Ağustos ayının başlarında, güncellenmiş Anahtar Kelime Aracı'nın beta aşamasının sonuna yaklaştığını duyurmuştuk. Bugün, güncellenmiş Anahtar Kelime aracının tam sürüm olarak kullanıma sunulduğunu bildirmek için yazıyoruz.

Tam sürüm, önceki anahtar kelime aracından birçok özellik aldığımız, bazı yeni özellikler eklediğimiz ve bu aracın önceki ve güncellenmiş sürümleri arasında geçiş yapma olanağını kaldırmış olduğumuzu ifade etmektedir. Güncellenmiş Anahtar Kelime Aracı artık AdWords'teki tek Anahtar Kelime Aracı'dır ve bu nedenle yalnızca "Anahtar Kelime Aracı" olarak adlandırılabilir.

Anahtar Kelime Aracı aşağıdaki avantajları sağlar:

Esnek arama seçenekleri: Anahtar kelime, web sitesi/URL ve kategorinin (varsa) herhangi bir kombinasyonuna göre arama yapıp tek bir sonuçlar kümesi elde edebilirsiniz.
Kolay Anahtar Kelime Hassaslaştırma: Sonuçlara, kelime veya anahtar kelime eşleme türüne göre filtre uygulayabilirsiniz.
Negatif anahtar kelimeler: Anahtar kelime fikirlerini, doğrudan anahtar kelime listenizden negatif anahtar kelime olarak kolayca ekleyebilirsiniz. Bunun için, bir anahtar kelimeyi tıklamanız ve negatif anahtar kelimenizi seçip kaydetmek üzere açılır menüyü kullanmanız yeterlidir.
Gelişmiş seçenekler: Mobil arama istatistiklerini görüntüleyebilir, yerel aramaları, arama ve reklam paylaşımını temel alan veri filtrelerini kullanabilir ve daha bir dizi başka işlem yapabilirsiniz.

Bu iyileştirmelere ek olarak, Genel Aylık Aramaları ve Yerel Aylık Aramaları hesaplama yöntemimizi de değiştirdik. Bu sütunlardaki istatistikler artık yalnızca Google.com arama trafiğini temel almaktadır. Söz konusu istatistikler daha önce arama ağı iş ortaklarından gelen trafiği de içeriyordu. Reklamverenlerden aldığımız geri bildirimlere dayanarak güncellediğimiz bu istatistikleri, anahtar kelime seçiminde daha yararlı bulacağınızı umarız.

Anahtar Kelime Aracı'nı AdWords'te oturum açarak kullanmanızı öneririz. Ancak, giriş yapmadan da bu araca erişebilirsiniz. Bu aracın daha kolay kullanılır hale getirilmiş yeni sürümünü beğeneceğinizi umuyoruz ve en kısa sürede size daha fazla özellik sunmayı amaçlıyoruz.

Berna Akın, Google AdWords Ekibi