Güzel bir şey keşfettiğimizde, aklımıza ilk önce onu paylaşmak gelir. AdWords raporlarından edindiğiniz yeni bilgileri paylaşmak bir Blog yazısını iletmek kadar kolay olmalıdır. Bu amaçla, kısa süre önce Kampanyalar sekmenizde, verileri segmentlere ayırma, planlama ve e-posta ile göndermeye yönelik yeni seçeneklere yer verdik.

Veri tablolarınızın yukarısındaki araç çubuğunda bulunan İndirme düğmesini tıklayarak, raporları başkalarıyla paylaşmayla ilgili bir dizi seçeneği gösteren bir menüyü açabilirsiniz.


(Resmi büyütmek için tıklayın.)

İlk olarak, Rapor Merkezi'nde yaptığınız gibi raporunuza bir ad verirsiniz. Daha sonra, performansınızın çeşitli boyutlarını ortaya çıkarmak amacıyla segmentler ekleyebilirsiniz. İstatistiklerinizin daha da ayrıntılı bir dökümünü elde etmek üzere bir seferde birden çok segment ekleyebilirsiniz. Örneğin, kampanyalarınızı cihaza ve haftanın gününe göre segmentlere ayırarak, müşterilerinizin reklamınızı mobil cihazlarında görme olasılığının daha yüksek olduğu günleri öğrenebilirsiniz. Eklediğiniz her yeni segment, indirilen raporunuzda ayrı bir sütun olarak görünür.

Bu aşamadan sonra, birkaç seçeneğiniz vardır. Raporunuzu .CSV'den .PDF'ye kadar çeşitli biçimlerden birinde indirip en iyi pazarlamacınıza elden teslim edebilirsiniz. Başka bir seçenek ise verilerinizi, hesabınızda raporlama erişimine sahip bir kullanıcıya veya tüm kullanıcılara e-posta ile göndermek olabilir.

Son olarak, raporun çalışmasını istediğiniz sıklığı ayarlarsınız. Bu şekilde, anahtar kelime listeniz için, örneğin, yalnızca %5'in altında bir dönüşüm oranıyla size maliyeti 50 TL'den fazla olan "ücretsiz" terimini içeren anahtar kelimeleri gösterecek bir filtre ayarladıysanız, artık söz konusu anahtar kelimelerin performansını gösteren bir raporun yer aldığı haftalık e-postalar alabilirsiniz. Kampanyalar sekmesinden indirdiğiniz tüm raporları Kontrol Paneli ve Kütüphane'de görünür. Burası, hesabınız için oluşturduğunuz raporları ve özel uyarıları yönetmek üzere kullanılan yeni bir alandır.

Bu değişiklikler, raporlarınıza erişiminizi basitleştirmeye yönelik devam eden çabalarımızın son ürünleridir. Kampanyalar sekmesinde daha fazla veri sunulması, rapor oluşturmanın kolaylaştırılması ve gelişmiş istatistiklere daha kolay erişim sayesinde, kampanya performansınızın farklı boyutlarına bakmanın sık başvurulan bir uygulama olmasını umut ediyoruz. AdWords raporları hakkında daha fazla bilgiler için burayı tıklayın.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.