Kısa süre önce, AdWords raporlarına eklenen AdWords Arama Ağı Dönüşüm Hunileri adlı tümüyle yeni bir bölümü duyurmuştuk ve bugün size bu son derece yararlı raporlarla ilgili daha ayrıntılı bilgiler vermek istiyoruz.

AdWords Arama Ağı Dönüşüm Hunileri Raporları Nedir?

Arama Ağı Dönüşüm Hunileri, sitenizde dönüşüm sağlayan AdWords reklamı tıklama ve gösterim davranışını gösterir. Dönüşüme örnek olarak, tamamlanmış bir satış, form gönderme, sitenizde kalınan süre vb. gösterilebilir. Bu dönüşümler, AdWords Dönüşüm İzleme ile tanımladığınız tamamlanmış işlemleri veya Google Analytics hesabınızdan AdWords'e aktarılan hedefleri temel alır.

Artık, yalnızca bir satıştan/olası satıştan önceki son tıklamaya ilişkin olanların değil, AdWords hesabınızdaki tüm anahtar kelimelerin, reklamların ve kampanyaların gerçek değerini görebilirsiniz.

Arama Ağı Dönüşüm Hunileri Verileri Neden Yararlıdır?

Dönüşüm raporlamadaki standart yaklaşım, geleneksel olarak bir müşterinin reklamınıza yaptığı son tıklamaya odaklanmaktaydı. Arama Ağı Dönüşüm Hunileri, bu son tıklamadan önce neler olduğuna ilişkin boşlukları doldurur!

Web sitenizde bir satış gerçekleşmeden veya bir form doldurulmadan önce, müşterileriniz Google'da büyük olasılıkla birçok arama yapmıştır. Diğer bir deyişle, tanımladığınız dönüşümü/işlemi tamamlamadan önce birçok farklı anahtar kelime kullanarak arama yapmış ve AdWords hesabınızdaki birden fazla reklamı tıklamışlardır.

AdWords Arama Ağı Dönüşüm Hunileri raporları, size bu tıklama ve gösterim davranışını, sitenizde bir dönüşüm gerçekleşmesi için geçmesi gereken süreyi ve tüm reklamlarınızın, kampanyalarınızın ve anahtar kelimelerinizin dönüşüm sürecinde birbirini nasıl desteklediğini gösterir.

İpucu:

• AdWords Arama Ağı Dönüşüm Hunileri raporlarından en iyi şekilde yararlanmak için, iyi bir AdWords hesap yapısına sahip olmak yardımcı olacaktır.

• Buna ek olarak, işle ilgili kararlar vermeden önce her zaman yeterli miktarda veriyi incelemiş olmanız gerekir. Örneğin, bir günlük veriler yerine bir aylık verileri incelemek, hesabınızda neler olduğuna ilişkin daha iyi bir fikir edinmenizi sağlayacaktır.

Raporları Yorumlama

Başlangıç olarak, bu raporlarda bulunan yeni metriklerden bazılarını açıklayalım:

Destek tıklamaları: Bir dönüşüm öncesinde Google AdWords arama ağı reklamınıza yapılan "son tıklamadan" önceki tüm tıklamalar.

Destek gösterimleri: Bir dönüşüm öncesinde gerçekleşen, tıklanmamış arama ağı reklamınıza ilişkin tüm gösterimler.

Yol uzunluğu (tıklamalar): Hesabınızda, bir dönüşüm öncesindeki AdWords arama ağı reklamı tıklamalarının ("son tıklama" dahil) toplam sayısı.

Desteklenen dönüşümler: Belirli bir kampanya, reklam grubu veya anahtar kelime tarafından desteklenmiş dönüşümlerin sayısı. Desteklenen dönüşümlere son tıklama dönüşümleri dahil değildir.

Son tıklama dönüşümleri: Hemen öncesinde belirli bir kampanya, reklam grubu veya anahtar kelimenin arama ağı reklamı tıklaması gerçekleşmiş dönüşümlerin sayısı.

Arama Ağı Dönüşüm Hunileri ile ilgili tüm yeni terimleri içeren eksiksiz bir sözlük için bu yardım merkezi makalesine bakın.

Şimdi bu yeni raporlardan bazılarına göz atalım...

Dönüşüm yolunuzla ilgili edinebileceğiniz kapsamlı bilgilere ilişkin genel bir fikir vermek amacıyla, aşağıda AdWords Arama Ağı Dönüşüm Hunileri'nde bulunan dokuz rapordan ikisini ana hatlarıyla açıkladık.

Destek Tıklamaları ve Gösterimleri Raporu


• AdWords hesabınızdaki her bir anahtar kelime, reklam grubu veya kampanya için kaç destek tıklaması ve gösterimi olduğunu görün

• Hangi kampanyaların dönüşümlere katkıda bulunduğunu belirleyin ve teklifleriniz ile bütçelerinizi buna göre ayarlayın

• Güçlü destek veren anahtar kelimelere ilişkin anahtar kelime varyasyonlarını dahil ettiğinizden emin olmak için anahtar kelime listelerinizi optimize edin


En İyi Yollar Raporu


• Bir dönüşümden önce tıklanan veya görülen anahtar kelimelerin, reklam gruplarının ve kampanyaların kombinasyonunu inceleyin
• Marka terimi içeren kampanyaların, daha genel terimler içeren kampanyalarla karşılaştırmasını görün
• Marka terimleriniz ve genel terimleriniz birlikte gruplandırılmışsa, daha ayrıntılı bilgi edinmek için bunları farklı kampanyalara ayırın

Bunlardan Sonra Yapabilecekleriniz:

1. Dönüşüm İzleme'yi kurduysanız veya Google Analytics hedeflerinizi AdWords'e aktardıysanız, Google AdWords hesabınıza giriş yapın ve "Raporlar" sekmesine gidip "Dönüşümler"i seçin. (Henüz dönüşümleri izlemiyor musunuz? Dönüşüm İzleme özelliğini nasıl kuracağınızı öğrenin)

2. Bir sonraki sayfanın sol tarafından "Arama Ağı Dönüşüm Hunileri"ni seçin

3. Sitenizdeki satışlara/olası satışlara katkıda bulunan reklamlar ve anahtar kelimelerle ilgili daha fazla bilgi için, sol taraftaki dokuz rapor türü arasında gezinin

4. Anahtar kelimeleri ve reklam metnini bu verilere dayanarak tekrar değerlendirin ve AdWords hesap ayarlarınızı buna göre düzenleyin veya reklamlar ile anahtar kelimeleri buna göre optimize edin

Bu ipuçlarını yararlı bulacağınızı umuyoruz. Arama Ağı Dönüşüm Hunilerini zaten kullanıyorsanız, lütfen düşüncelerinizi aşağıya yazarak deneyimlerinizi bizimle paylaşın. Ve 31 Temmuz'a kadar Dönüşüm Şampiyonu Yarışmamıza katılmayı unutmayın. Google Zürih'e bir gezi, Google uzmanlarından oluşan bir ekipten web sitesi teftişi ve 750 TL tutarında ücretsiz Google AdWords reklamı kazanabilirsiniz!

Önümüzdeki birkaç hafta boyunca, AdWords Arama Ağı Dönüşüm Hunileri raporlarını kullanmaya ilişkin ayrıntılı bilgiler vermeye devam edeceğiz. Bu nedenle blogumuzu sık sık kontrol edin.

Berna Akın, Google AdWords Ekibi