Bugünkü yazımızda, AdWords hesabınızdaki önemli özellikleri sayılar ile anlatacağız.

1. Sunduğunuz her bir ürün veya hizmet için BİR kampanya olmalıdır. Söz gelimi, fırın, çamaşır makinesi ve elektrikli süpürge satan bir elektrikli eşya mağazası işletiyorsanız, ürünlerden her biri için ayrı bir kampanya oluşturmanız gerekir (ör. fırınlar için bir kampanya, çamaşır makineleri için bir kampanya, elektrikli süpürgeler için bir kampanya vb.).

2. Her bir kampanya içinde İKİ (veya daha fazla) reklam grubu bulunmalıdır. Reklam gruplarının sayısı, sunduğunuz ürünlerin/hizmetlerin varyasyonlarına bağlı olarak değişir. Söz gelimi, aydınlatma ürünleri satıyorsanız, farklı türdeki aydınlatma ürünlerini farklı reklam gruplarına bölmelisiniz. Örneğin, yatak odası lambaları için bir reklam grubu, masa lambaları için başka bir reklam grubu vb. oluşturabilirsiniz.

3. Tanıtımını yaptığınız her bir ürün için en az ÜÇ farklı reklam olmalıdır. Her bir kullanıcının maksimum ilgisini hangi reklamların çekeceğini hiçbir zaman bilemezsiniz. Bu nedenle, farklı türdeki reklamları denemeli ve Tıklama Oranı (TO) en yüksek olanı öğrenmelisiniz.

4. Kullanabileceğiniz DÖRT farklı ödeme seçeneği bulunmaktadır: Kredi kartıyla ön ödeme, otomatik ön ödeme, kredi kartıyla sonradan ödeme veya sonradan otomatik ödeme. İlk başta bir karar verdikten sonra otomatik ödeme yöntemini değiştiremezsiniz, ancak paranın sağlandığı kaynağı değiştirebilirsiniz.

5. Hesap performansını yükseltmek için her bir reklam gurubunda en az BEŞ negatif anahtar kelime olmalıdır. Örneğin, yalnızca yeni kitap satan bir kitap mağazanız varsa "- kullanılmış" kelimesini hesabınıza negatif anahtar kelime olarak ekleyebilirsiniz. Kullanıcılar "kullanılmış kitap" terimini aradığı zaman reklamınız yayınlanmayacak ve hesap performansını olumsuz etkileyen alakasız gösterimler önlenmiş olacaksınız.

6. Reklamınızın performansını analiz etmek için kullanabileceğiniz ALTI farklı araç vardır. "Fırsatlar" sekmesine gidin, sol taraftaki araçlar bölümünün altına bakın ve "Diğer araçlar"ı tıklayın. "Reklam Performansınızı Analiz Edin" bölümü altında, reklamınızın performansını analiz etmenize yardımcı olabilecek çok çeşitli araçların bir listesini görebilirsiniz. Bu araçları kullanmanızı özellikle öneririz!

7. Bütçeniz izin verdiği sürece kampanyalarınız YEDİ gün 24 saat yayınlanır. Ancak, reklamınızın görüntülendiği gün sayısını veya saatleri değiştirmek istiyorsanız, bunu, hesabınıza giriş yapıp sırasıyla "Kampanyalar" ve "Ayarlar" sekmelerini seçerek yapabilirsiniz. Bu sekmede, düzenlemek istediğiniz kampanyayı seçin, fareniz "Gelişmiş Ayarlar" başlığına ulaşana kadar aşağı doğru ilerleyin ve "Zaman Planlaması: Başlangıç Tarihi, Bitiş Tarihi, reklam yayını zaman planlaması" başlığı altındaki bilgileri düzenleyin. Bu başlık altında reklamların gösterileceği zamanı seçebilirsiniz.

8. Reklam Gruplarınızın her birinde en az SEKİZ anahtar kelime bulunmalıdır. Başlangıç olarak, başarılı bir şekilde yayınlanmasını sağlamak için kampanyanıza en fazla 15 tane anahtar kelime eklemenizi öneriyoruz. Reklamınıza gösterime yol açan, ancak tıklama sağlamayan gereksiz trafik çekebileceğinden, her bir reklam grubuna çok sayıda anahtar kelime eklemeyi önermiyoruz.

9. Hesabınızın arama ağındaki performansını yükseltmek için kullanabileceğiniz DOKUZ performans raporu vardır. Raporlarınızı "raporlar" sekmesini tıklayıp, önce "raporlar"ı sonra da "yeni rapor oluştur"u seçerek kontrol edin. Kampanyalarınızı iyileştirebilecek dokuz performans raporu (ve başka iki rapor) arasından seçiminizi yapabilirsiniz.

10. ON, anahtar kelimenizin alabileceği maksimum kalite puanıdır. Hesabınıza giriş yapın ve önce "Kampanyalar" sekmesine, sonra da tüm anahtar kelimelerinizin bir listesini görebileceğiniz "Anahtar kelimeler" sekmesine gidin. "Durum" sütunu altında, tüm anahtar kelimelerin yanında bir bilgi balonu görünür. Bu balonu tıklayarak, anahtar kelimenin Kalite Puanını görüntüleyebilirsiniz. Kalite Puanı, anahtar kelimelerinizin ve reklamlarınızın, kullanıcıların arama sorgusuyla alaka düzeyinin ölçüsüdür ve çeşitli faktörleri temel alır. Anahtar kelimelerin Kalite Puanı sık sık güncellenir ve bu güncelleme anahtar kelimelerin performansını çok etkiler. Genelde, kalite puanının yüksek olması, anahtar kelimenizin reklamları düşük bir teklifle daha yüksek bir konuma yerleştirecek şekilde tetikleyeceği anlamına gelir.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.