İster 10, isterse 1000 anahtar kelimeniz olsun, reklamlarınızın gösterildiğinden emin olmak bir reklamveren olarak sizin için her şeyden önemlidir. Reklamlarınızın yayınlanıp yayınlanmadığını tespit etmek için, Google 'Gelişmiş Anahtar Kelime Teşhis Özelliği'i hizmetinize sunuyor. Gelişmiş anahtar kelime teşhis özelliğini kullanmak için, 'Anahtar Kelime' sekmesinin altında 'Diğer İşlemler' menüsünden 'Anahtar kelimeleri teşhis edin'i tıklayın. Bu özellik sayesinde, birden çok anahtar kelime için hemen ayrıntılı teşhis bilgileri elde edebilirsiniz.



Karşınıza çıkan anahtar kelime teşhis menüsünde, bağımsız Reklam Teşhis Aracı'nda kullanıma sunulan tüm seçenekler mevcuttur. Örneğin, belirli bir yerdeki reklam görünürlüğüyle ilgileniyorsanız, teşhis işleminizin kapsamını daraltmak için Yer açılır menüsünü kullanabilirsiniz.



"Testi çalıştır"ı tıkladıktan sonra, her bir anahtar kelimenin yanındaki Durum sütununda gerçek zamanlı sonuçların görüntülendiğini göreceksiniz. Her şey yolundaysa "Reklam gösteriliyor"u görürsünüz. Değilse, soruna ilişkin kısa bir açıklama görüntülenir (örneğin, "Düşük teklif veya kalite puanı"):


Bir anahtar kelimenin durumuyla ilgili daha ayrıntılı bilgi edinmek için, konuşma balonu simgesinin üzerine gelin. Yukarıdaki örnekte, 'saç ekim merkezleri' anahtar kelimesine ilişkin ayrıntılara bakıldığında, reklamın gösterilmesini engelleyen nedenin 'Bütçe sınırına ulaşıldığı veya aşıldıldığı' ilgili daha fazla bilgi görüntülenir. Her seferinde bir sorunu incelemek üzere, Anahtar Kelime Durumuna ilişkin hesabınızda filtreler oluşturmayı deneyin.

Anahtar kelimelerinizi tepeden tırnağa bir muayeneye tekrar ihtiyacı olduğunda veya reklamlarınızı yayınlayıp yayınlamadığını kontrol ettiğinizde, AdWords'ün Anahtar Kelime Teşhis Özelliğini kullanmayı deneyin. Kısa zamanda tüm anahtar kelimelerinizi kontrol etmenin yararını anında göreceksiniz!

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.