Anahtar kelime fikirleri konusunda tıkandınız mı? Bu araçlar size ilham verebilir! Aklınıza yeni anahtar kelime fikirleri gelmiyor mu? Endişelenmeyin, yeni anahtar kelimeler bulmak ve mevcut anahtar kelime listelerinize çekidüzen vermek için aşağıdaki en faydalı ipuçlarımızdan yararlanabilirsiniz.

Yeni anahtar kelime fikirleri üretmenin ve mevcut anahtar kelimelerinizi değiştirme yolları bulmanın bazen zor bir iş olabileceğini farkındayız. Bu yazımızda, size bu konuda yardımcı olmak ve anahtar kelimelerinizi kolayca yenilemenin üç yolunu size tanıtmak istiyoruz.

1. Anahtar Kelime Aracı

Anahtar kelime aracını hesabınızdaki Fırsatlar sekmesinin altında bulabilirsiniz.

Anahtar kelime aracı sayesinde, anahtar kelime fikirleri oluşturabilir, mevcut ve yeni anahtar kelimeler için trafik tahminlerini ve rekabet verilerini inceleyebilirsiniz. Bu araç ayrıca, doğrudan reklam gruplarınıza alakalı anahtar kelimeler eklemenize veya seçilen anahtar kelimeleri daha sonra kullanmak ya da AdWords Editör ile kullanmak üzere indirmenize olanak tanır.

2. "Arama terimleri" raporu

Anahtar kelimeler sekmesinin altında "Arama terimleri" raporunu bulun. Önce "arama terimlerini görüntüle"yi, sonra da "tümü"nü veya yalnızca belirli anahtar kelimelere ait verileri görmek istiyorsanız "seçili"yi tıklayın.

"Arama terimleri" raporu, reklamınızın gösterilmesine, sonra da tıklanmasına yol açan her arama sorgusuyla ilgili ayrıntıları görmenize olanak verir. Sayfada arama terimleri listesi görüntülenir ve zaten hesabınızda yer alan anahtar kelimeleri, yeşil bir "Eklendi" etiketiyle vurgulandıkları için fark edebilirsiniz. Listeden reklam grubu anahtar kelime listenize arama terimleri ekleyebilirsiniz. Ayrıca, belirli terimlerin reklamınızı tetiklemesini durdurmak istiyorsanız, bu terimleri negatif anahtar kelimeler olarak anında ekleyebilirsiniz.

3. Arama Sorgusu Performans raporu

Hesabınızın Raporlar sekmesinin altında Arama Sorgusu Performans raporunu bulun ve önce "Raporlar"ı, sonra da "Yeni rapor oluştur"u seçin.

Arama Sorgusu Performans raporu, reklamlarınızın gösterilmesine yol açan her arama sorgusu için performans istatistiklerini gösterir. Arama terimleri raporundan farklı olarak, Arama Sorgusu Performans raporundan doğrudan hesabınıza anahtar kelimeler ekleyemezsiniz. Ancak rapor, bir .CSV dosyasına aktarılabilir ve anahtar kelimeleri bu dosyadan kopyalayabilirsiniz. Bunun yanında, Arama Sorgusu Performans raporunu, düzenli aralıklarla otomatik olarak oluşturulup size e-posta ile gönderilecek şekilde planlayabilirsiniz. Bölüm 4 "Şablonlar, Planlama ve E-posta" altında "Yeni rapor oluştur"u tıklayarak, raporun hangi sıklıkla çalıştırılmasını ve e-posta ile nereye gönderilmesini istediğinizi belirtebilirsiniz.

Artık anahtar kelimeler konusunda yaratıcılığınızı göstermek için hazırsınız, neden hemen AdWords hesabınıza giriş yaparak yukarıda öğrendiklerinizi hesabınıza uygulamıyorsunuz?

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.