Google İçerik Ağı'ndaki görüntülü reklam kampanyalarınızın YG'sini daha etkili bir şekilde ölçebilmenize yardımcı olmak için, bu hafta görüntüleme dönşüm raporlarunuzda iki yeni özellik iyileştirmesi yapıyoruz. Geçen yıl kullanıma sunduğumuz görüntüleme dönüşümü raporlaması, görüntülü reklamlarınızı gören ancak tıklamayan kullanıcıların gerçekleştirdiği dönüşümleri ölçmenize yardımcı olmaktadır. Yaptığımız iyileştirmeler, bu raporlamayı ihtiyaçlarınızla daha uyumlu olacak şekilde özelleştirmenize olanak sağlayacak. Görüntüleme dönüşümü özelliği "Marka bilinirliği için verdiğim reklamların satışlarıma etkisini nasıl ölçeceğim?" sorunuza yanıt verecektir.

Yenilik 1: Görüntüleme dönüşümleri için özelleştirilebilir zaman aralığı

Görüntüleme dönüşümlerinin raporlanmasını istediğiniz zaman dilimi için özel bir aralık belirleyebileceksiniz. Daha önce bu aralık 30 gün olarak belirlenmişti. Yani, bir kullanıcının reklamınızı görmesini izleyen 30 gün içinde gerçekleşen görüntüleme dönüşümlerinin sayısını raporluyorduk. Artık, sunduğunuz ürün veya hizmetin niteliğini göz önünde bulundurarak bu zaman aralığını özelleştirebileceksiniz. Örneğin, kullanıcıların kupon indirmesini ve pizza sipariş etmesini isteyen yerel bir pizza dükkanıysanız, kullanıcıların reklamınıza yanıt vermesi, reklamınızı görmelerini izleyen bir veya iki gün içinde gerçekleşir. Dolayısıyla, bir otomobil bayisine göre çok daha kısa bir raporlama aralığı belirleyebilirsiniz. Çünkü otomobillerin satış döngüsü daha uzundur ve bir kullanıcının test sürüşü için randevu alması birkaç hafta sürebilir.

Yenilik 2: Arama ağı dönüşümleri raporlamasında yinelenen dönüşümlerin hariç tutulması

Bunlara ek olarak, hem Arama Ağı'nda hem de İçerik Ağı'nda yinelenen görüntüleme dönüşümlerini raporlamalardan hariç tutma seçeneğine de sahip olacaksınız. Bu özelliği etkinleştirirseniz, arama ağı reklamlarınızı da tıklamış olan kullanıcıların gerçekleştirdiği dönüşümleri görüntüleme dönüşümü raporlarınızda göstermeyiz. Bu dönüşümler, yalnızca arama ağı reklamlarınızla ilişkilendirilir.

Bu ayarları kampanyalarınızda uygulamaya karar vermeniz durumunda, söz konusu ayarların, verileri ileriye dönük olarak etkileyeceğini lütfen unutmayın.

Bu iyileştirmelerin, görüntüleme dönüşümü raporlamasının daha doğru olmasını sağlayacağını ve bu raporlara dayalı işlemler yapmanızı kolaylaştıracağını düşünüyoruz. Şu anda görüntüleme dönüşümü izleme özelliğini kullanıyorsanız, bu iki yeni seçeneği değerlendirmenizi ve kendi ihtiyaçlarınıza göre uygulamanızı öneririz. Bununla birlikte, bu ayarları sürekli olarak etkinleştirip devre dışı bırakmak kampanya ölçümlerinizin yararlılığını azaltacağından, bundan kaçınmaya çalışmalısınız.

Google İçerik Ağı'nda görüntülü reklamlar yayınlıyorsanız, ancak görüntüleme dönüşümü izleme özelliği konusunda deneyiminiz yoksa, görüntülü reklam kampanyalarınızın YG'sini daha etkili bir biçimde izleyebilmek için bu özelliği kullanmanızı öneririz. Görüntülü reklamların çoğu zaman, reklamınızı tıklamamalarına rağmen görüntülü reklamınızı gördükten sonra sitenizi ziyaret eden ve satın alma işlemi gerçekleştiren kullanıcılarda olduğu gibi, hemen gerçekleşen tıklamaların ve dönüşümlerin dışında da performans artışı sağladığını unutmayın.

Ayrıca sizlere görüntülü reklamları nasıl oluşturabileceğinizi adım adım anlatan bir video hazırladık. Görüntülü reklam oluşturucusunu kullanarak, resim reklamlar oluşturduktan sonra, görüntülü reklamlardan ne kadar döünüşüm elde ettiğinizi raporlardan takip edebilirsiniz. Daha fazla bilgi edinmek için Yardım Merkezimizi ziyaret edebilirsiniz.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.