Birkaç hafta önceki Google Görüntülü Reklam Ağı'nı tanıtan gönderimizi görmüş olabilirsiniz. Bugünkü yazımızda, Google Görüntülü Reklam Ağı'nda reklam yatırımınızdan en yüksek getiriyi nasıl alacağınızı açıklayan önemli ipuçlarını sizinle paylaşacağız.

Google Görüntülü Reklam Ağı, metin, resim veya video reklamlarınızı görüntüleyebileceğiniz çok büyük bir web sitesi topluluğudur. Aralarında Google Haritalar veya Gmail gibi Google'a ait siteler, yüksek profilli haber siteleri ile özel ilgi alanlarına yönelik küçük siteler (ör. bloglar veya sosyal ağ siteleri) ve Google iş ortağı sitelerinin yer aldığı yüz binlerce siteden oluşur. Google Görüntülü Reklam Ağı'nda, reklamları en alakalı sayfalara yerleştirebilir, en ilgili kitleleri bulabilir ve Arama Ağı'ndakilerle karşılaştırılabilecek EBM değerleri elde edebilirsiniz.

Reklamınızın mümkün olan en alakalı web sitelerinde gösterilmesine yardımcı olacak ve size daha fazla satış, olası satış ve dönüşüm elde etmenizi sağlayacak bazı basit adımları gözden geçirelim.

1. Adım: Reklamlarınızın alakalı web sitelerinde gösterilmeye uygun olmasını sağlayın.
2. Adım: Güçlü bir kampanya oluşturun.
3. Adım: Performansınızı izleyin.
4. Adım: Reklamlarınızı odaklayın.

1. Adım: Reklamlarınızın alakalı web sitelerinde gösterilmeye uygun olmasını sağlayın.

Reklamlarınızın alakalı web sitelerinde gösterilmesini sağlamak için, kampanyalarınızı Google Görüntülü Reklam Ağı'na dahil edin. Bunu AdWords hesabınız yoluyla yapabilirsiniz.

Nasıl yapacağınız aşağıda açıklanmıştır:
1. http://adwords.google.com.tr adresinden AdWords hesabınızda oturum açın.
2. Ayarlamak istediğiniz kampanyanın adını tıklayın.
3. "Ayarlar" sekmesini tıklayın, "Ağlar ve cihazlar" bölümünü bulun ve "Ağlar"ın yanındaki "Düzenle"yi tıklayın.
4. "Tüm mevcut siteler"i seçin.
5. Seçiminizi tamamladığınızda "Kaydet"i tıklayın.

2. Adım: Güçlü bir kampanya oluşturun.

Reklamlarınızın Görüntülü Reklam Ağı'ndaki performansı, Arama Ağı'nda olduğu gibi, kampanyanızın içeriği ve yapısıyla yakından ilişkilidir.

Hedefleme teknolojimiz hedef kitlenizle alakalı siteleri bulmak için İnternet'teki milyonlarca siteyi taradığından, reklamını yapmak istediğiniz her bir ürün veya hizmet için ayrı ayrı reklam gruplarında belirgin anahtar kelimeler ve reklam metinleri oluşturmanız gerekir. Ardından, metin, resim veya video reklamlarınızı işletmenizle ve müşterilerinizle alakalı web sayfalarına yerleştiririz. Temalı ve ürün veya hizmete özel reklam grupları oluşturarak, Arama Ağı'nda ve Görüntülü Reklam Ağı'nda en yüksek performansı elde edersiniz.

3. Adım: Performansınızı izleyin.

Kampanyalarınızı Görüntülü Reklam Ağı'nda gösterilmek üzere dahil ettikten sonra, Google, reklamlarınızı temaya göre alakalı web siteleriyle eşleştirir. Bu "otomatik yerleşimlerin" sizin için nasıl performans gösterdiğini AdWords hesabınızda izleyebilirsiniz. Bunu yapmak için aşağıdaki talimatları izleyin.
1. İzlemek istediğiniz kampanyanın adını tıklayın.
2. Kampanyanızdaki "Ağlar" sekmesini seçin.
3. "Otomatik yerleşimler"in yanındaki "ayrıntıları göster"i tıklayın.

Gösterildikleri farklı siteler arasında reklamlarınızın performanslarını karşılaştırmak için bu görünümü kullanın. Reklamlarınızın performansını, her bir sitede görüntülendiklerinde elde ettikleri tıklama, gösterim, maliyet veya dönüşüm değerlerine bakarak ölçebilir ve işletmeniz için en kârlı sitelerin hangileri olduğunu görebilirsiniz.

4. Adım: Reklam bütçenizi odaklayın.

Ayrıca, iyi performans gösteren siteleri tek tek seçebilir ve bunları yönetilen yerleşimler olarak ekleyerek bütçenizi bu sitelere odaklayabilirsiniz.

Aşağıda belirtilen şekilde yapabilirsiniz:
1. İzlemek istediğiniz kampanyanın adını tıklayın.
2. Kampanyanızdaki "Ağlar" sekmesini seçin.
3. "Otomatik yerleşimler"in yanındaki "ayrıntıları göster"i tıklayın.
4. Ayrı ayrı yönetmek istediğiniz siteleri seçin.
5. "Yerleşim ve teklifi yönet"i tıklayın.

Bazı siteler için tekliflerinizi düşürebilir ve hatta reklamlarınızın genel başarısını artıracağını düşünüyorsanız, siteleri bütünüyle hariç tutabilirsiniz.

Arama ağı reklamcılığında olduğu gibi, Görüntülü Reklam Ağı'nda da ödediğiniz tutarın kontrolünün her zaman sizde olduğunu unutmayın. Tıklamalar ve dönüşümler (ör. satış veya olası satış) gibi daha doğrudan pazarlama odaklı hedefler için, tıklama başına maliyet (TBM) fiyatlandırmasını seçerek yalnızca kullanıcılar reklamlarınızı tıkladığında ödeme yapabilirsiniz. Reklam gösterimlerini en üst düzeye çıkarmak veya markanızın görünürlüğünü artırmak gibi marka bilinci oluşturma odaklı hedefleriniz varsa, BGBM fiyatlandırmasını seçerek reklamınızın aldığı her 1000 gösterim için ödeme yapabilirsiniz.

Görüntülü Reklam Ağı ile ilgili daha fazla bilgi için burayı tıklayın.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.