Yeniden Pazarlama ile Google İçerik Ağı'ndan Reklamverenler için Daha İyi Sonuçlar
5 Nisan 2010 Pazartesi
Bir turizm şirketi olduğunuzu ve tatil sezonunda Karayipler'e tropik seyahat fırsatları konusunda kullanıcıların ilgisini çekmeye çalıştığınızı varsayalım. Kullanıcılar web sitenize gelebilir, sunduğunuz seçeneklere göz atabilir ve bir seyahat için rezervasyon yaptırmayı düşünebilir, ancak yine de fiyatın yeterince ucuz olmadığı sonucuna varabilir. Sonra da, İnternet'e göz atmayı sürdürürler. Daha sonrasında, Karayipler için indirimli seçenekler sunmaya karar verirseniz, Karayipler seyahatiyle ilgilendiklerini daha önce göstermiş olan bu kullanıcılara nasıl ulaşacaksınız?
Bunu yapabilmenize olanak tanımak için, yeniden pazarlama adı verilen bir özelliği bu hafta tüm reklamverenlerimizin kullanımına sunuyoruz. Yeniden pazarlama özelliği, Google İçerik Ağı'ndaki kampanyalarda kullanılabilir ve kullanıcıların web sitenizdeki önceki etkileşimlerini temel alarak onlarla daha iyi bağlantı kurmanın basit bir yolunu oluşturur. Yeniden pazarlamanın reklamverenlere sunduğu avantajlar için burayı tıklayın.
Yeniden pazarlama, marka bilinirliğinde sıçrama kaydetmek isteyenlerden, tıklamaları ve satışları artırmak isteyenlere kadar çeşitli türdeki reklamverenler için, ister görüntülü reklam isterse metin reklam kullansınlar, iyi sonuç vermektedir. Bu özellik artık tüm AdWords reklamverenlerine açıktır.
AdWords'teki yeni "Hedef Kitleler" sekmesini kullanarak, Google İçerik Ağı'nda kolayca bir yeniden pazarlama kampanyası ayarlayabilir ve oluşturabilirsiniz. Yeniden pazarlama kampanyası, diğer AdWords kampanyalarında kullanımınıza sunulanlarla aynı özelliklerden ve raporlardan yararlanmanıza olanak verir. Yeniden pazarlama özelliği sadece, reklamınız için en iyi kitleye ulaşmanın yeni bir yoludur.
İşte size, yeniden pazarlama özelliğinin nasıl çalıştığını gösteren harika bir örnek:
Bunu yapabilmenize olanak tanımak için, yeniden pazarlama adı verilen bir özelliği bu hafta tüm reklamverenlerimizin kullanımına sunuyoruz. Yeniden pazarlama özelliği, Google İçerik Ağı'ndaki kampanyalarda kullanılabilir ve kullanıcıların web sitenizdeki önceki etkileşimlerini temel alarak onlarla daha iyi bağlantı kurmanın basit bir yolunu oluşturur. Yeniden pazarlamanın reklamverenlere sunduğu avantajlar için burayı tıklayın.
Yeniden pazarlama, marka bilinirliğinde sıçrama kaydetmek isteyenlerden, tıklamaları ve satışları artırmak isteyenlere kadar çeşitli türdeki reklamverenler için, ister görüntülü reklam isterse metin reklam kullansınlar, iyi sonuç vermektedir. Bu özellik artık tüm AdWords reklamverenlerine açıktır.
AdWords'teki yeni "Hedef Kitleler" sekmesini kullanarak, Google İçerik Ağı'nda kolayca bir yeniden pazarlama kampanyası ayarlayabilir ve oluşturabilirsiniz. Yeniden pazarlama kampanyası, diğer AdWords kampanyalarında kullanımınıza sunulanlarla aynı özelliklerden ve raporlardan yararlanmanıza olanak verir. Yeniden pazarlama özelliği sadece, reklamınız için en iyi kitleye ulaşmanın yeni bir yoludur.
İşte size, yeniden pazarlama özelliğinin nasıl çalıştığını gösteren harika bir örnek:
Bir basketbol takımı olduğunuzu ve elinizde satmak istediğiniz biletler bulunduğunu varsayalım. Web sitenizdeki biletler sayfanıza, o sayfayı ziyaret eden herkese, daha sonra Google İçerik Ağı'ndaki sitelere göz attıklarında alakalı bilet reklamları (son dakika indirimleri gibi) göstermenize olanak veren bir kod parçası yerleştirebilirsiniz. Aynı şekilde Google İçerik Ağı'nda, YouTube'daki marka kanalınızı ziyaret eden veya YouTube ana sayfa reklamınızı tıklayan (bunlardan birine sahipseniz) herkese yönelik reklamlar yayınlayabilirsiniz.
Bir dizi yeniden pazarlama kampanyasını aynı anda yayınlayabilirsiniz. Örneğin, daha önce biletler sayfanızı ziyaret etmiş olan kullanıcılara indirimli maç biletleri sunabilir, "Spor salonuna nasıl gidilir?" sayfanızı tıklamış olan kullanıcılara VIP ağırlama paketlerinin tanıtımını yapabilir ve YouTube marka kanalınızı daha önce ziyaret etmiş olan kullanıcılara takım ürünlerindeki indirimin reklamını yapabilirsiniz.
Yeniden pazarlama, işletmeler için, reklamlarına ve sundukları özel fırsatlara yüksek düzeyde karşılık verebilecek kullanıcılara ulaşmak üzere çok etkili bir yoldur. Bu yöntem, reklamverenlerin ve web sitelerinin daha yüksek getiri elde etmelerine yardımcı olur.
Bu yöntem ayrıca, kullanıcılar için daha alakalı ve faydalı reklamlar ile ilgi duyabilecekleri özel fırsatlardan yararlanmaları ve indirimler elde etmeleri için daha fazla olanak anlamına gelmektedir. Gördükleri reklamların kontrolünü kullanıcılara vermek istiyoruz. Bu nedenle herkes, Reklam Tercihleri Yöneticisi'ni kullanarak yeniden pazarlamanın kapsamı dışında kalmayı seçebilir. Elbette, yeniden pazarlama ürünümüz, IAB UK (İnternet Reklamcılığı Bürosu, İngiltere) veya eşdeğeri öz denetim gruplarınca geliştirilmiş sektör standartlarına uygundur.
Yeniden pazarlama kampanyası yayınlamakla ilgileniyorsanız hemen Yardım Merkezimizden gerekli adımları hesabınıza uygulayın veya Yeniden Pazarlama sitemizden (İngilizce) daha fazla bilgi edebilirsiniz.
Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
İlginize teşekkürler!
Bu yazı ile ilgili olmayan ve uygun bulunmayan yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuyoruz.
Burada okuduğunuz yorumlar okuyucularımıza aittir.