Mobil arama sorgularının yaklaşık üçte biri yerel bir amaca hizmet etmektedir. Bu da, yerel işletmelerin, satış noktasının yakınında bulunan ve hemen harekete geçmeye hazır olan mobil cihaz kullanıcılarına ulaşma şansına sahip olduğu anlamına gelir. Aşağıda, yakınınızdaki ve mobil durumdaki potansiyel müşterilere nasıl ulaşabileceğinizle ilgili birkaç ipucu verilmiştir.

1) İşletmenizin Organik Arama Sonuçlarında Nasıl Göründüğünü Kontrol Edin


Başka kaynaklara göre çevrimiçi ortamda işletme arayan kullanıcı sayısı daha fazla olduğundan, işletme girişinizin Google.com.tr'de ve Google Haritalar'da kolayca bulunmasını sağlamanız büyük önem taşır. Google Rehber'de bir işletme girişi oluşturarak potansiyel müşterilerin sizi bulacağından emin olabilir, diğer yandan da işletme girişinizin nasıl göründüğüyle ilgili tam kontrole sahip olabilirsiniz.

şletmeniz zaten bir arama sonucu olarak görünüyorsa, Google Rehber’i kullanarak
girişinizin kaydını talep edebilir ve fotoğraflar, çalışma saatleri, web sitesi ve benzeri başka bilgiler girebilirsiniz.


2) Yakınınızdaki Daha Fazla Sayıda Potansiyel Müşteriye Ulaşın


Google AdWords hesabınızda bir kampanya oluşturduğunuzda, reklamlarınızı yalnızca işletmenize yakın kullanıcılara göstermek için
yer hedeflemeyi kullanabilirsiniz. Mesajınızı kullanıcılara, bölge, şehir veya metropol alanı düzeyinde göstermeyi seçebilirsiniz. Ayrıca, belirli bir noktanın etrafında bir yarıçap tanımlayabilir veya daha kesin bir erişim için sınırlar belirleyebilirsiniz. Yer hedefleme, yakınınızda bulunan ve bu nedenle harekete geçme olasılığı daha yüksek olan kullanıcılara odaklanıp, reklam kampanyalarınızdan elde ettiğiniz YG'yi artırmanıza yardımcı olabilir.



3) Yer Uzantıları Sayesinde Yerel İşlemlerin Artmasını Sağlayın

Yer Uzantıları, bulunduğu yeri veya arama terimlerini temel alarak kullanıcıya en yakınındaki işletme adresini gösteren isteğe bağlı ek reklam metni satırlarıdır. Kullanıcılar, işletmenizin bulunduğu yerin etrafındaki bölgenin bir haritasını görmek üzere adresi tıklayabilir. Reklam, tam işlevli İnternet tarayıcılarına sahip mobil cihazlarda göründüğünde, kullanıcılar ilgili işletmeyle doğrudan telefonla bağlantı kurmaya yarayan tıkla ve ara telefon numarası da görebilir.

Google Rehber hesabınızdaki işletme bilgileriyle kolayca Yer Uzantıları oluşturabilirsiniz veya bilgileri manuel olarak girebilirsiniz. Reklamınız, hedeflenen tüm coğrafi yerlerde kullanıcılara gösterilse de, Yer Uzantılarının yalnızca, konum sinyallerine göre, yerel işletme bilgileriyle alakalı olan kullanıcılara gösterileceğini unutmayın.

4) Her Şeyi Bir Araya Getirin

Reklamlar mobil cihazlarda göründüğünde coğrafi hedefleme ile yer uzantıları birlikte nasıl işlev görür? Bölgede birden fazla şubesi bulunan bir çiçekçi işlettiğinizi varsayalım. Ahmet, bir ev partisine giderken, yolunun üzerindeki bir yerden çiçek almak isteyen potansiyel bir müşteri olsun. Ahmet, "çiçekçi" aramak için cep telefonunu kullanabilir. Dükkanlarınızdan birinin yakınında olduğunda, reklamınız en yakın işletme adresini ve telefon numarasını gösteren bir Yer Uzantısıyla birlikte görünür. Ahmet, bir harita görmek ve yol tarifi almak üzere işletme adresini tıklar. Sonra da, dükkanınızın açık olduğundan ve hazır buketlerin bulunduğundan emin olmak üzere sizi aramak için telefon numaranızı tıklar.

Mobil cihaz kullanıcıları genellikle, arabayla yoldayken bir mağazaya gitmek veya mağazada aradığı ürünün bulunduğundan emin olmak için önceden aramak gibi hemen harekete geçme eğilimindedir. Müşterilerinizi işletmenize kolayca yönlendirmek için bu özellikleri deneyebilirsiniz.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.