öğrenciye kiralarsınız.

Bunun AdWords programıyla ne ilgisi var? Yukarıda verilen örnekteki ev sahibine benzer şekilde, Google'ın da sanal bir "gayrimenkulü" vardır. Google.com web sitesinde, arama sonuçlarının yukarısında ve sağ tarafında reklam yerleşimleri bulunur. İş ortağı sitelerindeki reklam alanları da gayrimenkul gibi düşünülebilir. Kalite Puanı ise, kiranın ödenme olasılığına benzer. Böyle bir olasılık nasıl tahmin edilebilir? En sağlam yol, o kişinin geçmişte yaptıklarını analiz etmektir. Tıklama oranı (TO) ve Kalite Puanı arasındaki bağımlılık bu mantıkla işler. Reklama yapılan bir tıklamayı kira ödemesi olarak düşünebiliriz. Buradan yola çıkarak, Kalite Puanındaki en önemli faktörün bariz şekilde TO olduğu sonucuna varabiliriz.

Google Kullanıcıları Nasıl Oy Verir?

Tıklama oranı, reklamın alaka düzeyini gösteren mükemmel bir ölçüdür. Bizler alaka düzeyini kelimenin düz anlamıyla, yani anlamlı bir bağlantı olarak değerlendiririz. Ama BT sistemleri sayılara bakar. Tıklama oranı, biraz oy vermeye benzer. Örneğin, bir kullanıcı "yapma çiçek" terimini aratıp reklamlardan birini tıkladığında, o reklam için "evet" ve diğer tüm reklamlar için "hayır" oyu kullanmış sayılabilir. Sistem, bizler gibi sezgisel anlamlar çıkaramaz. Ancak, seçimlerimizden yararlanarak, kararlarımızı belirli rakamlara dönüştürüp Kalite Puanına ekler.

Yeterince birikmiş tıklama verisi yoksa, sistemimiz reklamın gelecekteki tıklama oranının tahmin edilmesini sağlayacak diğer faktörlere bakar. Sistem sırasıyla, tüm reklam grubunun (benzer şekilde, arkadaşlarına bakarak bir kişinin davranışı hakkında aşağı yukarı bir tahminde bulunabiliriz), kampanyanın, aynı URL'ye hedeflenmiş reklamların performansını ve benzer anahtar kelimeler kullanan diğer reklamverenlerin performansını dikkate alır. Sistem daha alakalı verileri her zaman ilk önce ele alır. Örneğin, reklam grubunun geçmişi, diğer reklamverenlerin etkinliklerinden daha önemlidir. Bununla birlikte, belirli bir anahtar kelime çoğu hesapta yararlı olamamışsa, zayıf performansı kısa süre içinde düşük bir Kalite Puanına neden olur.

Kalite Puanını Yükseltme Tarifi

O halde, Kalite Puanınızı nasıl yükseltebilirsiniz? Reklamlarınızın tıklama oranlarını artırarak. Anahtar kelime listenizi hassaslaştırarak ve alaka düzeyi yüksek metin reklamlar oluşturarak en yüksek tıklama oranına ulaşabilirsiniz. İdeal bir reklam grubunda en fazla 15-20 anahtar kelime bulunmalıdır. Bu sayı aşıldıktan sonra, reklam grubunu bölmeniz ve yeni bir reklam grubu oluşturmanız gerekir. Bu yeni reklam grubu daha özelleştirilmiş olmalı ve daha iyi bir reklam metnine sahip olmalıdır.

Kalite Puanını takıntı haline getirmemeniz gerekir. Sonuçta bu, son derece soyut bir değerdir. Belirli bir tıklamanın sağladığı ortalama gelirle ilgili pek fazla bir fikir vermez. İnternet reklamlarına profesyonel bir yaklaşım için, anahtar kelimelerinizle ilişkilendirilmiş soyut sayılardan çok, YG'nize odaklanmanız gerekir. Ne kadar yüksek olursa olsun, Kalite Puanının satışları garanti etmediğini unutmamanız gerekir. Bu, özellikle reklamın açılış sayfasının sıradan veya zor gezinilebilir olduğu durumlar için geçerlidir.

Google, etkili bir strateji oluşturmanıza yardımcı olmak için Dönüşüm izleme mekanizması ve Dönüşüm optimize edici gibi araçlar sunar. Bu araçların her ikisi de tıklama sonrası kullanıcı davranışı üzerine yoğunlaşarak, pazarlama hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olur. Ayrıca, kurbağa kullanmaktan çok daha kolaydırlar :)

Berna Akın, Google AdWords Ekibi