Geçtiğimiz günlerde, yeni bir AdWords hedefleme özelliği olan geniş eşleme değiştiricisinin tüm dünyada kullanıma sunulduğunu bildirmek istiyoruz. Bu yeni özellik sayesinde sıralı eşlemeden daha geniş erişime ve geniş eşlemeden daha fazla kontrole sahip anahtar kelimeler oluşturmanızı sağlayacak. Kampanyanıza değiştirilmiş geniş eşlemeli anahtar kelimeler eklemek, şu anda özellikle ağırlıklı olarak tam ve sıralı eşlemeli anahtar kelimeler kullanıyorsanız, iyi bir yatırım getirisi ile birlikte daha fazla tıklama ve dönüşüm almanıza yardımcı olabilir.

Bu değiştiriciyi, doğrudan, geniş eşlemeli bir anahtar kelimedeki bir veya daha fazla kelimenin başına artı işareti (+) ekleyerek uygulayabilirsiniz. Başında + işareti bulunan her kelime, kullanıcının aramasında birebir veya yakın bir varyasyon olarak yer almalıdır. Dile bağlı olarak yakın varyasyonlar, yazım hatalarını, tekil/çoğul formları, kısaltmaları, baş harflerle oluşturulmuş kelimeleri ve kökten türetilmiş kelimeleri ("mevsim" ve "mevsimlik" gibi) içerir. Eş anlamlılar (“süratli” ve “hızlı” gibi) ve alakalı aramalar (“çiçekler” ve “laleler” gibi) yakın varyasyon kabul edilmez.


Aşağıdaki şekil, farklı anahtar kelime stratejilerinin göreli erişimini göstermektedir. Değiştirilmiş geniş eşlemeli anahtar kelimeler, eşdeğer sıralı eşlemeli anahtar kelimeden daha fazla aramayla, ancak eşdeğer geniş eşlemeli anahtar kelimeden daha az aramayla eşleşir. Eşleme davranışı, hangi kelimeleri değiştirdiğinize de bağlıdır. Örneğin, resmi +ayakkabı anahtar kelimesi “gece ayakkabısı” aramasıyla eşleşir, ancak +resmi +ayakkabı anahtar kelimesi bu aramayla eşleşmez.



Geniş Eşleşme Değiştiricisi hakkında daha fazla bilgi için burayı tıklayın.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.