Google AdWords ve Google Analytics hesaplarınızı bağlayarak, AdWords reklamlarınızı tıklayan ziyaretçilerin davranışlarını izleyebilirsiniz. Böylece, AdWords bütçenizin yatırım getirisini çok daha kolay bir şekilde ölçebilir ve gerektiğinde değişiklik yapabilirsiniz. Bu, AdWords trafiğinizin niceliğinin yanı sıra niteliğini de görmenize olanak sağlayan ücretsiz bir özelliktir. AdWords hesabınızı Analytics hesabınıza bağlama adımları için burayı tıklayınız.

Google AdWords ve Analytics entegrasyonu, ziyaretçilerinizin nereden geldiğini, popüler olan içeriği ve en önemlisi, kullanıcılarınızın nerede dönüşüm gerçekleştirdiğini görmenize olanak sağlar. Hesaplarınızı bağlamanın diğer bir yararı da AdWords hesabınızdaki Analytics sekmesini tıklayarak kolaylıkla Google Analytics'e ulaşabilecek olmanızdır.

AdWords ve Analytics'i entegre ederek kullanıcılarınızın reklamınızı tıkladıktan sonraki davranışlarını izleyebilirsiniz. İstatistikler aracılığıyla, web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların aşağıda örnekleri verilen etkinliklerini izleyebilirsiniz:

  • AdWords'ten gelen her bir ziyaret başına görüntülenen sayfa sayısı.
  • Sitede geçirilen ortalama süre
  • Hangi AdWords kampanyalarının ziyaretçi getirdiğini ve sitenizde kimlerin kaldığı
  • Bu ziyaretçilerden web sitenize ilk kez gelenlerin yüzdesi.
  • Hemen Çıkma Oranı - (Hemen Çıkma Oranı, tek sayfalık ziyaretlerin veya kullanıcıların daha giriş sayfasında sitenizden ayrıldığı ziyaretlerin yüzdesidir.)
  • Tıklama Başına Gelir (TBG). Örneğin, ortalama TBM'niz 0,6 ve Tıklama Başına Geliriniz 2,78 ise, yatırımınızdan önemli miktarda getiri elde ediyorsunuz demektir
  • Bir anahtar kelimeden elde edilen %100'lük bir YG, harcadığınızın iki katını kazandığınız anlamına gelir. Doğal olarak, bu oran ne kadar yüksekse sizin için o kadar iyidir.

AdWords ve Analytics entegrasyonu sayesinde, hedef dönüşüm veya e-ticarete ilişkin AdWords verilerinizi anında görüntüleyebilirsiniz;

Örneğin, Google Analytics'in AdWords bölümdeki anahtar kelimeler raporunu ele alırsak;

Karşılaştırma Düğmesini tıklayarak Site Ortalamasıyla karşılaştırabilirsiniz. Daha sonra ise Hedef Dönüşüm/E-Ticaret'e göre bölümleyebilirsiniz. Böylece, hangi anahtar kelimelerin performansının site ortalamasının altında, hangilerininse üstünde olduğunu öğrenebiliriz. Sonuç olarak, en çok değer getiren Anahtar Kelimelerin hangileri olduğunu görebilir ve tekliflerimizi buna göre artırabilir veya azaltabiliriz. Alternatif olarak, her bir anahtar kelimenin Hemen Çıkma Oranına bakabilirsiniz. Bu istatistik de hangi anahtar kelimelerin performansının site ortalamasının altında, hangilerininse üstünde olduğunu öğrenmemize olanak sağlar. Sonuç olarak, en çok değer getiren Anahtar Kelimelerin hangileri olduğunu görebilir ve tekliflerimizi buna göre artırabilir veya azaltabiliriz.

Google AdWords ve Analytics'in artık bağlı olması, yalnızca AdWords bölümleriyle sınırlı olduğunuz veya AdWords performansınızı artırmak için Google Analytics'teki diğer araçları kullanamayacağınız anlamına gelmez;

AdWords reklamlarınızı potansiyel olarak hedefleyebileceğiniz yeni yerleşimler keşfetmek için Google Analytics'i kullanmayı düşündünüz mü?

Google Analytics hesabınızın Trafik Kaynakları bölümündeki Yönlendirme Siteleri raporlarına bakarak trafiğinizin nereden geldiğini öğrenebilirsiniz. Bu siteleri incelerseniz, büyük olasılıkla çoğunun AdWords Reklamlarının bulunduğu bloglar veya forumlar olduğunu görürsünüz. Yani, yerleşim reklamlarınız için bu siteleri potansiyel olarak hedefleyebilirsiniz. Yönlendirmelerin listesini bir .csv dosyasına aktarıp listeyi hedeflemek istediğiniz siteleri içerecek şekilde düzenledikten sonra bu siteleri kopyalamanız ve yerleşim kampanyanıza yapıştırmanız yeterlidir. Böylece, iyi hedeflenmiş bir AdWords kampanyasına sahip olabilirsiniz.

Google Analytics raporları hakkında daha fazla bilgi için burayı tıklayın.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.