AdWords reklamlarınızın masaüstü ve dizüstü bilgisayarlarda gösterildiğini elbette biliyorsunuz. Peki, reklamlarınızı tam işlevli İnternet tarayıcılarına sahip mobil cihazları da hedefleyebileceğinizi biliyor muydunuz? Biz Google'da bu akıllı telefonları Android, iPhone ve Palm WebOS cihazları olarak sınıflandırıyoruz.

Geçtiğimiz yıl, akıllı telefonlarla yapılan, arama sorgularının büyük bir çoğunluğunun internet üzerinden yapılan alışverişler ilgili olduğunu gözlemledik. Ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenen müşteriler akıllı telefonlar sayesinde, Google AdWords ile verdiğiniz reklamlarınıza görebilir ve mobil cihazlar ile alışveriş yapabilirler. Akıllı telefonlardan gelen online trafiği kaçırmamak için AdWords reklam kampanyanızın hedefleme ayarlarını değiştirmenizi öneririz. Hedefleme ayarlarınızı değiştirmek için 'Reklamlarınız Mobil Cihazlar için Hazır mı?' blog yazımızı okumanızı öneririz. AdWords reklamlarınızın hangi platformlarda yayınlandığını öğrenmek için burayı tıklayın.

AdWords reklamlarınıza mobil cihazlardan gelen trafiği kontrol edebilmeniz için yeni bir AdWords raporunu kullanıma sunduğumuzu bildirmekten mutluluk duyuyoruz. AdWords hesabınız içerisinde, masaüstü bilgisayarlar ve ileri teknoloji mobil cihazlardan gelen, tıklama sayısı, gösterim sayısı, tıklama oranı ve diğer performans ölçümlerini karşılaştırarak görüntüleyebilirsiniz.

Mobil cihaz istatistiklerini Kampanya Özeti, Reklam Grupları veya Reklamlar raporlarında görüntüleyebilirsiniz. "Bölümlere Ayır" açılır menüsündeki "Cihazlar" segmenti seçmeniz yeterlidir. Bu verilerin yalnızca 3 Haziran 2009'dan bu yana toplandığını unutmayın.



Bu veriler sayesinde mobil cihazlardan gelen trafiği daha kolay analiz edebilirsiniz. Eğer mobil cihazlardan yüksek trafik elde ediyorsanız, mobil cihazlarda gösterilecek reklamlarınız için ayrı kampanyalar ve reklam grupları oluşturabilirsiniz. Bu, performansı optimize etmek için reklamlarınızı, anahtar kelimelerinizi ve tekliflerinizi özelleştirmenizi daha da kolaylaştıracaktır. Mobil cihaz platformu hedefleme hakkında daha fazla için burayı tıklayın.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.