İşletmeniz için en iyi sonuçları almanızı sağlayabilecek birçok ücretsiz AdWords aracına nasıl erişebileceğinizi biliyor musunuz? Bugünkü yazımızda, bu araçlardan birkaçını ayrıntılı olarak anlatacağız. Bu araçları henüz kullanmaya başlamadıysanız, hemen denemeye ne dersiniz.


1. Arama Ağı Araçları:

Arama Ağı reklamcılığı sayesinde reklamlarınız Google arama ağı'nda ve arama ortakları sayfalarında yayınlanır. Arama Ağı'nda iyi performans göstermek için aşağıdaki araçları kullanın.
Yeni anahtar kelime fikirleri mi bulmak istiyorsunuz? Öyleyse Anahtar Kelime Aracı'nı deneyin. Siz yalnızca web sitenizin URL'sini veya birkaç örnek anahtar kelime girin, araç doğrudan hesabınıza ekleyebileceğiniz yeni fikirler üretsin!
Reklamlarınızı dönemsel değişimlere göre hedeflemek büyük yararlar sağlayabilir. Arama Trendleri'yle, yıl boyunca sorguların hacminde yaşanan değişiklikleri saptayabilirsiniz. Bu sayede, söz konusu dönemsel eğilimlerin avantajlarından yararlanmak için bütçenizi ne zaman artırmanız veya reklam metninizi ne şekilde değiştirmeniz gerektiğini anlayabilirsiniz.

2. Arama Ağı Reklam Kontrol Araçları:

Arama Ağı'ndaki reklamlarınızın yayınlanıp yayınlanmadığını kontrol etmek için aşağıdaki araçları kullanın.
Reklamınızı göremiyor ve bunun nedenini mi bilmek istiyorsunuz? Reklam Teşhis Aracı, reklamınızı aradığınızda neden görünmediğiyle ilgili özel bilgiler sunar.
Reklamınızın gösterilip gösterilmediğini mi kontrol etmek istiyorsunuz? Reklamınızı Google'da aramak Kalite Puanınızı etkileyebilir. Bunun yerine, Reklam Önizleme Aracı'nı deneyin. Bu araç, reklamınızın fazladan gösterim almasına yol açmadan, reklamları bir Google arama sonuçları sayfasında sunuldukları gibi gösterir.

3. İçerik Ağı Araçları:

İçerik Ağı sayesinde reklamlarınız İnternet’deki milyonlarca sitede, 100’den fazla ülke ve 20’den fazla dilde, farklı Internet kullanıcılarının % 75’inden daha fazlasına ulaşmaktadır. Google İçerik Ağı marka bilinirliğinizi arttırmada etkilidir. İçerik Ağı için hesabınızdan kullanabileceğiniz araçlar:
İçerik Ağı'nda daha fazla potansiyel müşteriye mi ulaşmak istiyorsunuz? Yerleşim Aracı'nı kullanarak reklam kampanyanızla alakalı web sitelerini bulabilir ve böylece hedeflenmiş yeni müşterilere ulaşabilirsiniz.
Yerleşim Performansı raporu, kampanyanızın Google içerik ağındaki performansının şeffaflığını artırarak pazarlama hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olur. İçerik ağında kampanyalarınızı yönetmenize Yatırım Getirisi (YG) hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olması için bu raporu kullanın.
Yeniden pazarlama, web sitenizi ziyaret eden kullanıcılara ulaşmanıza olanak sağlar ve bu kullanıcılar Web'e göz atarken onlara reklamlar gösterir. Yeniden pazarlama listelerinde, etkileyici bir mesajla tekrar bağlantı kurmak istediğiniz kullanıcılar bulunur.

4. Web Siteniz İçin Araçlar:

Web sitenize AdWords ile ne kadar trafik geldiğini kontrol etmek, sitenize gelen trafiğin ne kadarının bir satış ile sonuçlandığını tespit etmek, geri dönüşümlerinizi raporlamak ve web sitenizi satışlarınızı arttırmak için optimize etmek için aşağıdaki araçları kullanın.
Kaç kullanıcının reklamınızı tıkladıktan sonra bir satın alma işlemi veya değerli gördüğünüz bir işlemi yaptığını mı bilmek istiyorsunuz? Dönüşüm izleme, dönüşümleri ölçmeye yarayan bir araçtır. Dönüşüm, bir kullanıcı sitenizde değerli olarak kabul ettiğiniz bir işlemi tamamladığında gerçekleşir. Bu işlem satın alma, dosya indirme veya ek bilgi isteme olabilir. Dönüşümleri ölçerek hesabınızdaki reklamların ve AdWords anahtar kelimelerinin etkisini saptayabilir ve onları geliştirmek için gerekli değişiklikleri yapabilirsiniz.
Ziyaretçilerin sitenizdeki davranışlarının ayrıntılı analizi için sizi Google Analytics'i denemeye davet ediyoruz. Analytics, ziyaretçilerin sitenizin adresini nasıl bulduklarını, sitenizde nasıl gezindiklerini ve ziyaretçilerin sitenizde gezinme deneyimlerini geliştirme yollarını gösterebilir. Bu bilgilerle, web sitenizin YG'sini ve dönüşümleri artırabilir, web’de daha çok para kazanabilirsiniz.
Web sitenizin yeterince etkili olduğundan emin değil misiniz? Web Sitesi Optimize Edici, web sayfalarında farklı içerikleri test etmenize ve hangi içeriğin daha fazla dönüşüm sağlayacağını belirlemenize olanak tanır. Siz, bir sayfanın test etmek istediğiniz bölümlerini (başlık, resim, tanıtım metni) seçin; araç, kullanıcılardan en iyi tepkiyi alan içeriği belirlemek için sürümleri karşılaştırmalı olarak test etsin.

5. Kampanya Yönetim Araçları:

Birden fazla AdWords hesabınız varsa, hesaplarınızı daha kolay yönetmek için Müşteri Merkezi hesbı oluşturabilir veya hesaplarınızda optimizasyon değişiklikleri yapmak için AdWords Editör'ü kullanabilirsiniz.
Hesabınızda hızlı ve etkili değişiklikler mi yapmak istiyorsunuz? AdWords Editör, hesabınızı yönetmek için kullanabileceğiniz ücretsiz ve indirilebilir bir uygulamadır. Bu uygulamayı kullanarak toplu değişiklikler yapabilir, öğeleri reklam grupları ve kampanyalar arasında kopyalayıp taşıyabilir ve daha pek çok şeyi gerçekleştirebilirsiniz! Süreç basittir: Hesabınızı indirin, değişikliklerinizi yapın ve değişiklikler kesinleştiğinde, düzelttiğiniz kampanyaları yükleyin.
İster 5 tane AdWords hesabı olan bir işletme olun, ister yüzlerde AdWords hesabını yöneten bir reklam ajansı olun. AdWords hesaplarınızın hepsini tek bir merkezden yönetebilirsiniz. Müşteri Merkezim Hesabı (MM), birden çok AdWords hesabını yönetmeye yönelik güçlü bir araçtır. Hemen bir Müşteri Merkezi hesabı açarak, tüm hesaplarınızı MM hesabınıza bağlayabilirsiniz. Müşteri Merkezi hesabı hakkında daha fazla bilgi için Yardım Merkezimizi ziyaret ediniz.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.