Google Görüntülü Reklam Ağı için reklamcılık ipuçları yazı dizimizin ilk bölümü ile karşınızdayız.

Görüntülü Reklam Ağı'ndaki reklamların iyi performans göstermesini sağlamak amacıyla, kampanyalarınızda Görüntülü Reklam Ağı için geçerli bazı "oyun kurallarına" uygun ayarlamalar yapmanız gerekir. Şimdi, ilk Google Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarınızı oluşturmanıza ve optimize etmenize yardımcı olacak ipuçlarına bakalım.

1. Hedef Kitlemi Nasıl Tanımlarım?

Önce, kampanyanızın kimleri hedeflemek üzere oluşturulduğunu düşünün. İlk müşteri grubunu tanımlamak kolaydır. Sunduğunuz bir ürün veya hizmetle ilgilenen herkesi kapsar. Ancak, reklamlarınızın tamamlayıcı veya ek ürünlerle ilgilenen kullanıcıları da hedeflemesini isteyebilirsiniz.

Örneğin, bir çiçekçi dükkanınız varsa ve evlere teslim hizmeti sunuyorsanız, çiçekler, çiçekçiler, çiçek buketleri vb. konulara ayrılmış sayfalara göz atan kullanıcıları hedeflemek isteyeceğiniz çok açıktır. Ancak, çikolata ve şekerlemelere ayrılmış sayfalara göz atan kullanıcıları da hedeflemek isteyebilirsiniz. Zira, dostlarını ve akrabalarını çikolatayla memnun etmek isteyen kişiler onlara çiçek de vermek isteyebilir! Ve bir adım daha ileri gidebilirsiniz. Birbirini tanıyan, ancak aralarında uzak mesafe bulunan kişileri hedeflemek nasıl olurdu?

2. Anahtar Kelimelerimi Nasıl Seçebilirim?

Tercihiniz otomatik yerleşim ise, sistemimiz reklamlarınızı Google Görüntülü Reklam Ağı web sitelerine anahtar kelimelerinize göre yerleştirir. Görüntülü Reklam Ağı hedefli bir anahtar kelime listesi, Arama Ağı hedefli bir anahtar kelime listesinden bariz şekilde farklıdır.

Arama Ağı kullanıcıları genellikle ne istediklerini tam olarak bilir. Bir ürünle ilgili bilgi bulmak için belirli arama sorgularını kullanırlar. Diğer yandan, Görüntülü Reklam Ağı kullanıcılarının çoğu, belirli bir ürünü aramak yerine, ilginç buldukları konuları içeren web sitelerine göz atar.

• Önce, hedef kitlenizin hangi siteleri ziyaret ettiğini düşünün.
• Ardından, bu web sitelerinde bulunan kelime öbeklerini görselleştirin (ör. makalelerde ve açıklamalarda).
• Anahtar kelimeleri ayrı ayrı konulara göre reklam gruplarına atayın.

Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarında, kullanıcılar henüz belirli bir üründe karar kılmadıkları için daha genel kelimeler seçebilirsiniz.
Örneğin, evlere teslim hizmeti sunan bir çiçekçi dükkanı için uygun potansiyel anahtar kelime listelerini karşılaştıralım.

3. Akılda Kalıcı Reklam Metinlerini Nasıl Yazarım?

Arama Ağı reklamcılığını biliyorsanız, etkili bir reklam metni oluşturmanın altın kurallarını da bildiğinizden eminiz. Arama Ağı ile karşılaştırıldığında, Görüntülü Reklam Ağı kullanıcılarının davranışları farklıdır ve farklı beklentileri vardır. Reklam metninizi buna göre ayarlamanız gerekir.

• Metin daha yaratıcı olabilir. Görüntülendiği web sitesinin içeriğine uygun olmalıdır. Arama ağı reklamlarının belirli teklifleri içermesi gerekirken, Görüntülü Reklam Ağı reklamları daha uzun ve eğlenceli olabilir. Amaç, kullanıcıların ilgisini çekmek ve dikkatlerini göz attıkları içerikten başka bir yere yöneltmelerini sağlamaktır. Ancak, Görüntülü Reklam Ağı kullanıcılarının reklamı tıkladıktan sonra ne beklemeleri gerektiğini onlara açıkça bildirmek her zaman iyi bir fikirdir. Örneğin, çikolata satan web sitelerini hedefleyen bir çiçekçiyseniz şunu yazabilirsiniz: "Tek Bir Hediye Yetmediğinde - Çikolata VE Çiçek Mükemmel İkilidir!"

• Arama ağı reklamlarının tersine, reklamın yalnızca Görüntülü Reklam Ağı sitelerinde görüntüleneceğini varsayarsak, reklam metninde anahtar kelimeler kullanmanız gerekmez. Endişelenmeyin. Bu, reklamınızın kalite puanını etkilemez, çünkü kalite puanını hesaplamak için kullanılan faktörler, anahtar kelimeler ve reklam metni arasındaki karşılıklı ilişkiyi dikkate almaz.

Etkili Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları oluşturmada önemli noktaların neler olduğunu artık daha iyi anlamış olduğunuzu umuyoruz. Daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, bu gönderinin sonraki bölümünü kaçırmayın. Bu bölüm, Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarını oluşturup genişletmek için kullanabileceğiniz araçlar ve özelliklere ayrılmıştır.

Google AdWords Ekibi