Reklamcılık hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak bir AdWords kampanyasını geliştirmeye zaman ve çaba harcadıktan sonra, vakit ayırıp başarı düzeyinizi mutlaka düzenli aralıklarla kontrol etmeniz ve gerekli değişiklikleri yapmanız gerekir. Değişiklik yapmak zaman zaman gözünüzü korkutabilir, ancak işletmeniz için en iyi sonuçları ve Yatırım Getirisini (YG) elde edebilmek için sonuçları analiz etmeye ve buna göre anahtar kelimelerinizin, reklamlarınızın ve kampanyalarınızın yapısı üzerinde ayarlamalar yapmaya vakit ayırmanız büyük önem taşıdığından, bu durumun hevesinizi kırmasına izin vermeyin.

Kampanyanızı nasıl değiştireceğiniz konusundaki kararı, yalnızca reklamlarınızın elde ettiği tıklama sayısına dayandırmaktan kaçının. Satışlar ve olası satışlar elde etmeye çalışıyorsanız, Google Analytics veya Dönüşüm İzleme ile dönüşümleri de izlemelisiniz.

Yeni oluşturduğunuz bir kampanyayı yayınlandığınızda, bir miktar performans verisi toplamanıza olanak vermesi için kısa bir süre geçmesini bekleyin. Her bir reklamın aldığı tıklama oranı (TO) veya dönüşüm sayısı değerlerine göz atın. Bu bilgileri hesabınızın "Kampanyalar" > "Reklamlar" sekmesi altında bulabilirsiniz. En iyi sonuçları hangi reklamların sağladığını belirleyin, aynı ölçüde iyi performans göstermeyen reklamlarda değişiklik yapın ve en başarılı reklamlardan öğrendikleriniz doğrultusunda başka reklamlar oluşturun.

Ardından, "Anahtar kelimeler" sekmenize göz atın. Aynı şekilde, dönüşüm ve tıklama sayılarını izleyin. Kaliteli trafik üretmeyen anahtar kelimeleri silmeyi, istenmeyen tıklamaları önlemek için yeni negatif anahtar kelimeler eklemeyi ve anahtar kelimelerinizin eşleme türünü gözden geçirmeyi düşünün. Tüm değişiklikleri kaydettikten sonra, kampanyayı makul bir süre yeniden yayınlayıp aynı işlemi tekrarlayın. Reklam kampanyanızı optimize etmek hakkında daha fazla bilgi için burayı tıklayın.

AdWords'le ilgili en önemli nokta, işletmeniz için neyin işe yaradığını test etmektir. Bütçenizin işletmeniz için en iyi şekilde kullanıldığından emin olmak üzere hesabınızı haftalık olarak izlemenizi öneririz.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.