Bir önceki mobil yazımızda, mobil cihaz kullanan ziyaretçilerin web sitenizle nasıl etkileşime girdiğini öğrenmek için Google Analytics'i nasıl kullanabileceğinizi ve AdWords kampanyalarınızı nasıl optimize edebileceğinizi göstermiştik. Bu hafta ise, kampanyalarınızı en alakalı mobil cihaz kullanıcılarına ulaşmak için nasıl uyarlayabileceğinizi göstereceğiz.

Hangi mobil cihazı kullanıyorlar?

Reklamınızın, yalnızca ilgili mobil cihazları kullanan kitlelere gösterilmesini sağlayın. Örneğin, iPhone aksesuarları satıyorsanız, reklamınız büyük bir olasılıkla Android cihaz sahipleriyle alakalı olmayacaktır. Bu durumda, gelişmiş mobil cihaz hedefleme seçenekleriyle, reklamınızı yalnızca iPhone sahibi kullanıcıların görmesini sağlayabilirsiniz. Hatta, yalnızca belirli mobil operatörleri hedeflemeyi bile seçebilirsiniz.


(Resmi büyütmek için tıklayın.)

Neredeler?


Google Analytics sayesinde web sitenize gelen trafiğin ağırlıklı olarak nereden ve hangi mobil cihazlardan kaynaklandığını görebilirsiniz. Bir işletmenizin bulunduğu yerden çok sayıda ziyaret aldığınızı fark ederseniz, tam işlevli İnternet tarayıcılarına sahip mobil cihazlarda gösterilen reklamlarda
ilgili işletmenin adresini veya telefon numarasını görüntüleyebilirsiniz.
Bu, reklaml arınızın alaka düzeyini yükseltir ve müşterilerin arama olanağı (tıklama ile) sunarak mobil cihaz kullanıcısı müşterilerin istedikleri işlemleri hemen yapmalarını sağlayabilirsiniz.


(Resmi büyütmek için tıklayın.)

Bu ipuçlarının, hareket halindeki doğru kullanıcı kitlelerine ulaşabilmeniz için kampanyalarınızı "mobilize" etmenize yardımcı olmasını dileriz. Mobil ortama geçişle ilgili bir sonraki gönderimizi gelecek blog yazılarımızda bulabilirsiniz.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.