Peki reklamlarınız hazır mı?

Her sene olduğu gibi bu sene de Ocak ayından itibaren 'erken rezervasyon' ile ilgili aramalarda artış görüyoruz. Turizm alanında reklam veriyorsanız bu potansiyelden nasıl yararlanabileceğiniz konusunda size ipuçları vermek istedik.

Aşağıdaki grafikte de göreceğiniz gibi geçen sene Şubat ayı başında başlayıp Mart ayının ilk haftası en yüksek arama hacmine ulaşan 'erken rezervasyon' aramaları, bu sene daha erken başladı ve artarak devam ediyor.



* Yukarıdaki veriler Google Arama Trendleri aracından elde edilmiştir.

Bu potansiyelden yararlanmak ve kullanıcılara sunulan tatil seçenekleri arasında yerinizi almak için (eğer hala başlamadıysanız) bir an önce 'erken rezervasyon' kelimelerini ve bu kelimelerle eşleşecek reklam metinlerini kullanacağınız yeni bir kampanya oluşturmanızı öneririz.

Bu kelimeleri mevcut kampanyanıza eklemek yerine, ayrı bir kampanya oluşturursanız kampanyanızın bütçesini dilediğiniz gibi ayarlayıp kontrol etme, performans takibini ve reklamlarınızın optimizasyonunu daha verimli bir şekilde yapma şansınız olacaktır.


Ekleyebileceğiniz örnek kelimeler:

erken rezervasyon
erken rezervasyon 2010
erken rezervasyon otelleri 2010
erken rezervasyon otelleri
2010 erken rezervasyon fırsatları
2010 erken rezervasyon otelleri

erken rezervasyon tatil
erken rezervasyon tur
erken rezervasyon tatili

Eğer Erken Rezervasyona özel mevcut bir kampanyanız varsa:

Rekabetin daha da yoğunlaşacağı bu dönemde performansı maksimum düzeyde tutmak için sürekli performans takibi yapmanızı öneririz:
  • Reklam gruplarınıza daha fazla anahtar kelime ve negatif anahtar kelime eklemek için Anahtar Kelime Aracımızdan faydalanın. Ancak size geri dönüşüm getirmeyecek alakasız kelimeleri eklemeyin.
  • Reklamlarınızın ilk sayfada görünüp görünmediğini kontrol edin ve gerekiyorsa reklamlarınızı optimize edin ve/veya tıklama başı maliyet tekliflerinizi düzenleyin.
  • Arama Terimleri Raporu alarak reklamlarınızın anahtar kelimeleriniz dışında hangi kelimelerde gösterildiğini inceleyin. Bu kelimeler alakalı ise kampanyanıza ekleyin. Eğer değilse negatif anahtar kelime olarak ekleyin.
  • (Örneğin; reklamınız geniş eşleme 'erken rezervasyon' kelimeniz yüzünden 'erken rezervasyon tur' diye arandığında da çıkıyorsa, ancak siz tur satmıyorsanız, 'erken rezervasyon tur' aramasında çıkmamak için 'tur' kelimesini negatif olarak ekleyebilirsiniz.)
Google İçerik Ağı ile daha fazla kullanıcıya ulaşın

Arama hedefli kampanyalarınıza ek olarak oluşturacağınız İçerik Ağı'nı hedefleyen bir kampanya ile yoğun rekabet döneminde öne çıkabilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Örneğin; yerleşim hedefli bir kampanya ile haber, turizm, yaşam, iş, finans, kadın ilgi alanları, eğlence vb. gibi kategorilerdeki sitelerde metin ve görsel reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz.

İçerik Ağı hedefli kampanyanız için Görüntülü Reklam Oluşturucu ile ücretsiz ve kolayca banner reklamlar oluşturabilirsiniz.

Aşağıda birkaç örnek şablon bulabilirsiniz:




Ayrıca, geri dönüşüm takibini kullanıyorsanız görüntüleme geri dönüşümü sayesinde resim reklamlarınızı görüp reklama tıklamadan satın alma gerçekleştiren müşterilerinizi de raporlayabilirsiniz.

Bol rezervasyonlu bir erken rezervasyon dönemi geçirmeniz dileğiyle.

Nilgün Kopuzoğlu, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.