Eylül ayının sonuna doğru, güncellenmiş Anahtar Kelime Aracı'nın beta sürümünü kullanıma sunduk. Güncellenmiş Anahtar Kelime Aracı, ek anahtar kelimeler bulup bunları hesabınıza eklemenin yeni ve basitleştirilmiş bir yoludur. Daha önce, anahtar kelime listenizi genişletmeniz için kullanımınıza iki ayrı araç sunmuştuk.

Anahtar Kelime Aracı, araca girdiğiniz URL'nin içeriğini, kelimeleri veya kelime öbeklerini temel alarak anahtar kelime oluşturuyordu. Arama Tabanlı Anahtar Kelime Aracı ise sitenizin açılış sayfalarıyla alakalı olan gerçek Google aramalarını saptayıp size, gözden kaçırıyor olabileceğiniz anahtar kelimeler hakkında bilgi veriyordu. Güncellenmiş Anahtar Kelime Aracı sayesinde artık, kelimelere veya kelime öbeklerine, web sitelerine ve hatta mümkün olduğu durumlarda kategorilere göre arama yapabilir, hem Anahtar Kelime Aracı'nın hem de Arama Tabanlı Anahtar Kelime Aracı'nın sağladığı sonuçları tek bir merkezden alabilirsiniz.

Kullanıma sunduğumuz beta sürümle birlikte, en sonunda önceki Anahtar Kelime Aracı'ndan güncellenmiş sürüme kalıcı bir geçişle sonuçlanacak süreç başlamış oldu. Önümüzdeki birkaç ay boyunca gerektiğinde bu iki araç arasında geçiş yapabileceksiniz. Geçiş döneminin sona erdiği ve yalnızca güncellenmiş Anahtar Kelime Aracı'na erişebileceğiniz zamanı yine bu blogda duyuracağız.

Bu arada, siz güncellenmiş sürümü kullanmaya alışırken, biz onu iyileştirmeye devam edeceğiz ve kullanışlı bulacağınızı umduğumuz işlevler ekleyeceğiz. Bugünden başlamak üzere, anahtar kelimeleriniz için arama trafiğini daha iyi tahmin etmenize yardımcı olacak yeni bir özellik ekliyoruz.

Bunun için, öneriler listesinden belirli anahtar kelimeleri seçip "Arama Trafiğini Tahmin Et" düğmesini tıklamanız yeterli olacaktır.

Bu işlemden sonra, söz konusu anahtar kelimeleri eklemek istediğiniz reklam grubunu seçebilir ve bir önceki ekranda seçtiğiniz anahtar kelimeler için ortalama tahmini TBM'yi, toplam tahmini tıklama sayısını ve toplam tahmini maliyeti görebilirsiniz.

Bu iyileştirme sayesinde, anahtar kelimelerinizin, bütün bir anahtar kelime listesi bağlamında değil, belirli bir reklam grubunda nasıl performans gösterebileceğini görebileceksiniz. Belirli bir reklam grubu bağlamındaki anahtar kelime trafiği tahminleri, reklamlarınızın hangi sıklıkla gösterilebileceği ve performanslarının nasıl olabileceğiyle ilgili daha kesin bir fikir verebilir.

Bu değişikliklere bağlı olarak, Anahtar Kelime Aracı sonuçlarınıza daha önce ekleyebildiğiniz şu sütunları kaldırdığımızı bilmenizi isteriz: Tahmini Ort. TBM, Tahmini TO, Tahmini Reklam Konumu, Tahmini Gösterim Sayısı, Tahmini Tıklama Sayısı ve Tahmini Maliyet. Bu sütunlara güncellenmiş sürümde erişemeyecek olsanız da, bu bilgilerin birçoğunu bir reklam grubu bağlamında görebileceksiniz. Ayrıca, anahtar kelime düzeyindeki arama trafiği tahminleri ilginizi çekiyorsa, bu tahminleri, yeni ve kullanımı daha kolay bir arayüzle donatılmış olan bağımsız Trafik Tahmincisi aracını kullanarak görebilirsiniz. Trafik Tahmincisi aracına erişmek için Fırsatlar Sekmesinin "Araçlar" bölümü altındaki "Diğer Araçlar" bağlantısını tıklayın.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.