Yapılan son araştırmalar (İngilizce), en popüler çevrimiçi markalardan üçünün sosyal medyayla ilgili olduğunu ortaya koyuyor. Bu da, sosyal ağın günümüzde geçirdiği evrimi gösteriyor.

Bu, dünyanın artık sosyal ağlarda ve blog sitelerinde 110 milyar dakikadan fazla zaman geçirdiği anlamına geliyor. Bu süre, ziyaretçilerin çevrimiçi ortamda geçirdiği tüm zamanın nerdeyse dörtte birine (%23) eşittir. Ziyaretçilerin bu sitelerde geçirdiği ortalama süre yıllık %66 oranında bir artış kaydetmiştir. Herkesin bildiği Facebook, Orkut, YouTube, MySpace, Twitter ve LinkedIn gibi ağlar günümüzde bu popüler siteler arasında yer almaktadır.


21. Yüzyılın Bu Mektup Arkadaşlarının Gücü Nedir?

Birey, tek başına değerli olmakla birlikte, arkadaşlar, videolar, resimler, mesajlar ve bilgi paylaşımı gibi çeşitli potansiyel eylemlere eklenebilecek, geliştirebildiği bağlantıların sayısı oranında önemini artırmaktadır. Dolayısıyla bu siteler, iki çift arasındaki ilişkiden, çiftlerin kendi içindeki bağlantılara ve en sonunda eylemin yayılmasının yarattığı domino etkisiyle farklı türlerdeki katmanların art arda birbirine bağlanmasına uzanan bir basamak etkisine dayanarak işlev görmektedir.

Çevrimiçi Reklamcılık Faaliyetlerinizde Sosyal Ağlardan Nasıl Yararlanabilirsiniz?

Ülkelere göre değişen tercihleri ayırt etmek mümkün olsa bile bu eğilim temelde aynı şekilde yorumlanabilir. Örneğin, Orkut'un kaydettiği başarıya bağlı olarak Brezilya, sosyal ağları ziyaret eden internet kullanıcısı yüzdesi en yüksek ülke olarak kabul edilmekte (%86), İtalya ise İngilizce konuşulan ülkelerle karşılaştırıldığında Facebook'un en yüksek erişime ulaştığı yer olmaktadır. Bunlar göz önünde bulundurulduğunda, kuruluşunuzun erişimini ve görünürlüğünü artırmak için sosyal ağlardaki potansiyelden yararlanmak oldukça cazip bir fikirdir.

Nasıl?

Kullanıcıların bulunduğu ve zamanlarının çoğunu geçirdiği yerlerde reklamverenlerin mevcut olması gerekir. Sosyal ağlar, görüntülü reklam kampanyalarınızı daha fazla özelleştirmek için kullanabileceğiniz ek bir bilgi ve eğilim verileri kaynağı olarak düşünülmesi gerekir. Kulaktan kulağa bilgi dolaşımı internet yoluyla daha da hızlandığından, görüntülü reklam ağında mevcut olmak bir gereklilik olmuştur. Mevcut web sitelerinin geniş bir yelpazeye yayılan çeşitliliği, sunulan yüksek hedefleme kesinliğiyle birlikte, kullanıcılarınızın web'de nerede bulunduklarını saptamak için AdWords'ün yerleşim aracını kullanırken "sosyal" verilerle hareket edebilmenize olanak sağlar. Aslında, yönetilen yerleşimleri seçmek, Görüntülü Reklam Ağı'nda tam olarak ulaşmak istediğiniz sayfaları seçmenize olanak verir. Örneğin, bir metin reklam için belirli bir kategorideki veya belirli bir konuyla ilgili tüm web sitelerini hedeflemek ya da reklamınızla kampanyanızın başarısı açısından kritik öneme sahip özel bir web sayfasındaki belirli bir yerleşimi hedeflemek amacıyla bu aracı kullanabilirsiniz.

İstediğiniz kitleyi belirledikten sonra işin esası, bu kitleyi bilgi ararken, görüş ve öneri alışverişinde bulunurken web'de yakalamak ve kulaktan kulağa iletişim ortaya çıkmadan önce, bu iletişim sırasında ve sonrasında onunla etkileşime girmek için Görüntülü Reklam Ağı'nda olabildiğince çok mevcut olmaktır.

Sosyal ağların yarattığı iletişimi web sitenize doğru yönlendirmek için Görüntülü Reklam Ağı'ndaki varlığınızı geliştirin ve özelleştirin! Sonuçta, ne kadar katılım gösterirseniz, o kadar fayda elde edersiniz!

Veronica Diquattro, Google AdWords Ekibi