Bu dizinin önceki gönderilerinde (1 ve 2), web sitesi optimizasyonuyla ilgili bazı faydalı ipuçları verdik ve en iyi uygulamaları paylaştık.

Bugünkü gönderide, reklamverenlerin bütünsel bir çevrimiçi kampanya yönetimi için kullanması gereken araçları ele alacağız.

İnceleme

Sitenizi, geliştirilmesi gereken alanları saptamanıza, ziyaretçilerin sitenizden ayrılmasının nedenlerini teşhis etmenize ve sonuç elde etmek üzere uyguladığınız değişiklikleri test etmenize yardımcı olacak ücretsiz araçlarla inceleyin.

Google AdWords, çevrimiçi ortamda daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmanıza olanak sağlar. Hedef kitleniz üzerinde sonuç elde etme konusunda en başarılı arama terimlerini ve reklam metinlerini öğrenmek için Anahtar Kelime Aracı'nı kullanırsanız, kampanyanız en iyi sonucu verecektir.

İdeal AdWords kampanyasını oluşturduktan sonra, Dönüşüm İzleme ile AdWords raporlarınızda dönüşüm verilerine erişebilir ve böylece çevrimiçi reklamcılıkla ilgili, özellikle hangi reklamlara ve anahtar kelimelere yatırım yapacağınızı belirlemek üzere, bilinçli ve dolayısıyla daha akıllıca kararlar verebilirsiniz. Daha iyi verilere sahip olduğunuzda, AdWords kampanyalarınızdan elde ettiğiniz toplam yatırım getirisini (YG) daha iyi ölçebilirsiniz.

Google Analytics web sitenizdeki eğilimleri anlamanıza yardımcı olur. Bu ücretsiz araç sayesinde, ziyaretçilerin sitenizle nasıl etkileşime girdiğini izleyebilir ve daha fazla müşteriyi elde tutmak amacıyla satın alma işleminin hangi bölümlerinin iyileştirilebileceğine ilişkin bilgi sahibi olabilirsiniz.

Kampanyalarınız için yararlanmanız gereken son araç Google Web Sitesi Optimize Edici'dir. Bu araç tahmin yürütmeyi bırakıp test etmeye başlamanıza yardımcı olur. Bu araç sayesinde, en fazla satış ve potansiyel satış getiren içeriği (resimler, metinler, genel site düzeni vb.) test edebilir ve izleyebilirsiniz.

Bu gönderi dizisinin, web sitenizin kullanışlılığı üzerine düşünmenizi sağladığını ve site ziyaretçilerinizi alıcılara dönüştürmek için kullanımınıza sunulan ücretsiz araçları daha iyi anlamanıza yardımcı olduğunu umarız.

Lotem Lev-Ari, Google AdWords Ekibi