Bu günkü yazımızda, web siteniz ve web sitenizin ücretsiz arama sonuçlarındaki sıralaması konusunda yardımcı olması için sunduğumuz kaynakları kısaca gözden geçireceğiz.

Bildiğiniz gibi, Google AdWords ve organik arama sonuçları olarak da adlandırılan ücretsiz Google arama sonuçları birbirinden bağımsızdır. Google, hiçbir zaman siteleri organik arama sonuçlarımıza eklemek veya organik arama sonuçlarımız arasında sıralamak için ödeme kabul etmez. Bu, Google AdWords ile reklam vermenin sitenizin organik arama sonuçlarımızdaki varlığını herhangi bir şekilde etkilemeyeceği anlamına gelir. Sitenizin ücretsiz arama sonuçlarında çıkması çok kolaydır. Sitenizin Google.com.tr'de çıkması için ek bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Web'i her taradığımızda dizinimize yeni siteler ekler ve mevcut siteleri güncelleriz.

Öncelikle SEO'nun ne olduğuna bir göz atalım. SEO, "search engine optimization" (arama motoru optimizasyonu) ifadesinin kısaltmasıdır. Bir web sitesini geliştirerek "arama motoru dostu" yapmak, yani arama motorları tarafından kolayca okunabilir ve dizine eklenebilir hale getirmek için yapılan çalışmayı ifade eder. Bu çalışma, sitenizin ücretsiz sonuçlardaki sıralamasını genellikle olumlu etkiler. SEO ile ilgili unutulmaması gereken en önemli şey, hiç kimsenin sitenizin ücretsiz sonuçlarda ilk sıraya yerleşeceği garantisini veremeyeceğidir. Ayrıca, Google'ın web sitenizi belirli bir konuma yerleştirmek için ödeme kabul etmeyeceği de unutulmamalıdır. SEO hakkında genel bilgi, bir SEO danışmanı tutarken alınması gereken önlemler ve en iyi uygulamalar için 'Arama Motoru Optimizasyonu' yardım makalemizi okumanız tavsiye ederiz.

Google ayrıca, tamamı Google Web Yöneticisi Merkezi'nde bulunan, kendi kendine öğrenme amaçlı çok çeşitli web yöneticisi kaynakları sunmaktadır.

Site Durumu Aracı: Bu araç, sitenizin Google'da arama yapıldığında zaten bulunup bulunamadığını anlamanıza yardımcı olur.

Web Yöneticisi Araçları: Bu araçlar, örneğin bize sitenizin tüm sayfalarını bildirmek için bir site haritası yüklemek gibi yollarla sitenizin Google arama sonuçlarındaki görünürlüğünü artırmanızı sağlayabilir. Bunun yanında, hangi Google arama sorgularının sitenize trafik getirdiğini öğrenebilir ve kullanıcıların sitenize tam olarak nasıl ulaştıklarını görebilirsiniz. Son olarak, bu araçlar sitenizin taranması, dizine eklenmesi veya sitenize erişmek ile ilgili bir sorun olduğunda size haber verir.

Web Yöneticisi Merkezi Blogu: Bu resmi Google blogu (İngilizce), Google dizini için sitelerin taranması ve dizine eklenmesiyle ilgili haberleri içeren zengin bir kaynaktır. Haftada birkaç kez yeni gönderilerle güncellenir. Web yöneticileri için vazgeçilmez bir kaynaktır!

Web Yöneticileri için Yardım Merkezi: Web Yöneticileri için Yardım Merkezi'nde, en sık sorulan soruların cevaplarını bulabilirsiniz. İçeriğimi Google'dan nasıl kaldırabilirim? Google ile ilgili temel bilgileri nereden edinebilirim? Sitem başkaları tarafından ele geçirilirse ne yapmalıyım? Bu soruların cevaplarına ve daha pek çok konuya Web Yöneticisi Yardım Merkezi'nden kolayca ulaşabilirsiniz.

Web Yöneticisi Yardım Forumu: Web Yöneticileri için Yardım Merkezi'nde cevabını bulamadığınız bir sorunuz mu var? Sorun değil. Yardım forumumuzda sorularınızı sorabilir, diğer web yöneticileri ve Google çalışanları tarafından verilen cevapları bulabilirsiniz.

Yukarıda sıralanan kaynaklara başvurduktan sonra, Google'ın nasıl çalıştığı ve SEO için önemli olan noktalarla ilgili bilginizin tam olması gerekir. Artık, Google'ın organik arama sonuçlarında sitenizin sıralamasını yükseltmeye tam anlamıyla hazırsınız.

İpucu: Google Web Yöneticisi Ekibi tarafından hazırlanan ücretsiz SEO Başlangıç Kılavuzu'nu es geçmeyin. Bu kılavuz, kabul edilebilir optimizasyon teknikleriyle ilgili ipuçları ve yönergeler içerir.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.