Bugün, kampanyanızın başarısını doğrudan etkileyebilecek ve bu nedenle sizi çok yakından ilgilendiren başka bir can alıcı konudan söz edeceğiz. Reklamlarınızın yayınlanmadığı her dakika önemli bir işi kaybetme riskiyle karşı karşıya olabilirsiniz. Öyleyse, bu nasıl önlenebilir?

1) Reklamlarınızın onaylanmasını sağlayacak gizli formülün ilk temel bileşeni akıllıca hareket etmektir. Olabilecekler karşısında önceden hazırlıklı olun. Özel fırsatlar veya dönemsel kampanyalar gibi, gerçekten belirlenmiş bir tarihte yayınlanması gereken bazı acil kampanyalarınız varsa, reklamlarınızı çok önceden gönderin, çünkü onay süreci uzun sürebilmektedir. Duraklatılmış kampanyalarda yer alan reklamların incelenmediğini her zaman akılda tutun. Her yeni reklamlar gönderdiğinizde veya mevcut reklamlarda her değişiklik yaptığınızda, reklamlarınız otomatik olarak yeni bir incelemeye gönderilir. Bir reklam üzerinde değişiklik yapmak istiyorsanız şu pratik bir çözüm olabilir: Mevcut reklamda değişiklik yapmak yerine, yeni bir reklam oluşturun ve bu yeni reklam onaylanana kadar eskisini yayında bırakın. Bu yöntemle reklamlarınız kesintisiz yayınlanmış olur. Yeni incelemeye gönderilen ve durumu "incelenmeyi bekliyor" olan bir reklam, Google arama sayfalarında yayınlanabilir. Ancak, biz inceleyip onaylayana kadar arama ağı iş ortaklarımızda veya Görüntülü Reklam Ağı yerleşimlerinde yayınlanmaz.

2) İkinci bileşen reklamcılık politikalarının bir karışımıdır. Nicelik ve nitelik bakımından doğru ölçüleri kullandığınızdan emin olun. Reklamınızın yayınlanacağından emin olabilmek için reklamın türüne göre belirli yönergelerden haberdar olmanız gerekir. Müşterilerinizin düşük kaliteli reklamlar nedeniyle hayal kırıklığına uğramasını önlemek için, bir reklam oluştururken en sık yapılan hatalara göz atın.

Reklam Politikaları: Asla, yersiz bir şekilde büyük harf ve standart dışı dilbilgisi, yazım, boşluk, simge veya noktalama işaretleri kullanmayın.


Bağlantı Politikaları: Daima, hedef URL'nizin çalıştığından ve görünen alan adınızın URL'deki hedef alan adıyla eşleştiğinden emin olun.

İçerik Politikaları: Politikalar ülkeden ülkeye değişiklik gösterdiğinden, Türkiye'ye özel politikaları inceleyin. Ürününüze Türkiye'de izin verilip verilmediğini veya ürününüz üzerinde bir sınırlama olup olmadığını önceden kontrol edin.


Bu yönergelerin, metin, resim, video ve mobil reklamlar için geçerli olduğunu göz önünde bulundurun. Ek olarak, metin reklamlar dışındaki reklamlar için uyulması gereken başka politikalar da vardır. Bununla alakalı olarak hesaba katılması gereken noktalara aşağıda değinilmiştir.

• Reklamlar, seçtiğiniz resim boyutunun tüm alanını kaplamalıdır.
• "Fare efektleri" kullanıcı tarafından başlatılmalıdır. Reklamlar, fare veya bilgisayar işlemlerini taklit edemez (ör: Fare simgesinin hareketini taklit etmek). Bu, kullanıcı tarafından başlatılmamış bir fare efekti olarak kabul edilir.
• Resim reklamlar ve bunlarla ilişkili web sitesi içeriği Aile için Güvenli olmalıdır.
• Animasyon uzunluğu: Animasyonlu reklamların uzunluğu maksimum 30 saniye (saniyede 15-20 karelik bir hızda) ile sınırlıdır. Bu süreden sonra reklamlar statik bir resim olarek görülmelidir.

• Video reklamınızın ses içeriği, kullanıcı reklamınızı tıkladığında çalınmalıdır.
• 50 KB veya daha küçük olmalıdır.
• .JPEG, .PNG veya .GIF biçiminde olmalıdır.
• Video reklamınızın açılış resminde animasyon kullanılamaz.
• Video reklamların süresi en fazla 4 dakika olmalıdır. Video reklamınızın video içeriği, kullanıcı resmi, URL'yi veya oynat düğmesini tıkladığında oynatılmalıdır.

• Reklam başlıkları 18 karakterle sınırlıdır.
• Açıklama satırı 18 karakterle sınırlıdır.
• Görünen URL 20 karakterle sınırlıdır.
• Reklamınızda yer alan işletme adı, işletmenizin adını doğru şekilde yansıtmalıdır. İşletme adınız kısaltılmışsa, bu kısaltma da reklamı yapılan işletmenin adını doğru şekilde yansıtmalıdır. İşletme adı alanı, reklam metni için ek bir satır olarak kullanılamaz.

3) Son ve diğerlerinden kesinlikle daha az önemli olmayan bileşen, en son politika güncellemelerinden her zaman haberdar olmaktır. En güncel bilgilere ulaşmanızı kolaylaştırmak amacıyla, içinde politikalarla alakalı tüm güncellemeleri bulabileceğiniz ve yeni gelişmeleri hiçbir zaman kaçırmadığınızdan emin olabilmenizi sağlayacak bir yeni politika bölümü Yardım Merkezinde artık kullanımınıza sunulmuştur.

Size gizli formülün tüm bileşenlerini verdiğimize göre, yaratıcılığınızı kullanarak ve özel katkılarınızı yaparak kendi tarifinizi ortaya çıkarıp kampanyanızın başarılı olmasını sağlamak artık sizin elinizdedir!