Google İçerik Ağı sayesinde, tanınmış hedefleme teknolojimiz ve reklamcılık araçlarımız, kaliteli sitelerden oluşan devasa ağımızdaki milyonlarca web kullanıcısına erişebilmenizi sağlar. Pazarlama bütçenizden en iyi şekilde yararlanabilmek için, başarılı İçerik Ağı reklam kampanyaları oluşturmak ve yönetmek üzere bu basit 10 yöntemi izleyin.


Güçlü bir temel inşa edin: Kampanyanızı oluşturduğunuz andan itibaren hep başarıyı hedefleyin.

1. Kampanya hedeflerinizi karşılayacak doğru hedefleme seçeneğini belirleyin:
Doğrudan yanıt hedeflerine ulaşmak için, temaya göre gruplandırılmış anahtar kelimeler ile içeriğe dayalı hedeflemeyi kullanın. Marka bilinci oluşturma hedefleri doğrultusunda, belirli alanlara ve sayfalara erişmek için yerleşim hedeflemeyi kullanın. Yerleşimler reklamlarınızın Google İçerik Ağında görüntülendiği yerlerdir.

2. Daha fazla denetim için ayrı kampanyalar oluşturun:

İçerik ağı anahtar kelimelerini, yerleşimleri, teklifleri ve bütçeleri özelleştirmek için arama ağı kampanyalarını ve içerik ağı kampanyalarını ayrı ayrı yönetin. Bu, size, arama ağı kampanyası performansınızı etkilemeden içerik ağı stratejilerinizi test etme esnekliği sağlar.

3. Dönüşümleri ölçün ve izleyin:

İçerik ağı kampanyalarınızı da kapsayacak şekilde hesabınızın tümü için Google dönüşüm izleme özelliğini kurun. Dönüşüm izleme sayesinde, optimizasyon kararlarınızı daha bilinçli bir şekilde verebilmek üzere, her bir reklam grubu ve yerleşimi için edinme başına maliyetinizi (
EBM) ölçebilirsiniz. Birden fazla dönüşüm hedefi de oluşturabilirsiniz. Böylece, örneğin, hangi reklamların en fazla bülten aboneliği getirdiğini ve hangilerinin en fazla satışı sağladığını izleyebilirsiniz.


Tüketicilerinizi yönlendirin: Kullanıcıların teklifinize yanıt vermesini kolaylaştırın

4. Çarpıcı reklamlarla kullanıcıları harekete geçmeye teşvik edin:
Reklam metninizde dikkat çekici ve açıklayıcı mesajlarla benzersiz satış noktalarını ve promosyonları vurgulayarak potansiyel müşterileri reklamınıza çekin. İstediğiniz bir tıklama sonrası işlemi teşvik etmek için reklamınıza harekete geçirme ifadeleri ekleyin. İçerik Ağında farklı reklam biçimlerini deneyebilirsiniz.

5. Hedef URL’leri, reklamınızda reklamı yapılan öğeyle eşleştirin:
Reklamınızı, reklamdaki teklif veya ürünle doğrudan ilgili bir açılış sayfasına bağlayarak, kusursuz bir deneyim sunun ve potansiyel müşterilerin ilgisini canlı tutun.

6. Akıl karıştırıcı öğeleri kaldırın ve dönüşümlerin yolunu açın:
Reklamınızda sunduğunuz ürünü veya teklifi bulmaları için kullanıcılara kolay bir yol sağlayın. Harekete geçirme ifadesi düğmenizi, açılış sayfasının üst yarısına, görünürlüğün yüksek olduğu kısma yerleştirin.


İzleyin, ince ayar yapın ve fazlalıkları atın: Performansı sürekli olarak izleyin ve düzenlemeler yapın.

7. Yerleşim düzeyinde performansı değerlendirin:

Hesabınızdaki Ağlar sekmesini kullanarak veya bir Yerleşim Performansı Raporu (YPR) aracılığıyla reklamlarınızın nerede gösterildiğini öğrenin. En çok harcama yaptığınız siteleri değerlendirmek için daha fazla zaman harcayın. İçerik Ağında kullanabileceğiniz araçlar için burayı tıklayın.

8. Başarılı uygulamaları tekrarlayarak erişiminizi genişletin:
Reklamlarınızın iyi performans gösterdiği yerleri belirleyin. Daha sonra, benzer reklam grupları oluşturun ve ilgili yerleşimleri, İçerik Ağı’nda potansiyeli yüksek daha fazla kullanıcıya erişecek şekilde hedefleyin.

9. YG’yi artırmak için reklam gruplarını hassaslaştırın:

Kötü performans gösteren yerleşimlerin teklifini düşürerek, istenmeyen yerleşimleri hariç tutarak ve negatif anahtar kelimeler eklemek yoluyla hedeflemenizi hassaslaştırarak, etkili olmayan öğeleri devreden çıkarın ve reklamlarınızı Yatırım Gelirinizi (YG) arttırmak için optimize edin.

10. Dönüşüm Optimize Edici ile otomatik olarak optimizasyon yapın:

Dönüşüm Optimize Edici, tekliflerinizi, maksimum EBM’nizi aşmadan en fazla dönüşümü sağlayacak şekilde otomatik olarak yöneten ücretsiz bir araçtır. Dönüşüm Optimize Edici’nin sunduğu avantajlardan yararlanabilmek için dönüşüm izleme özelliğini uygulayın. Reklam performansınızı izlemek için kullanabileceğiniz araçların listesi için burayı tıklayın.

Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.