“AdWords sayesinde Avon'un internetten aldığı başvurular %525 arttı. AdWords'ü, hedef kitlesini ve onlara vereceği mesajı net olarak tanımlayabilen tüm markalara öneriyoruz.” Selin Canbaş, Avon Türkiye.

Avon, 1886 yılında New York'ta "The California Perfume Company" ismiyle kuruldu. Türkiye pazarına 1993 yılında, Eczacıbaşı Grubu ile kurduğu ortak girişim ile giren ve ardından, 2003 yılında güzellik pazarı ve doğrudan satış sektöründeki büyümeyi dikkate alarak Eczacıbaşı Grubu'ndan hisselerini devralan Avon, faaliyetlerine %100 Avon kimliği ile devam etmektedir.

Daha önceleri; satış sistemini anlatmak ve satış temsilcisi sayısını artırmak amacıyla gazete ilanları gibi geleneksel medya kanallarını kullanan Avon, bir yandan da saha aktiviteleriyle doğrudan tanıtım aktiviteleri gerçekleştirmekteydi.

Kriz döneminde iş ve ekstra kazanç fırsatı arayan kişilere sunduğu fırsatları direkt olarak aktarabilecekleri etkin bir pazarlama kanalı arayan Avon, Google internet reklamcılığı programı AdWords'ü kullanma kararı aldı. Avon yetkilileri Google AdWords'ü tercih etmelerinde en önemli nedenlerden birinin, geri dönüşünün ölçümlenebilir olması olduğunu belirtiyorlar.

Avon, Google AdWords'ü kullanmaya başladıkları Temmuz 2009'dan itibaren ilk 2 ay sonunda, Avon Türkiye, Google AdWords ile potansiyel müşterilerine ve satış temsilcilerine doğrudan ulaşma imkanı buldu. Web sitesinin trafiğini artırarak, internet üzerinden aldıkları başvurularda %525 artış yaşadı, ortalama başvuru formu başına maliyetin %60 altında sonuçlar elde etti.

Avon'un başarı öyküsünün tamanını okumak için Başarı Hikayeleri sayfamızı ziyaret edin.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.