Google Görüntülü Reklam Ağı'nda konuya göre içeriğe dayalı hedefleme ile daha fazla müşteriye ulaşabilirsiniz. Birçoğunuz, Google Görüntülü Reklam Ağı'nda, potansiyel müşterilere ürün veya hizmetlerinizle alakalı web içeriğini okudukları sırada ulaşmak için içeriğe dayalı hedeflemeyi kullanıyorsunuz. Bugüne kadar, bunu, reklamlarınızı alakalı web sayfalarında tetiklemek üzere birlikte çalışan anahtar kelimeler belirleyerek yapabiliyordunuz. Bu haftadan itibaren, reklamlarınız için Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki sayfaları içeriğe dayalı olarak hedeflemek üzere konuları'da belirleyebileceksiniz. İçeriğe dayalı bu ek hedefleme seçeneği ile, reklamlarınızı hedeflemek için 1750'den fazla konu ve alt konu arasından seçim yapabileceksiniz. Böylece, web çapında işletmenizle alakalı içerikle etkin bir şekilde ilgilenen geniş bir kitleye ulaşmanız kolaylaşacak.




Reklamlarınızı hedeflemek için konu veya anahtar kelime kullanma


İçeriğe dayalı hedefleme için konuların kullanılması, geniş bir hedefleme ve erişim olanağı sunar ve bilinirlik sağlamak veya satışları artırmak üzere geniş bir kitleye hızlı ve kolay bir şekilde ulaşmak açısından iyi bir yoldur. Bu özellik, bir sayfanın konusunu belirlemek için sayfadaki tüm terimleri inceler ve belirli anahtar kelimelere daha az bağımlıdır. Diğer yandan, içeriğe dayalı hedefleme için anahtar kelimelerin kullanılması, reklam gruplarınızda bir tema oluşturmak üzere tek tek anahtar kelimeler kullandığınızdan, reklamlarınız için Görüntülü Reklam Ağı'nda daha belirgin bir sayfa grubunu hedefleyebilmenizi sağlar. Ancak, her iki hedefleme seçeneği, Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki bir kitleye etkin bir şekilde erişmek için birlikte de kullanılabilir. Bir kullanım örneği üzerinden gidelim.


Örneğin, dijital fotoğraf makinesi sattığınızı varsayalım. Bilinirlik sağlama ve satışları artırma gibi farklı kampanya hedeflerini gerçekleştirmek için anahtar kelime ve konuya göre içeriğe dayalı hedeflemeyi nasıl birlikte kullanabileceğiniz aşağıda anlatılmaktadır.


  1. Önce, fotoğraf makinelerinizin teknoloji meraklıları arasındaki bilinirliğini artırmak üzere, bir görüntülü reklam ile Haberler ve Güncel Olaylar >> Teknoloji Haberleri alt başlığını hedefleyen bir reklam grubu oluşturun.
  2. Daha sonra, fotoğraf makineleriyle ilgilenen kişileri ürünlerinizin özellikleri ve avantajları konusunda bilgilendirmek için bir görüntülü veya zengin medya reklam biçimini kullanarak, Fotoğraf ve Video >> Fotoğraf Makineleri alt konusunu hedefleyin.
  3. Son olarak, belirli bir marka veya fotoğraf makinesi modeline odaklanan anahtar kelimeler ile anahtar kelimeye göre içeriğe dayalı hedefleme kullanan ayrı bir reklam grubu oluşturun. Ardından, söz konusu Fotoğraf Makinesi markası veya modeliyle ilgili inceleme yazılarını okuyan kullanıcılar arasında satışları artırmak üzere, fotoğraf makineniz için özel bir teklif veya indirim içeren bir metin veya görüntülü reklam yayınlayın.


Bu, bilinirlik sağlamak, ilgi uyandırmak ve satışları artırmak için konu ve anahtar kelimeye göre içeriğe dayalı hedeflemeyi nasıl birlikte kullanılabileceğinize dair yalnızca bir örnektir. Ayrıca, hedeflemenizi hassaslaştırmak için konuları ve alt konuları hariç de tutabilirsiniz.

Görüntülü Reklam Ağı'ndaki diğer hedefleme seçeneklerinde de olduğu gibi, konuya göre içeriğe dayalı hedefleme, metin, görüntülü, video ve zengin medya gibi tüm reklam biçimlerinin yanı sıra tıklama başına maliyet (TBM), bin gösterim başına maliyet (BGBM) ve edinme başına maliyet (EBM) gibi teklif seçeneklerimizin de tümünü desteklemektedir. Ayrıca, URL düzeyinde raporlamaya ve Dönüşüm Optimize Edici gibi diğer araçlara erişmeye devam edebilirsiniz.

Bu hedefleme seçeneğinin sizin için uygun olup olmadığını öğrenmek için en iyi uygulamalarımızı okuyabilirsiniz. Daha sonra Yardım Merkezi makalelerimizi okuyarak konuyla ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz.


Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.