Kısa bir süre önce başlattığımız Google Sertifikasyon Programı ile birlikte dünyanın her yerinden binlerce kullanıcımızın yeni sınavlara girip programa katılmış olmasından dolayı mutluyuz. Bu sertifikasyon programı Google Reklam Uzmanları Programı'nın yerini almaktadır. Geçişi gerçekleştirmeniz için zaman tanımak amacıyla, Ekim ayının sonunda bitecek altı aylık geçiş süresi boyunca iki programı birden yan yana yürüttük. Sertifikalı durumunuzu sürdürmek ve kimlik kartını pazarlama malzemelerinizde kullanmaya devam etmek için yeni programın şartlarını karşılamanız gerekmektedir.

İki program arasındaki fark nedir? Google Sertifikasyon Programı ile birlikte, Google uzmanları tarafından hazırlanmış güncel eğitim malzemeleri sunuyoruz. AdWords yönetimi ile ilgili Google Reklamcılığının Temelleri Sınavı, Arama Reklamcılığı İleri Düzey Sınavı, Görüntülü Reklamcılık İleri Düzey Sınavı, Raporlama ve Analiz İleri Düzey Sınavı olarak adlandırılan dört ayrıntılı sınav hazırladık. Sınavlar, bu alanlardaki uzmanlığın kanıtlamasına yönelik olarak tasarlanmış olup arama pazarlamacılığı ajanslarının çalışanları tarafından yaygın bir şekilde benimsenmektedir.

Ayrıca, reklamverenlere kampanyalarını yürütecek ajanslar bulmaları için yardımcı olmak üzere hazırlanmış bir dizin olan Google İş Ortağı Arama'yı da kullanıma soktuk. Google İş Ortağı Arama dizinine dahil olmayı seçip şu anda dizinin bir parçası olan tüm Google Reklam Uzmanları, Ekim ayının sonunda artık dizinde yer almayacaktır.

Eski Google Reklam Uzmanları programı çerçevesinde kalifiye olmuş tüm kullanıcılara Google Sertifikasyon Programı'na geçiş yapmaları gerektiği bilgisini veriyoruz. Bir şirket, bunu yapmak için minimum bir AdWords harcama düzeyine ulaşmalı ve en az bir çalışanının Google Sertifikasyon Programı çerçevesinde bireysel kalifikasyon elde etmesini sağlamış olmalıdır.

Eski program çerçevesinde zaten kalifikasyon elde etmiş bir çalışanınız varsa, becerilerini Google Sertifikasyon Programı'yla güncellemesinin tam zamanıdır. Gerekli işlemleri tamamladıktan sonra, reklamverenlerin Google İş Ortağı Arama dizinini kullanarak sizi bulabilmesi için şirket profilinizi güncellemeniz yeterlidir.

Berna Akın, Google AdWords Ekibi