AdWords Blog’umuzda, AdWords Yardım Forumu’nun en üst düzey katılımcılarından Armağan Bengi’yi konuk ediyoruz.

Armağan Bengi 1984 yılında İzmir'de doğdu. 2007 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun oldu. Üniversite eğitimi sırasında 2 yıl Red Bull Türkiye'de Öğrenci Marka Sorumlusu olarak, 1 yıl Litum RFID firmasında iş geliştirme uzman yardımcısı olarak çalıştı. 3 yıldır Netsis'te ERP satış danışmanı ve Netsis'in İnternet projelerinde iş geliştirme sorumlusu olarak çalışan Armağan Bengi'nin AdWords ile tanışması 2004 yılına dayanıyor. 2004 yılından beri yüzlerce AdWords müşteri hesabı yöneten Armağan 2007 yılından beri AdWords Sertifikalı Ortağı. İş ve öğrenim hayatı boyunca onlarca pazarlama projesinde görev aldı ve interneti yatırım getirisi en yüksek ve en kolay ölçümlenebilir pazarlama mecrası olarak görüyor. İnternet reklamlarının KOBİ’ler için çok uygun olduğunu düşünüyor. Yelken ve MotoCross, Armağan'ın hobileri arasında.

Ürün ve hizmetlerin her zamankinden daha çeşitli hale geldiği günümüzde maalesef tüm alternatifleri değerlendirecek vakit yok. Giderek daha hızlı akan hayat içinde tüketiciler satın alma kararlarını hem en doğru hem de en hızlı şekilde vermek istiyorlar. İnternet, ürün ve hizmetlere ait detaylı bilgiyi kısa sürede sağlarken, tüm alternatifler arasından seçim yapmakta yardımcı oluyor. Tüketicilerin internete artan ilgisiyle beraber internetteki bilgi de günden güne büyüyor, bu da veri kirliliğini beraberinde getiriyor. Bu kirlilik de tüketicilerin zamanına mal oluyor. Bu nedenle internet üzerindeki reklam ve pazarlama araçlarını doğru biçimde kullanarak tüketicinin ilgisini yönlendirebilen işletmeler büyük bir rekabet avantajı sağlıyor.

İnternet ve arama motorları reklamları kitlesel reklamlara göre daha ekonomik ve verimli. AdWords ise şüphesiz bu alanda en önde. AdWords sayesinde işletmeler güncel kampanyalarını, yeni ürün ve hizmetlerini tüketicilere en hızlı şekilde sunabiliyor. Bazı ürün ve hizmetler için yapılan aramalarda firmalar en üst sıralarda yer alsalar bile, özel mesajlarını ve özel kampanyalarını duyurmak için Google AdWords'ü kullanıyor. Yüzlerce işletmenin AdWords kampanyaları oluşturmalarına ve mevcut kampanyalarını iyileştirmesinde, kişisel olarak karşılaştığım sonuçlar kimi zaman beni bile şaşkınlığa sürükledi. AdWords gerçekten mucizeler yaratabiliyor.

Bu yazı dizisinde AdWords'ün doğru olarak kullanıldığında ne kadar etkili olabileceği ve AdWords'ten sağlanan verimin nasıl arttırılabileceği konusundaki gerçek hayat deneyimlerimi sizlerle paylaşacağım.

AdWords Neden Farklı

AdWords'ü diğer internet reklamlarından ayıran güçlü özellikleri var. Bu özellikleri AdWords'ü hem tüketici hem de işletmeler için daha yararlı bir reklam mecrası haline getiriyor.

Google AdWords, hangi reklamların görüntüleneceğine bir açık artırma sistemiyle karar verir.
Arama sonucu sayfalarındaki Reklam Sıralaması, anahtar kelimenizin Kalite Puanına ve tıklama başına maliyet (TBM) teklifine göre belirlenir. Böylelikle reklamların yayınlanması için daha adil bir ortam oluşur. Bu sayede en ufak işletmeler bile düşük reklam bütçeleri ile arama sonuçlarında en yukarılarda yer alarak büyük işletmeler ile rekabet edebilir. Ayrıca tüketiciler de en alakalı reklamları gördükleri için reklamlara tıklamanın gerçekten aradıkları ürünleri bulmada onlara vakit kazandıracağını bilirler.

Kontrol:
Google AdWords ile hangi anahtar kelimelerle görüntüleneceğinizi, ne kadar harcama yapacağınızı, her tıklanma için ne kadar ödeyeceğinizi anlık olarak belirleyebilir ve değiştirebilirsiniz. Ayrıca hesabınızdaki harcamaları neredeyse canlı olarak takip edip reklamların gidişatına anında müdahale edebilirsiniz.

Tam Hedefleme:
Reklamların yayınlanacağı bölgeleri, saat aralıklarını ve reklamların yayınlanacağı Google ve Google Ağı’ndaki internet sitelerini ve reklamlarınızın konum tercihlerini belirleyerek reklamlarınızın tam olarak hedeflediğiniz kitleye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Ürün ve hizmetlerinizle alakalı bir kitleye ulaştığınız için, harcamalarınızın Yatırım Getirisi (ROI) son derece yüksek olur.

Yaratıcılık:
Kendi reklam metinlerinizi, kendi görüntülü ve hareketli reklamlarınızı oluşturmak son derece basittir. Reklamların değişik varyasyonlarını aynı anda test edebilir ve reklamlarınızı sürekli daha verimli hale getirebilirsiniz.

AdWords, sonuçları daha iyi analiz edip anında müdahale etmenizi sağlayan gelişmiş raporlar ve alarm özelliğine sahiptir. Bu raporlar ile kampanyanızı olumsuz etkileyen anahtar kelimeleri belirleyebilir, daha iyi sonuç almak için değişik reklam varyasyonlarını test edebilir ve reklamlarınızın belirli sayıdan az tıklandığında, bunu hemen fark edebilirsiniz.

Sonuç Odaklı:
AdWords'ün reklamcılık anlayışını belki de kökünden değiştiren özellikleri arasında en önemlisi, AdWords ile reklam verdiğinizde sadece reklamlar tıklandığında ücret ödersiniz. Bu da sadece işiniz ile ilgilenen gerçek kişiler ve gerçek iş fırsatları için size maliyet yansıdığı anlamına geliyor.

Armağan Bengi'ye bu yazıyı hazırladığı için teşekkür ederiz.

Tuğçe Kobaza & Berna Akın tarafından yayınlanmıştır, Google Adwords Ekibi