Kısa süre önce Google I/O Etkinliği'nde, tıkla ve ara reklamcılığını önümüzdeki haftalarda Google İçerik Ağı'ndaki mobil içerik ve uygulamaları kapsayacak şekilde genişletmeye başlayacağımızı duyurmuştuk. Potansiyel müşterileriniz telefonlarından en son haberleri okurken, maç sonuçlarına bakarken veya indirdikleri bir oyunu oynarken, artık onlara, kolayca tıklayıp işletmenizi arayarak sizinle bağlantı kurmalarını sağlayan alakalı reklamlarla ulaşabilirsiniz.

Yararları:

Tıkla ve ara arama ağı reklamlarını kullanmakta olanlar, bir arama seçeneği sağlamanın, arayanlar çoğu zaman satın almaya daha hazır olacakları için daha kaliteli olası satışlar ve dönüşümler elde etmeye yardımcı olabileceğini bilir. Reklamlarınıza bir telefon numarası eklemek işletmenizin güvenilirliğini de artıracağından, sonuçta daha yüksek tıklama oranları sağlar ve hem aramaları hem de web sitenize yapılan ziyaretleri artırır. Dahası, mobil cihazlara, tıkla ve ara reklamcılığına veya Google İçerik Ağı'na yeni olsanız bile, tıkla ve ara reklamlarını mobil içerik ve uygulamalar için etkinleştirmek kolaydır.

Başlarken:

Mobil uygulamalar ve içerikte tıkla ve ara özelliğini kullanmaya başlamak için aşağıdaki üç kısa adımı izlemeniz yeterlidir:


1. Kampanya Ayarlarınızda "Tüm mevcut siteler"i seçerek veya özellikle "İçerik Ağı"nı işaretleyerek, kampanyalarınızın İçerik Ağı'nda yayınlanmak üzere etkinleştirildiğinden emin olun.




2.Telefon uzantılarını ayarlayın ve işletmenizin telefon numarasını ekleyin. Şu an için, mobil içerik ve uygulamalara ilişkin tıkla ve ara reklamları yalnızca telefon uzantılarını desteklemekte, yer uzantılarını desteklememektedir.







Performansınızı iyileştirme:

Tüm ayarlarınızı yaptıktan sonra, sonuçlarınızı ve denemenizi izlemenizi öneririz. Güçlü raporlama araçlarımız, aldığınız arama sayısını kampanya, reklam grubu ve anahtar kelime temelinde görmenizi sağlayarak, kampanyalarınızı kolayca izlemenize ve iyileştirmenize olanak tanır. Bir arama için bir tıklamayla aynı tutarı ödediğinizi aklınızda bulundurun. Bu nedenle, en iyisini bulmak üzere içerik için yeni mobil kampanyalar oluşturmayı denemek akıllıca olacaktır.

Yeni mobil reklam biçimleri geliyor

Google I/O'da, tam işlevli İnternet tarayıcılarına sahip mobil cihazlardaki içerik ve uygulamalarda video ve resim görüntüleyen yeni genişletilebilir reklam birimlerimize de kısaca değinmiştik. Bu yeni reklam birimleri size daha fazla alan sunar ve potansiyel müşterilerin, görüntülemekte oldukları içerik veya uygulamadan başka yerlere yönlendirilmeden reklamla etkileşimde bulunmasını sağlar. Kullanıcılar bir videoyu oynatmak için tıkladıklarında, reklam birimimiz onların cihazlarında bulunan video oynatıcıda veya YouTube uygulamasında oynatılır. Videoyu kapattıklarında, tam olarak mobil site veya uygulamadan ayrıldıkları noktaya döndürülürler. Bu yeni biçimlerin, ABD'deki reklamverenlere yönelik beta sürümün bir parçası olarak ağımızda yayınlandığını görmeye başlayabilirsiniz. Bu biçimleri kısa sürede daha yaygın şekilde kullanılır hale getirmek için sıkı bir çalışma içindeyiz.

Mobil reklamcılık stratejilerinizi planlarken birçok seçeneğiniz olabileceğini biliyoruz ve hızla gelişen ve rekabetçi bu mobil reklam ekosisteminin bir parçası olmaktan mutluluk duyuyoruz. Kitlenize daha alakalı ve ilgi çekici yollarla daha etkili şekilde ulaşmanıza yardımcı olacağını umduğumuz yeni mobil reklam biçimleriyle yeniliklerimizi sürdüreceğiz ve mobil reklamları herkese ulaştırmak için çalışmaya devam edeceğiz.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.