Reklamınızı arayıp bulamadığınız için müthiş gerildiğiniz oldu mu hiç? Daha önce bu duruma düştüyseniz korkmayın, sorunlarınızın çözümü bizde!

Her şeyden önce ilk önerimiz, reklamınızı Google'da aramaya son vermek olacak. Bu, durumu kötüleştirmekten başka bir işe yaramayacaktır. Bu şekilde, birçok gösterim alırken hiç tıklama almazsınız. Reklamınızı Google’da aradığınızda, reklamınız çok sayıda gösterim alacak ama kimse tıklamayacak. Bu nedenle, AdWords sistemi reklamınızın uygun olmadığını varsayacak. Reklamınız gittikçe daha az gösterilecektir. Reklamınızı Google’da sürekli ararsanız, reklamınızın konumunu ve hesap performansınızı olumsuz etkilemiş olursunuz.

Reklamınızın yayınlanmadığından şüphelendiğinizde, ilk adım olarak Reklam Önizleme Aracı'nı kullanmanızı öneririz.

Bu araçla gereken kontrolü yaptıktan sonra, reklamınızın neden yayınlanmadığını anlamanız için ikinci önerimiz, hesabınızdaki "Fırsatlar" sekmesinde veya her anahtar kelimenin yanında bulabileceğiniz, çok kullanışlı başka bir araç olan Reklam Teşhis Aracı'nı kullanmaktır. Bu araç, hangi anahtar kelimelerin reklamınızı tetiklemediğine ve bunun nedenlerine anlamanızı almanızı sağlar.

Bu iki önemli kontrolü yaptıktan sonra, artık olası nedenleri saptamaya ve sorunu çözmeye hazır duruma gelirsiniz.

Reklam Onayı: "Kampanyalar" sekmesine gidip "Reklamlar"ı ve "Durum" sütununu seçerek reklamın onay durumunu kontrol edin. "Onaylanmadı" mesajını görürseniz, Reklamcılık Politikalarımızı göz önünde bulundurarak nedenini araştırın.

Kampanya durumunuzun tanımı: Kampanyalarınızın duraklatılmış veya silinmiş olup olmadığını kontrol edin.

Hedefledikleriniz: Kampanyanızın konum ve dil ayarını kontrol edin. Reklamınızın gösterilmesi için belirlenmiş fiziksel alan (ör. şehir veya ülke) IP adreslerinizden biriyle aynı değilse, reklamınızı aradığınızda göremezsiniz. Benzer şekilde, kampanyanız için belirlediğiniz dil, Google arama tercihleriniz için belirlediğiniz dille aynı değilse reklamınızı göremezsiniz.

Kalite Puanınızı optimize edin: Anahtar kelimelerinizin kalite puanını her zaman kontrol edin. Bazen, reklamınız aslında yayınlanır, ancak ilk sayfada değildir. Bunun nedeni, reklamın açık artırmadaki rekabette başarılı olmasına izin vermeyen kötü kalite puanıdır. Günlük bütçenizi artırmak zorunda kalmadan kalite puanınızı artırmak için, kalite puanınızı optimize etmeye odaklanmanızı öneririz.

Günlük bütçenize ulaşma: Reklamınız günlük bütçeniz dikkate alınarak yayınlanır. Günlük bütçeniz tükenirse reklam yayınınız kesilebilir. Reklamınızın performansı çok iyi olduğundan çok sayıda tıklama alarak günlük bütçenize ulaşılmasına neden olmuş ve bu nedenle reklam yayınınız askıya alınmış olabilir. Bu sorunu çözmek için günlük bütçenizi yükseltebilir veya anahtar kelimelerinizi optimize ederek TBM'nizi düşürebilirsiniz.

Ödeme zorlukları: Sonradan ödeme yöntemini kullanan bir hesabınız varsa, ödemelerinizin sorunsuz yapılıp yapılmadığını kontrol edin (kayıtlı kredi kartınızın kredi limiti dolmuş veya son kullanma tarihi geçmiş olabilir veya banka havalesiyle ödeme yapıyorsanız, ödemeleriniz bankanız tarafından geri çevrilmiş olabilir). Her iki durumda da bir yedek kredi kartı ekleyerek reklamınızın askıya alınmasını önleyebilirsiniz. Hesabınız için ön ödemeli ödeme yöntemini seçtiyseniz, hesapta yeterli para olup olmadığını kontrol edin.

Hesabınızın durumu: Hesabınızı yeni oluşturduysanız güvenlik nedeniyle incelemeye alınacağı için, reklamlarınız büyük olasılıkla henüz yayınlanmayacaktır. Yeni oluşturulan tüm hesaplar uzmanlarımız tarafından incelendiğinden, hesabınızı oluşturduktan sonraki birkaç gün içinde reklam yayınınızda gecikmeler olabilir veya reklamlarınız hiç yayınlanmaz.


Berna Akin, Google AdWords Ekibi